Time Watches - Oslo

Er vel bare tidligere eiere som har slått sitt foretak konkurs.
Mener jeg har hørt at nye eiere drar i gang driften igjen.
@Ummi Time var ikke eier i foretaket som gikk, men usikker på det nye foretaket.

Time will show;)
 
Dette er vel en kjedelig nyhet for de som har kjøpt ur fra Time Watches.... Korriger meg gjerne om jeg har misforstått i det jeg skriver nedenfor.

Jeg har, basert på korrespondanse med Time Watches for en tid tilbake, forstått det slik at urene ikke selges med internasjonal garanti, da de ikke selges av autorisert forhandler, men at Time Watches har en egen garantiordning for klokkene som selges. Kjøper vil derfor ikke ha noen selger å gjøre en eventuell garantisak gjeldende mot.

PS! Annonser er oppdatert i dag, 15. februar 2018, på nett. Hvem selger? Det kan da ikke være konkursboet? Er det eiers "nye" selskap?
 
Redigert:
HVordan stiller folket seg til å kjøpe brukt Rolex (via feks markedet her) som er kjøpt ny på Time Watches? Har en for hånden som ble kjøpt i begynnelsen av 2018. Den skal jo da være godt innenfor garanti, men vil jeg får noe hjelp hos AD ved problemer?
 
HVordan stiller folket seg til å kjøpe brukt Rolex (via feks markedet her) som er kjøpt ny på Time Watches? Har en for hånden som ble kjøpt i begynnelsen av 2018. Den skal jo da være godt innenfor garanti, men vil jeg får noe hjelp hos AD ved problemer?

Det blir det samme som å kjøpe fra AD i utlandet. Du får nok hjelp men har hørt om tilfeller der de ikke dekker frakt om den må til Sveits feks.
 
Det blir det samme som å kjøpe fra AD i utlandet. Du får nok hjelp men har hørt om tilfeller der de ikke dekker frakt om den må til Sveits feks.

Jeg har kjøpt "norsk" Rolex fra Stavanger, og Bjerke ville jeg skulle dekke frakt da jeg kontaktet de ang en garanti (bekvemmelighet pga nærhet).
Dette fordi "de ikke fikk dekket frakt selv".
Jeg ble perpleks...
 
Redigert:
Enten kjøper jeg nytt fra AD eller så handler jeg kun etter nøye oppfølging (jeg er mer enn middels skeptisk), hadde nok ikke handlet fra Time Watches uansett. "Buy the seller, not the watch" gjelder så absolutt her.
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Jeg har kjøpt "norsk" Rolex fra Stavanger, og Bjerke ville jeg skulle dekke frakt da jeg kontaktet de ang en garanti (bekvemmelighet pga nærhet).
Dette fordi "de ikke fikk dekket frakt selv".
Jeg ble perpleks...

Om Rolex ikke dekker frakt ved garantisak, så er det vel helt fair at Bjerke ikke velger å ta den kostnaden når klokken er kjøpt hos "konkurrenten" Askeland?

Selv om man hadde vurdert dette som en reklamasjonssak, så er det vel selger – ikke merke/andre forhandlere av merket – som skal dekke dette?
 
Om Rolex ikke dekker frakt ved garantisak, så er det vel helt fair at Bjerke ikke velger å ta den kostnaden når klokken er kjøpt hos "konkurrenten" Askeland?

Selv om man hadde vurdert dette som en reklamasjonssak, så er det vel selger – ikke merke/andre forhandlere av merket – som skal dekke dette?

Sant.
Om en klokke er under garanti og kjøpt i utlandet, så er norske AD pålagt å ta jobben «gratis», men får dekket deler.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Var her jeg trodde norskkjøpt (iom dette har blitt veldig i tiden) Rolex skulle være fordelen... At de da på en måte ble refundert/tilgodesett fra Rolex sentralt, evt fakturerte kjøpested slik at kunden ikke hadde utlegg( som han ikke trengte?)
Viktig å påpeke garanti, ikke reklamasjon,( for reklamasjon har en vel kun mot kjøpssted)
Jeg skjønner poenget ditt med konkurenten, men ble overrasket da jeg ikke trodde det var en issue:)
Var det jeg ville formidle, ikke ramsalt kritikk mot Bjerke. Iom svaret over meg "hadde hørt om", så kunne jeg bekrete.
Prismessig finnes det gunstigere alternativ enn Bjerke riktignok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Var her jeg trodde norskkjøpt (iom dette har blitt veldig i tiden) Rolex skulle være fordelen... At de da på en måte ble refundert/tilgodesett fra Rolex sentralt, evt fakturerte kjøpested slik at kunden ikke hadde utlegg som han ikke trengte.
Viktig å påpeke garanti, ikke reklamasjon,( for reklamasjon har en vel kun mot kjøpssted)
Jeg skjønner poenget ditt med konkurenten, men ble overrasket da jeg ikke trodde det var en issue:)
Var det jeg ville formidle, ikke ramsalt kritikk mot Bjerke. Iom svaret over meg "hadde hørt om", så kunne jeg bekrete.
Prismessig finnes det gunstigere alternativ enn Bjerke riktignok.

Enig i at merker bør dekke frakt på en eller annen måte. Det hører hjemme i denne prisklassen :)

Tommelfingerregel er vel at det alltid er enklest/best å ta slike ting via stedet man har kjøpt varen fra (som med det meste). Om varen er utenfor reklamsjonstiden, men innenfor garanti, så er det nok mer goodwill å hente hos kjøpssted kontra en annen forhandler av merke.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og JanSkrotnes
Noen ferskere erfaringer med Time Watches? Tenker spesielt på salg.
Dette firmaet pluss Urhandel og Timelux m.fl. annonserer hyppig at de kjøper uret ditt på dagen, men om det ikke er en lettsolgt Rolex du har - som du enkelt kan selge selv her på TS - for en bedre pris. Så er det kommisjon de tilbyr. Da er det vel mer fornuftig å gå til Bjerke eller Christensen og samtidig bygge et kundeforhold der?
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og GrimReaper
Dette firmaet pluss Urhandel og Timelux m.fl. annonserer hyppig at de kjøper uret ditt på dagen, men om det ikke er en lettsolgt Rolex du har - som du enkelt kan selge selv her på TS - for en bedre pris. Så er det kommisjon de tilbyr. Da er det vel mer fornuftig å gå til Bjerke eller Christensen og samtidig bygge et kundeforhold der?

Skal selge en Nautilus 5712/1A-001. Prisen er såpass høy at det er litt ubehagelig å gjøre dette som privatperson. Bjerke vintage tar ikke inn populære klokker som fortsatt er i produksjon dessverre. Derfor jeg ser på alternativ. Skal få en vurdering av Blomqvist også.
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Edward og Gin
Skal selge en Nautilus 5712/1A-001. Prisen er såpass høy at det er litt ubehagelig å gjøre dette som privatperson. Bjerke vintage tar ikke inn populære klokker som fortsatt er i produksjon dessverre. Derfor jeg ser på alternativ. Skal få en vurdering av Blomqvist også.
Hør evt. med Watchbox (eller andre store utenlandske brukthandlere) om de vil gi deg et tilbud. Seriøst firma og raske med betalingen.