Tidssonen Passaround

Hehe... Tror ikke det er noen fare for at den over akkurat:D

Jeg sitter og tenker at denne havner hos meg sånn midt i juni en gang. Det er helt greit, men hvis vi må regne med et års tid fra vi starter til PA er avsluttet bør vi kanskje allerede nå planlegge neste, hvis folket er klare? Kanskje vi er flere neste gang også?

Vet det har vært oppe før, men ser at tråden ble startet i juli, og den skal bruke et drøyt halvår på "arounden". 2 i året bør vi klare?
 
Hehe... Tror ikke det er noen fare for at den over akkurat:D

Jeg sitter og tenker at denne havner hos meg sånn midt i juni en gang. Det er helt greit, men hvis vi må regne med et års tid fra vi starter til PA er avsluttet bør vi kanskje allerede nå planlegge neste, hvis folket er klare? Kanskje vi er flere neste gang også?

Vet det har vært oppe før, men ser at tråden ble startet i juli, og den skal bruke et drøyt halvår på "arounden". 2 i året bør vi klare?

Jeg er absolutt klar for en til! :)
 
Vi har dog ventet 3-4 mnd på at klokken skal bli leveringsklar. Ikke noe vondt ment til Stowa, men tror neppe det blir noe ventetid neste runde. De fleste produsentene har klokkene leveringsklare innen få virkedager. At det vil ta lang tid for klokken til å cruise landet rundt, det er en annen sak, men vi kan nok trekke fra 4mnd ventetid.

Jeg er klar for en runde til, men har ingenting imot å vente til vi er ferdig med jomfruturen.

Høyner vi innsatsen til 500,- og flere medlemmer blir med, så kan vi enten kjøre 2 klokker samtidig, eller gå opp en klasse.

- Omega
- Breitling
- Longines
- IWC
- TAG Heuer

Bare for å nevne noen få....
 
Ja, det kunne vært morsomt!:D

Omega har liksom aldri klart å fange min interesse, men så kom jeg over denne nyheten og lanserer denne som forslag til neste passaround-klokke:

Omega Speedmaster Date:
32330404004001-20.png
 
Høyner vi innsatsen til 500,- og flere medlemmer blir med, så kan vi enten kjøre 2 klokker samtidig, eller gå opp en klasse.
Strengt tatt er det bare én som får glede av unbox'ing og ny klokke følelse ( og jeg unner Krille dette 100 % etter fantastisk organisering så langt), men jeg foreslår at vi også vurderer pent brukt neste gang.
Det kan få ned prisen, og redusere leveringstiden ;)
 
Strengt tatt er det bare én som får glede av unbox'ing og ny klokke følelse ( og jeg unner Krille dette 100 % etter fantastisk organisering så langt), men jeg foreslår at vi også vurderer pent brukt neste gang.
Det kan få ned prisen, og redusere leveringstiden ;)

+1

Men... Ikke lett å velge modell for å finne en passende på bruktmarkedet... Spessielt ikke når det er mange som venter...
 
Strengt tatt er det bare én som får glede av unbox'ing og ny klokke følelse ( og jeg unner Krille dette 100 % etter fantastisk organisering så langt), men jeg foreslår at vi også vurderer pent brukt neste gang.
Det kan få ned prisen, og redusere leveringstiden ;)

Helt enig i at pent brukt og bør vurderes ja. Ett alternativ til nytt kan å være Longines Legend Diver, kunne virkelig tenkt meg å prøvd den
 
Det er nok leveringstiden til Stowa som må ta skylden for at vi ikke er kommet lengre ja:) Men den som venter på noe godt osv....

Synes også vi kan kjøre i gang en ny Passaround etterhvert, men min anbefaling er nok å vente litt til, til denne er godt i gang med runden. Da har vi litt mer erfaring med organisering av slikt noe, og vi minsker faren for at en stakkar blir sittende med 2 klokker på Passaround samtidig.

Jeg synes ikke brukt er noen særlig god idé, jeg synes vi bør gå for en nisjeprodusent som ikke så mange kjenner. Jeg synes MK II, Davosa, Steinhart, Kobold, Archimede, Sinn, Glycine osv er merker som egner seg godt. Ikke så mange som har det, og morsomt å få prøvd slike ting som ikke er så lett å teste på hånda på Bjerke eller Alf Lie.
 
At vi kan få klokken i sirkulasjon er jeg enig i. Når det gjelder hvor lenge det skal ventes forslår jeg at den som påtar seg oppdraget med organiseringen (jeg forslår Krille, hvis du orker en runde til:)) gjør en avstemming over nyttår.
Det burde være en rimelig smal sak og få satt opp en liste som ikke crasher med den vi har.

Jeg synes absolutt ikke vi bør kjøpe brukte klokker til PA, men er helt enig i at det fortrinnsvis bør være klokker de færreste av oss har erfaring med eller som ikke finnes på hvert gatehjørne i Oslo.. Dog er jeg enig i at vi med fordel kan legge litt mer i potten, særlig hvis vi blir noen fler med. Kobold eller kanskje Anonimo hadde vært kult!
 
La oss for ryddigheten holde oss til runde en i denne tråden.

F2F i Oslo er ingen problem for min del hvertfall. Gleder meg veldig til å prøve noe nytt.
 
Hvis PA starter Uke 1 ser det jaggu ut til at får ha klokka hos meg på bursdagen min :)

Rekkefølgen er ikke lagt ennå. Den listen som ble presentert tidligere var kun for å kontrollere geografisk tilhørighet, den var alfabetisk sortert:)
 
Rekkefølgen er ikke lagt ennå. Den listen som ble presentert tidligere var kun for å kontrollere geografisk tilhørighet, den var alfabetisk sortert:)

Ser man det, jeg skjønte ikke helt meningen med å sende den ut av Oslo hele tida, men regnet med du hadde en god plan :rolleyes:
 
Vi rykker stadig nærmere! Har fått en mail om at klokka er på vei fra Tyskland nå, så jeg setter opp sirkulasjonsliste. Hovedområdene jeg setter opp er Oslo, Bergen, Stavanger og Andre. Oslo er soleklart størst, så det blir en liten stund til den kommer seg ut i distriktene, men sånn er det. De som er i "Andre" settes opp litt mellom hovedområdene.

Jeg begynte å sende PM til noen av deltakerne det ikke er helt klart hvilken region de oppholder seg i om dagene, men fant ut at det er mer effektivt å gjøre det her.

Kan alle være så snill og se over om denne inndelingen er grei? Hvis du vil plasseres i et annet område, si i fra i tråden eller pr PM/mail, er du snill. Vær oppmerksom på at om du er plassert i et geografisk område forutsettes det at du i utgangspunktet har mulighet til en F2F-overlevering av klokken til neste medlem (selv om dere selvsagt står fritt til å avtale kamelbud om dere vil).

adio Bergen
Anders Oslo
anhostma Oslo
Auto Oslo
Braute Oslo
BRIO1368 Bergen
DJM Oslo
DS3 Oslo
fjk Bergen
Frodo Oslo
G4RM Oslo
gjmo Oslo
Habbes Oslo
Hopalong Stavanger
JoLu Andre
jsf Andre
KarlFr Andre
krille Oslo
kristaafa Andre
LarsE Oslo
Magnus Bergen
Marius T Oslo
Mathfjeld Oslo
Mogens Oslo
Sponon Stavanger
Stipey Stavanger
topale Andre
UJU Stavanger
Ursa Major Oslo

Dette ser vel greit ut.
Jeg er i Bergen av og til og kan prøve å få til ftf der.
Forøvrig er jeg også med pá neste runde!:eek:
 
Rundt 3% sannsynlighet for å få seg ett bra ur for en billig penge, som i tillegg har tidssonen passaround historie knyttet til seg... Gotta love them odds:cool: Jeg er med igjen