Tidssonen NATO (bilder og inspirasjon)

17. mai klokka er klar etter å ha mottatt pakke fra TS shoppen i dag!
4062e4d6b4af63fea0195d06670d9bc5_zps85da35aa.jpg

Takk til @Juice for kjapp levering. Bedre kan det ikke gjøres!

Redigert av en moderator:
Klassisk kombo: hvit Explorer II på gammel TS-Nato. På Svalbard.

Når jeg ser på noen av bildene så ser rødfargen nedten oransje ut, men på sammenligningsbilde så ser jeg forskjellen i stoffet. Jeg SKAL ha en:eek: Har ikke bestem meg ennå på hva, men det blir nok bestefars gamle Omega.

Den nye ser utrolig bra ut. Må få skaffet meg den også :) Her er noen bilder av den eldre typen, til inspirasjon og glede.

29720D00-5F61-4623-BD66-B84055312296-6572-000003613E8B1DCE_zps1c815cef.jpg

D02D2D29-84C3-4EC5-859D-3BECB96FE87B-5822-000003F8C36F7BB2_zpsee8f041e.jpg

Redigert:
Den nye er vel også litt mykere enn den gamle fra MOD da vevingen er mindre stram og tett? Er forsåvidt fornøyd med den gamle, men synes den er litt vel hard og lite tøyelig, selv med et par runder i vaskemaskin med massevis av mykningsmiddel. :p

Burde vel få ut fingern og bestille en ny også. :)

Jeg er også klar for 17. mai nå!
SeikoSamuraimTidssonenNATO.jpg

Forhåpentligvis slipper jeg ullgenser på 17. mai, men man vet aldri her i Bergen......

Ja-ja, @Juice , nå fikk du solgt enda en norgesnato. Var fornøyd med den gamle, men så jo ut fra bildene her i tråden at det var ganske stor forskjell.

Har tatt et bilde av begge remmene, men dette ble tatt under halogenlys og den nye ser nesten orange/gul ut. Men man kan i alle fall se forskjellen i kvaliteten/stoffet.

Når remmen kom på klokken og klokken kom ut i dagslys ble det noe helt annet. Ser at det er både rusk og rask på klokka, men det får dere leve med.

Satte den gamle remmen på GMT-en som Secondman bruker som beater om dagen. Han skulle visst skøyte på et sånt skøytebrett med hjul på på Nasjonaldagen, så da er det vel like greit at han bruker denne klokken. Også dette bildet er tatt under halogenlys og fargene blir helt tullete. Ja, faktisk så tullete at selv fargeblinde Minuteman ser det.

Sånn, da er gutta klare for 17.mai er vi så gla' i ...

@Minuteman Wow, norgesnato på den nye yachtmasteren ble en fantastisk fin kombinasjon! Den komplimenterer både de blå og røde detaljene i skiven på klokken på en frekk måte, og det hvite i remmen komplimenterer fargen på bezel og kasse. Dette ble rett og slett utrolig spenstig, du er klar til 17. mai, ingen tvil om det, og etter min mening er det absolutt ingen grunn å skifte etterpå heller. Nydelig! :D

Edit: der fikk jeg sparket jeg trengte til å bestille en av de nye remmene også. Takk skal dere fankern meg ha. :p

Da var den nye norgesnatoen kommet og satt på explorer 2. Må nok en gang takke @Juice for en kjemperask forsendelse, top notch som vanlig!

Den nye remmen innfrir de høye forventningene jeg har fått bygget opp av å lese tråden! Komforten er kjempegod, og kvaliteten på vevingen virker veldig bra. Den er mye mykere og mer tøyelig enn den gamle, som virker ganske stiv og stram i forhold. Spennen er også noe tykkere og virker mer solid, selv om den gamle virket hel grei på dette punktet. Det jeg liker best, dog, er at fargene er mye friskere og mindre syntetiske. Hvitfargen på den gamle var litt matt og metallisk, her er den knallhvit. Liker den dype blåfargen også. :)

8717015945_b629118292_b.jpg

Fikk mitt eksemplar i går, veldig fornøyd. Fargene ble virkelig bra på denne :)

8718833959_63095dcb0a_b.jpg

Tag på Norges Nato

Denne har jeg allerede postet under dagens for en liten tid tilbake. Men den passer jo inn her og

A101307C-DBAA-4132-9949-1ACEB067DE42-1488-000000823A07592D_zpsfaae8842.jpg

Leste i en annen tråd som jeg ikke finner igjen at der var forskjellige måter å feste/brette overskytende del av natorremmen. Noen som kan noe om dette og som vil prøve å illustrere?

@westmouth

Jeg bretter enden på min innover, istedenfor utover, og da blir det seendes ut slik:)

D404EBC1-99E3-4158-BF50-173B25D3FAA6-13307-0000119482D7DFDA_zps977d99b4.jpg

Her er et bilde som illustrerer hvordan jeg bretter min:

61MLqWioQFL._SY300_.jpg

Her er den brettet utover:

Chronotac%2BGMT%2BNATO%2BStrap%2B4.jpg

Og her er en annen måte å brette den på:

maratac6.JPG

nato-straps.jpg