Selvgjort er velgjort..Som den miskännda Stockholmspoeten A. Anka så poetisk uttrykte det - 'Man måste knulla sig själv...'
Selvgjort er velgjort..Som den miskännda Stockholmspoeten A. Anka så poetisk uttrykte det - 'Man måste knulla sig själv...'
Snodig praksis, ja.Litt pussig at Bjerke skal ta seg betalt for sende de gamle delene i retur?
Potensielt stor verdi i gamle skiver, visere etc som den uvitende kunde vil ha byttet ut. Kanskje de setter sammen gamle frankenklokker på bakrommet og selger via Bjerke vintage…?![]()
Snodig praksis, ja.
Burde være null grunn til å ta seg betalt for det
Mulig det. Husker bare at jeg hadde en klokke inne hos dem i mange måneder for så å få beskjed om at de ikke kunne utføre service på klokken, muligens fordi de ikke fikk tak i deler (husker ikke). Det morsomste var at de skulle ha noen tusenlapper for «jobben» da jeg skulle hente klokken - dvs jobben med å ha lagret klokken, åpnet lokket og funnet ut at de ikke kunne utføre jobben.Oslo Ur Service er dyktige.
Hør også med Thomas Gulbrandsen.Takker for svar allesammen, her skal ingenting byttes bortsett fra krone og index ring. Tar en ringerunde til bl.a Oslo Ur service, greit å få inn litt flere priser på selve servicen.
Hvor er 'rabatten'? Ser ikke den. Retur av egne originale visere og skive (som tilhører klokken) tar de 2390,- for, etter at man har betalt for overprisete nye visere og skive? God business-modell?-Igjen med kynikerbriller på: Rolex har stor interesse av å holde deler ute av markedet.
De vil selvsagt hevde at de ikke tar betalt for å levere tilbake noe du allerede har kjøpt og betalt (det ville jo være ufint!) men at de (utav det gode i sitt hjerte) gir deg rabatt på de ordinære prisene for de nevnte delene om de får beholde de gamle delene som du uansett ikke trenger lenger...
Den jevne kunde vil nok heller ta 'rabatten' enn å betale tusener for noe som bare vil bli liggende i skuffen til arvingene skal rydde opp etter ham. Rolex holder deler unna tredjepart. (Nesten) alle er lykkelige.
Hvor er 'rabatten'? Ser ikke den. Retur av egne originale visere og skive (som tilhører klokken) tar de 2390,- for, etter at man har betalt for overprisete nye visere og skive? God business-modell?
Glem Perfekt ur, jeg hadde min Seadweller 16660 inne der nå i høst, ble forespeilet 6-8k for service. Måtte ut med 16k for servicedeler og rens - ingen polering eller utskifting av skive/visere eller glass.Anbefaler å høre med Oslo Ur-Service eller Perfekt ur, de er flinke på å oppbevare original deler og fikser nok litt billigere service.