Tilbud på service fra Bjerke - GMT-Master 16753 fra 1980

Oslo Ur Service er dyktige.
Mulig det. Husker bare at jeg hadde en klokke inne hos dem i mange måneder for så å få beskjed om at de ikke kunne utføre service på klokken, muligens fordi de ikke fikk tak i deler (husker ikke). Det morsomste var at de skulle ha noen tusenlapper for «jobben» da jeg skulle hente klokken - dvs jobben med å ha lagret klokken, åpnet lokket og funnet ut at de ikke kunne utføre jobben.

• Trist
Reaksjoner: Tannhjulet
Takker for svar allesammen, her skal ingenting byttes bortsett fra krone og index ring. Tar en ringerunde til bl.a Oslo Ur service, greit å få inn litt flere priser på selve servicen.
Hør også med Thomas Gulbrandsen.

Vintage hos Bjerke kan bli dyrt og miste både verdi og sjarm.

• Trist
Reaksjoner: Grendel
Hadde en Explorer på service hos Gulbrandsen i høst. Valgte å ikke polere da klokken brukes til absolutt alt og alle riper har sin sjarm.
Anbefales!
Og ja, han får tak i originale deler.

Urmaker Gulbrandsen får også min varmeste anbefaling. Ikke bare er han en veldig flink urmaker og en meget trivelig fyr. I tillegg er han selv en vintage entusiast med en egen spektakulær samling, derav vet han også hva som skal gjøres på et vintage ur, men enda viktigere - hva som IKKE skal gjøres.

MEN! Han har såvidt jeg forstår nå fått så mye å gjøre, at han nå dessverre har begynt å si nei til enkelte jobber. I tillegg til å drive eget verksted jobber han også et par dager i uken på verkstedet til Swatch Group Nordic.
Han har i mange år jobbet på verkstedet til Bjerke, så han har full tilgang til Rolex deler.
Send han en melding og spør om han kan ta denne jobben for deg.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød, RemiWM og CJM
-Igjen med kynikerbriller på: Rolex har stor interesse av å holde deler ute av markedet.

De vil selvsagt hevde at de ikke tar betalt for å levere tilbake noe du allerede har kjøpt og betalt (det ville jo være ufint!) men at de (utav det gode i sitt hjerte) gir deg rabatt på de ordinære prisene for de nevnte delene om de får beholde de gamle delene som du uansett ikke trenger lenger...

Den jevne kunde vil nok heller ta 'rabatten' enn å betale tusener for noe som bare vil bli liggende i skuffen til arvingene skal rydde opp etter ham. Rolex holder deler unna tredjepart. (Nesten) alle er lykkelige.
Hvor er 'rabatten'? Ser ikke den. Retur av egne originale visere og skive (som tilhører klokken) tar de 2390,- for, etter at man har betalt for overprisete nye visere og skive? God business-modell?

Hvor er 'rabatten'? Ser ikke den. Retur av egne originale visere og skive (som tilhører klokken) tar de 2390,- for, etter at man har betalt for overprisete nye visere og skive? God business-modell?

-Å ta betalt for å levere tilbake noe som allerede er ditt, kalles jo 'utpressing' på fagspråket. Slikt driver jo ikke seriøse firmaer med. De kaller det noe annet.

Ergo vil du garantert få beskjed dersom du spør om at de oppgitte prisene på visere og skive er innbyttepriser; om du ønsker de gamle delene returnert, kan du selvsagt få det - men da må du betale full, enda mer overpriset pris for de nye viserne og skiven.

Dette er selvsagt et ledd i deres streben etter god kundebehandling, for de færreste kundene vil jo uansett ønske å ha de gamle delene liggende, så derfor oppgir de prisene etter at innbytterabatten er trukket fra, slik at de fremstår mer prisgunstige, osv.

Selvsagt bare tant og fjas, men lovlig er det nok.

Ulempen (for kunden) og fordelen (for leverandør) med ettermarked, er såklart at du allerede er på kroken i og med at du har kjøpt produktet - og at det derfor er melketid. (I min bransje har vi flere ganger solgt utstyr med tap på den opprinnelige kontrakten - vel vitende om at vi vil tjene det inn igjen på servicekontrakten...)