Tips København

For mer folkelige biff-restauranter kan jeg anbefale en av avdelingene til Retour Steak eller Mash, passer godt for halvrølpete gutteturer :)

• Liker
Reaksjoner: EspenK
Biff blir alltid satt pris på. :)
Kan vel også legge til at vi alle er i begynnelsen av 20 årene. Enkelte også studenter med budsjett, så de dyreste restauranter er i grunn utelukket.
Puber/barer som er verdt ett besøk? Øl og whisky er slagere.

Edit: også steder for å tafse på klokker blir godt mottatt. :)

Da kan jeg anbefale Tight. Københavns desidert beste burger, selv om den ikke ser ut som en tradisjonell burger. (Googel it :)) Resten av menyen er sånn ca midt på treet. Anbefaler å booke bord da det ofte er fullt.

Lugubre barer for gutteturer overlater jeg til @Consigliere å anbefale :D

• Liker
Reaksjoner: Consigliere og EspenK
Da kan jeg anbefale Tight. Københavns desidert beste burger, selv om den ikke ser ut som en tradisjonell burger. (Googel it :)) Resten av menyen er sånn ca midt på treet. Anbefaler å booke bord da det ofte er fullt.

Lugubre barer for gutteturer overlater jeg til @Consigliere å anbefale :D

Interessant. Kun ett steinkast unna hotellet. :)

Blir nok satt pris på (av de andre så klart) om jeg spanderer en fræk fadøl eller to ;)

Interessant. Kun ett steinkast unna hotellet. :)

Blir nok satt pris på (av de andre så klart) om jeg spanderer en fræk fadøl eller to ;)

Jeg har aldri glemt min første fræke fadøl, det synet har brent seg fast på netthinnen.

Anbefales på ingen måte, med mindre man har spesielle interesser :D:eek:

• Liker
Reaksjoner: EspenK
Noen nye oppdaterte tips til langweekend i København?
Skal en tur med kona litt på sensommeren. Ikke booket hotell enda, så hotelltips mottas med takk;)
Hvilke klokkesjapper bør man få med seg?

Skal en tur med kona litt på sensommeren. Ikke booket hotell enda, så hotelltips mottas med takk;)

Bodd lite på hotell i KBH. Men, Kalaset på Nørrebro har en helt fantastisk brunsj med allskens "hjemmelagde" herligheter. Krognos på Fredriksberg har ofte godt utvalg med vintage i "midtre skikte" (hadde iallfall det for noen år siden). Og gir ikke minst en god klokkeprat. Ellers har Klarlund en del eksklusivt. De har bla en butikk i Strøget.

Butikkene til Klarlund, Hvelpelund og Ole Mathiesen bør besøkes - de har stort sett et meget godt utvalg.

Hva gjelder hoteller har du mange gode å velge i, det koker vel ned til budsjettet ditt og hva du liker. Jeg har stort sett pleid å bo på Scandic Palace, Skt. Petri, SP34, eller Marriott som alle er gode hoteller. For en litt annerledes (og nokså dyr) opplevelse kan du prøve Nimb :)

@TomB er vant til å reise på "partur" til Køben, så han har nok noen gode tips :D

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Butikkene til Klarlund, Hvelpelund og Ole Mathiesen bør besøkes - de har stort sett et meget godt utvalg.

Hva gjelder hoteller har du mange gode å velge i, det koker vel ned til budsjettet ditt og hva du liker. Jeg har stort sett pleid å bo på Scandic Palace, Skt. Petri, SP34, eller Marriott som alle er gode hoteller. For en litt annerledes (og nokså dyr) opplevelse kan du prøve Nimb :)

@TomB er vant til å reise på "partur" til Køben, så han har nok noen gode tips :D

Morroklumpen :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
  • Liker
Reaksjoner: natu86 og MrFinale