Tips København

Noen nye oppdaterte tips til langweekend i København?
Skal en tur med kona litt på sensommeren. Ikke booket hotell enda, så hotelltips mottas med takk;)
Hvilke klokkesjapper bør man få med seg?

Butikkene til Klarlund, Hvelpelund og Ole Mathiesen bør besøkes - de har stort sett et meget godt utvalg.

Hva gjelder hoteller har du mange gode å velge i, det koker vel ned til budsjettet ditt og hva du liker. Jeg har stort sett pleid å bo på Scandic Palace, Skt. Petri, SP34, eller Marriott som alle er gode hoteller. For en litt annerledes (og nokså dyr) opplevelse kan du prøve Nimb :)

@TomB er vant til å reise på "partur" til Køben, så han har nok noen gode tips :D
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Butikkene til Klarlund, Hvelpelund og Ole Mathiesen bør besøkes - de har stort sett et meget godt utvalg.

Hva gjelder hoteller har du mange gode å velge i, det koker vel ned til budsjettet ditt og hva du liker. Jeg har stort sett pleid å bo på Scandic Palace, Skt. Petri, SP34, eller Marriott som alle er gode hoteller. For en litt annerledes (og nokså dyr) opplevelse kan du prøve Nimb :)

@TomB er vant til å reise på "partur" til Køben, så han har nok noen gode tips :D

Morroklumpen :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Men for å være saklig; få med deg en burger på Tight. Købens desidert beste og ypperlig til lunsj.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
  • Liker
Reaksjoner: natu86 og MrFinale
Drinker på aftenen ute på Hotel D'Angleterre er trivelig. Særlig etter en middag på Carte Blanche, en flott bistro litt utenfor sentrum. Middag for to med god vin for en tusenlapp. Husets ostesufflè er et must til forrett. Lønner seg med en drosje, ligger høyt oppe ved sjøene. Dag Hammarskjölds Allé 1B, tlf: +45 35 43 31 25. Sjekk prisene! http://restaurantcarteblanche.dk/menukort.html
 
Tok med et vennepar til Köd i sommerferien i fjor, og kan hive meg på anbefalingen. Alle forlot stedet mette og fornøyde.

Edit:
Tok et par drinker på K-bar etter middagen, var også helt innafor.
 
Redigert:
IMG_3520.JPG
Var en tur i Køben i slutten av februar med fruen. Av klokkebutikker å nevne var jeg innom Klarlund og Hvelplund, flotte butikker begge to.

Vi hadde gode opplevelser på Restaurant Melee og Pluto. Begge anbefales. På sistnevnte bør bord bestilles i god tid, da det er en svært populær plass, også for danskene, og spesielt i helgene.

Danske "smørrebrød" er obligatorisk, sjekk ut Øl & Brød eller Cafè Sorgenfrid.

Skal du dra den helt ut er Noma og Geranium plassen å dra, bare sørg for at du har bestilt bord laaaaaang tid i forveien.

Ellers er vel Strøget og Nyhavn velkjent:)

Vi bodde for øvrig på Scandic Webers, helt greit hotell til en ok pris.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale

Var innom 6-7 "klokkebutikker" i Køben for en måneds tid siden, og dette var vel egentlig høydepunktet. Utrolig vennlig og service minded personale, jeg tror det var rundt 10 stk på jobb. Moro å titte på verkstedet i tredje etasje også ;)

Ellers var det airbnb, konsert og "jenteshopping" som gjaldt de dagene, så noen flere reisetips har jeg egentlig ikke :)
 
  • Liker
Reaksjoner: FaensOldemor
Vis vedlegg 49518 Var en tur i Køben i slutten av februar med fruen. Av klokkebutikker å nevne var jeg innom Klarlund og Hvelplund, flotte butikker begge to.

Vi hadde gode opplevelser på Restaurant Melee og Pluto. Begge anbefales. På sistnevnte bør bord bestilles i god tid, da det er en svært populær plass, også for danskene, og spesielt i helgene.

Danske "smørrebrød" er obligatorisk, sjekk ut Øl & Brød eller Cafè Sorgenfrid.

Skal du dra den helt ut er Noma og Geranium plassen å dra, bare sørg for at du har bestilt bord laaaaaang tid i forveien.

Ellers er vel Strøget og Nyhavn velkjent:)

Vi bodde for øvrig på Scandic Webers, helt greit hotell til en ok pris.

Slenger meg på anbefalingen av Pluto. Booket oss et bord på fjorårets nyttårsfeiring med høye forventninger, og de ble virkelig innfridd. 9 ulike retter, full vinpakke, flere glass på huset fordi de mente det passet så godt til kvelden, god stemning og ypperlig service. Anbefales. Må bookes på forhånd.

Ellers anbefaler jeg Pastis ved Kongens have for god fransk bistro stemning, og for guds skyld må man ta seg en burger på Gasoline grill. Det er blant annet anbefalt av gjengen på Noma.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Hepp!

Sikkert nemnt før i tråden:

Krepsegaarden - veldig bra restaurant med intimt og bra miljø. (type kjærestetur).

Warpigs - rått konsept med mat, øl og musikk i enkelt og rocka lokale. (type guttetur).


Er ellers særs glad i spareribs, og dette kan danskene. Men beste eg har fått i DK er faktisk på Bones... Som jo er en amerikansk kjede ala fridays e.l? Uansett good shit, god steming og god øl!