The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.536
Sted
Kongeriket Norge
Tenkte det kanskje var på tide å starte en liten tråd for denne spennende klokka, erfaringer rundt bestilling/reservasjon, tanker og forventninger og alt mulig annet en har på hjerte om dette uret.

Jeg har nå iallefall fått bestilt min, så får jeg se om jeg i det hele tatt får den, om den blir en keeper osv osv. Håper mange andre har gjort det samme

Om noen lurer, så er det dette uret det er snakk om
https://www.omegawatches.com/speedytuesday/

Fyr løs folkens :)
 
Redigert:
Fikk også reservert min her i går. Jeg har lenge sett på en speedmaster og denne traff rett i hjerterota, så gleder meg veldig til utrulling til sommeren!

Hva satte folk opp som leveringssted mtp. at det ikke var noe valg for Norge? Selv satte jeg opp London og other boutique. Regner med at dette betyr at jeg må avtale nærmere med Omega noen uker før leveranse, og at jeg må belage meg på en svipptur til London.
 
Reservert her også, så får vi se når sommeren kommer, om skattenissen er snill, feriepengegudene på min side, osv.

Jeg satte opp "Other" i bestillingen, altså ikke knyttet til noen "boutique", så da regner jeg med at den blir distribuert til nærmeste AD, jeg. Kreves det London-tur, så spørs det nok...
 
Fikk også reservert min her i går. Jeg har lenge sett på en speedmaster og denne traff rett i hjerterota, så gleder meg veldig til utrulling til sommeren!

Hva satte folk opp som leveringssted mtp. at det ikke var noe valg for Norge? Selv satte jeg opp London og other boutique. Regner med at dette betyr at jeg må avtale nærmere med Omega noen uker før leveranse, og at jeg må belage meg på en svipptur til London.
Helt enig, syns denne var rålekker. En kompis som har bestilt som var glad den ikke var på lenke. Vet ikke om jeg er helt enig der, så kult at folk har forskjellige preferanser.

Har savnet min Speedy helt siden jeg solgte den, og har lenge siklet på TinTin eller Snoopy. Dette ble da for meg et rimeligere alternativ (må vente og se endelig salgspris). Boksen bruker jeg aldri uansett, så ekstrautstyret traff godt.

Valgte ikke noe sted å hente ut klokka, tenkte det var greit de ringte og avtalte, kanskje en da til og med kan hente den ut hos herlige herlige Bjerke :):):)
 
Personlig synes jeg reimen ser veldig billig ut, men heldigvis finnes det et stort utvalg i remmer på markedet.
En kompis som har bestilt som var glad den ikke var på lenke. Vet ikke om jeg er helt enig der,
Jeg tenkte likt som deg, men det burde vel være mulig å kunne bestille original Speedmaster lenke fra AD? :)
 
Jeg har lenge vurdert å kjøpe en Speedmaster, men har lagt ting på vent av diverse årsaker. Når denne litt tilfeldig dukket opp i går, ble jeg frelst med en gang, og jakten startet. I ettermiddag ble det endelig napp etter timesvis med "F5 - trykking", og tidvis smånervøse sammenbrudd. Dette blir min første klokke av dette kaliberet, da jeg kun har en Seiko SKX009, en Seiko 5 serie, og en Certina DS Podium å vise til per dags dato. En grense måtte brytes for meg denne gangen, men herremin for en flott klokke dette er :D

Snoopy har lenge vært en favoritt, men på grunn av pris er nok de mer en drøm, enn en realtstisk ervervelse.

Jeg valgte også "other" på butikk, så regner med de tar kontakt via telefon eller mail når sommeren nærmer seg, og at de deretter kan leveres til nærmeste lokale AD. Spørs om det blir aktuelt å dra til utlandet å hente den, om det skulle bli nødvendig..
 
image.jpeg
For de som vil sette på lenke:)
 
Speedy Pro er jo i utgangspunktet en av få klokker som passer nesten alle reimer, så her blir det storinnkjøp av 20 mm, igjen! :D Men den lenka var jo også ganske lekker! Siden kassa er helbørstet, så blir det vel ikke noe konflikt med lenkebørsting heler? (OK, den siste setningen der ville blitt helt feil på alle andre steder enn her! :D )
 
Videre rundt hvor man henter klokken, som @Kjeksen påpekte i den andre tråden, ser det ut som man kan spare ~8k hvis man henter den i London (inkludert moms inn til Norge). Antar da at klokken koster £4100 inkludert mva (ifølge omegaforums). "Gratis" tur til London?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Det er vel på tide å gi opp om man ikke har fått reservert til nå. Betaler gjerne litt for å ta over noens reservasjon. PM i så fall :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph
Videre rundt hvor man henter klokken, som @Kjeksen påpekte i den andre tråden, ser det ut som man kan spare ~8k hvis man henter den i London (inkludert moms inn til Norge). Antar da at klokken koster £4100 inkludert mva (ifølge omegaforums). "Gratis" tur til London?

Tror jeg så £4300 på ett screenshot. Høres jo ut som en plan, om det lar seg enkelt gjøre å få tilbake UK moms, noen med erfaring på å kjøpe nytt hos AD der borte?