The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

First impressions: likte overraskende godt den skinnremmen som fulgte med. Enig i at den virket i overkant billig, men uttrykket på en vintage brun rem var bra. Tipper at jeg kjøper en B&S-skinnrem og benytter denne.

@TomB Det er nok original foldespenne. :)

IMG_3651.JPG
IMG_3650.JPG
 
First impressions: likte overraskende godt den skinnremmen som fulgte med. Enig i at den virket i overkant billig, men uttrykket på en vintage brun rem var bra. Tipper at jeg kjøper en B&S-skinnrem og benytter denne.

@TomB Det er nok original foldespenne. :)

Vis vedlegg 49195Vis vedlegg 49196
Synes den så rå ut på Snoopy! Min rem og foldespenne ligger bare og venter på å få en eier :) Hvordan synes du kombinasjonen funker?
 
Synes den så rå ut på Snoopy! Min rem og foldespenne ligger bare og venter på å få en eier :) Hvordan synes du kombinasjonen funker?

Frem til nå synes jeg den kombinasjonen er veldig god! Nylon-strapen er av veldig god kvalitet, og foldespenne gjør det lille ekstra :)
Som jeg også skrev, likte jeg uttrykket med vintage rem, så har bestilt en B&S rem i tillegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino
A week on the wrist update: Ekstremt fornøyd. :)

Kasse:
Den børstet kassen, pushere og visere er helt nydelig. Kanskje noe av det jeg liker best ved klokka. Gammel Omega logo på krone er tommel-opp!

Skive:
Liker reverse-panda, og synes det skaper fine kontraster. "Applied" Omega logo er spot on, samt. gammel "Speedmaster" og "Professional" skrift. Viserne i børstet aluminium er elegante, men det eneste som trekker noe ned er at når times-viser ligger over sub-dials forsvinner den litt. Lesbarheten er god, men kunne vært noe bedre.
Ellers så er ikke skiven på denne Speedyen like sort som på vanlig moonwatch.

Urverket:
Ikke stort å si - standard cal. 1861. Min har gått presist, og ikke noe problemer med chrono etc.

Rem:
Jeg har brukt den utelukkende på Snoopy-strap og er veldig fornøyd med den komboen! Anbefales :)

I ukene før jeg fikk min levert var det mange bilder som ble lagt ut, og jeg synes at noen av de skuffet litt. Denne ser mye bedre ut live enn på bilder, men jeg slenger med ett allikevel.

Takk for oppmerksomheten :)

FullSizeRender.jpg
 
Er litt usikker på om jeg skal beholde 1450 lenka til klokka, i nydelig stand for alderen. Noen her som kunne vært interesserte?

Legger med to bilder fra Robert Jan (fratellowatches) - siden jeg enda ikke har fått min :)
 

Vedlegg

  • speedy-1.jpg
    speedy-1.jpg
    107,9 KB · Visninger: 0
  • speedy-2.jpg
    speedy-2.jpg
    114 KB · Visninger: 0
Er litt usikker på om jeg skal beholde 1450 lenka til klokka, i nydelig stand for alderen. Noen her som kunne vært interesserte?

Legger med to bilder fra Robert Jan (fratellowatches) - siden jeg enda ikke har fått min :)

Behold den, det der var en seriøst rå kombinasjon.

1450 vil bare fortsette å stige i pris også...
 
Han spurte meg på Facebook om han skulle sende et eksemplar til meg. Vi har hatt noen dialoger vedr. lenkevalg og mulige bonuser for dem som har bestilt klokken utover høsten :)
Ja, så vel kanskje at det var noe snakk om det bladet (dog uten at jeg fikk med meg hele fortsettelsen) :)