Tidssonen Passaround

Utrolig bra forslag som jeg gjerne blir med på! Helson Sharkdiver hadde vært en morro klokke å prøve. Den ser ut som om den kan tåle en støyt også :p
 
Helson Sharkdiver er jeg og interessert i. Virker som en spennende klokke. Bør gå for ETA verk i den da....
 
Kjekt at de fleste ser ut til å ville det samme som meg; prøve seg på klokker som ikke er så vanlige. Blir liksom ikke så morsomt med en Seamaster, som 1/4 av forumet allerede har :)

Helson Shark Diver virker rå!
 
Har jo Helson Sharkmaster også

http://oceanictime.blogspot.com/2010/06/helson-sharmaster-prototype.html

Moro forslag med en passaround.

Hvis man skal ha en modell med steril skive så har jo MOLLE på svenske og internasjonale forum fått skrevet navnet sitt med klokkemerkenes font på sterile skiver med spektakulært resultat. På en Stowa kunne kanskje man skrevet TPA (Tidssonen Passaround) med IWC font eller noe... Hadde vært gøy med noe særegent.

-V
 
Hvis man skal ha en modell med steril skive så har jo MOLLE på svenske og internasjonale forum fått skrevet navnet sitt med klokkemerkenes font på sterile skiver med spektakulært resultat. På en Stowa kunne kanskje man skrevet TPA (Tidssonen Passaround) med IWC font eller noe... Hadde vært gøy med noe særegent.

Ikke noe dumt forslag :)
 
Jag är gärna me!

Har dock inte riktigt 100 poster ännu men jag jobbar på det =)

/CJ.
 
Det virker som om det er greit med interesse for en passaround!

Så snart sommerferietåka letner litt kommer jeg til å prøve å dra i gang noe her. Tipper det kommer til å foregå omtrent på denne måten:

1. Jeg ser over hvilke aktuelle klokker som er nevnt og som det ser ut til å være mest interesse for.
2. En avstemningstråd avgjør saken.
3. Påmeldingstråd dras i gang, hvor det settes et minimums- og maksimumsantall deltakere, f.eks 20 og 25 stk (minimum for å sikre nok deltakere og tilstrekkelig lav pris, maks for å ikke blir for mange).
4. Penger samles inn, og klokken bestilles.
5. En trekning avgjør rekkefølgen klokkes sendes rundt på. Tiden hver enkelt får med klokka blir antagelig 5-7 dager.
6. Jeg kommer til å koordinere hvor klokken er til enhver tid, og hvem som skal ha den neste gang og kommer til å distribuere navn/adresse på neste mottaker til den som skal sende den videre*. Når sistemann har hatt klokken, arrangerer vi en trekning, enten på et GTG eller på et NURK-møte.

Jeg håper på oppstart av prosessen i slutten av juli/starten av august. Inntil videre er det vel bare å nyte sommeren, fortsette å melde evt interesse, og ikke minst slenge opp gode forslag til hvilken klokke vi skal velge.

Av de som er nevnt til nå synes jeg Helson-klokkene er gode forslag, ikke minst den GMT-versjonen. Vil imidlertid ha flere merker på bordet, slik at vi får litt diskusjon og valgmuligheter! Det må da vel være en del av dere som kan gjøre litt research på late sommerkvelder?

*Jeg er litt opptatt av personvern, og kommer ikke til å distribuere virkelig navn/adresse/mail til alle deltakerne. Jeg kommer til å skjule alle mailadressene ved masseutsending av mail, og alle koblinger mellom brukernavn/virkelig navn og annen info kommer til å være på en strengt need-to-know-basis. Vet at en del andre brukere også er litt opptatt av slike ting.
 
Det hadde vært morsomt å få til noe slikt her på Tidssonen også! Prøver dermed denne posten for å lodde interessen. Tviler på at noe slikt kan igangsettes før etter ferien, vi blir vel alle litt til og fra de neste ukene. Men vi kan i alle fall begynne å drodle litt og se om det er grunnlag for noe sånt?

Meget bra iniativ Krill. Jeg er med, men avhenger av valget da. Evt. hva med å tenke litt "stort" og gjerne kjøpe klokke #2 om 4 mnd. om alt fungerer bra. Dermed har vil større bredde for oss som stiller krav...

Synes dette er hørtes artig ut.

Dette må jo være en gunstig måte for en liten urprodusent til å få vist fram varen sin på. Hadde kanskje vært mulig å fått en god deal på en klokke. Ved å si at 30 potensielle kjøper fikk prøve uret i uke, øker jo produsentens mulighet til å få solgt noen eks til norge ganske mye hvis produktet er bra. Er vel ikke umulig å få ganske så god rabbatt tror jeg. Sampeling er jo en kjent form for markedsføring, la forbrukeren få prøve produktet.

Meget godt forslag, det bør jo være mulig å få til. Kanskje noen har kontakter? Hva med Bruvik (hehehe)... :) :) :)

...om det blir en PAM ! ;)

:)

*Jeg er litt opptatt av personvern, og kommer ikke til å distribuere virkelig navn/adresse/mail til alle deltakerne. Jeg kommer til å skjule alle mailadressene ved masseutsending av mail, og alle koblinger mellom brukernavn/virkelig navn og annen info kommer til å være på en strengt need-to-know-basis. Vet at en del andre brukere også er litt opptatt av slike ting.

Enig, og stusser ofte over hvor åpne flere er her inne. Selvsagt er mye av poenget med å vise frem klokkene våre, men når det i tillegg blir mye "skryt" om biler, hytter osv. Da bør man håpe at kjeltringene ikke leser.

:)


PS: Nå mener jeg ikke sunnmøringen som poster under ekte navn. Har har jo alltid 2 klokker med seg, en på armen og en på vei til/fra postkontoret...
 
Ang personvern er vel Paypal en utmerket måte og samle inn penger på, de har jo en egen "innsamlings" funksjon som kan komme til nytte.

Synes også at rekkefølgen bør gå geografisk så klokken ikke blir i Oslo i 2mnd i strekk f.eks. Om man begynner sør i Norge så går den til annenhver person nordover så går den til annenhver person nedover igjen. Dette blir også billigere enn om man skal sende klokken tur/retur Kautokeino hele tiden.

Om "påmelding" er 250kr havner man mellom 5000 og 6250kr, dette burde vel åpne for endel morsomme klokker, postet denne i en annen tråd, og det skapte stror interesse:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23235322
 
Jeg blir gjerne med:) Stowa Pilot (no -logo) er mitt førstevalg, men har lang leveringstid.. Helson GMT er ikke dum den heller!
 
Helson-klokkene høres bra ut. Ser ut som å tåle en støyt, noe som kanskje er en fordel da klokken skal bli sendt rundt halve Norge og prøves ut av 20-30 personer i løpet av en 6mnd periode :p

Må selvsagt velge en med ETA-verk!
 
Da er det vel snart på tide å sette opp en poll? Samt en påmeldingsliste, personlig er jeg med uansett hva slags ur man havner på.