The Players Playground.....under development

Medlem
15. sep. 2011
Innlegg
2.716
Sted
Oslo
Uff - det var virkelig meningen å gjøre meg flid med denne siden i helgen.
Kone og barn avgårde, relativt lite jobb som ikke kan vente til mandag....altså, alt lå til rette!

Men, noen som kjenner til "Broken Sword 2"? Jeg har brukt haugevis av timer på å få en mopp til å sitte fast en lagerdør på en båt - ender opp med å bli skutt hver eneste gang. Føler meg skikkelig voksen som klarer å bruke så mye tid på dette....

På toppen av det hele så ble jo bildene - og ja, dette er tatt med et godt kamera - grusomme.....behov for fotokurs...:mad:

....når det viser seg at heller ikke at "familien" var komplett - så ble jo dette ikke helt som jeg hadde tenkt meg. Dvs. det ene familiemedlemmet er det andre som har en viss forkjærlighet for - har egentlig avskrevet denne klokken men jeg regner jo med at den lar seg fotografere;)

Kort info om klokkene ;
-mitt antall er 6 (dyre hobbyer trenger en ren ramme)
-de fleste er godt vurdert i forkant (ikke helt sant, eller hva Mogens?)
-det finnes ingen "rød" tråd utover at jeg liker dem (nesten - er egentlig ikke så begeistret for den som er på mer eller mindre permanent utlån)

Patek Philippe Aquanaut
Min nyervervelse....my precious.
Jeg har vinglet mellom denne og Nautilus. Nautilusen har en lang og god historie, legendarisk design osv. Men, det hjelper ikke - jeg liker fortsatt Aquanauten bedre. Har store planer om kjøpe forskjellige reimer til den. Både originale og uorginale. Hva med Patek på NATO? Kanskje lær-NATO? Forslag mottas!

For de som ikke har vært så heldige å få lov til å leke med en Patek så kan jeg si at kvalitetsfølelsen er vidunderlig. Absolutt alt virker gjennomtenkt. Når den i tillegg er diskret - ja, da er jeg helt solgt. Jeg må spesielt nevne spenna...sjekk spenna....nydelig! ....og skiva...sjekk skiva...og urverket....sjekk urverket...og.....;);)


DSC01456.jpg


DSC01455.jpg


DSC01454.jpg


DSC01464.jpg



Mer tekst kommer - neste gang også om denne jålekoppen :

DSC01443.jpg
 
Gratulerer så mye!!! Der var graviditeten over, et nydelig barn! Ble den henter over grensen eller er det innavell? :p
 
Gratulerer!
Et av de mest perfekte ur etter min mening. Savner min som ble solgt i høst.

Forøvrig brukte jeg min på forskjellige remmer, og til og med mesh-lenke. Fantastik bruksvennlig klokke! Havnet dog tilbake på original gummi etterhvert...!
 
Se der satt den. Gratulerer.

Men orginale alternativer til Aquanaut? Er ikke det litt trøblete å få fatt på. Hørte rykter om at patek ikke leverer alternativer, eller det vil si etter mye om og men gikk de med på å levere lenke til denne etter mye press fra kunder, så da ga de seg og leverte det, til den nette pris av 60k
 
Oi!
Takker for mange gratulasjoner på kort tid.
Jeg må dog si at dette er den flotteste i min lille kolleksjon - det går bare nedover herfra......

@Mathfjeld. Denne er ikke innavl - men kommer fra det området hvor de normale folkene vanker:p

@Ursa Major. Foreløpig så er jeg en stor fan av gummi-reimen. Men, synes den fortjener en stor garderrobe å velge fra. Mesh og Aquanaut?`Hvorfor ikke? Jeg innbiller meg at den må være råflott på en sort Aligator?

@Espenkbi. Jeg tror det var vanskeligere - og dyrere - før de slapp Aquanaut standard (5167/1A) med lenke. De har lenkene inn på Bjerke, sjekket ikke prisen (alt med PP er dyrt - tror dog at man kommer et stykke under 60K).
 
Utrolig flotte ur! Den som kommer neste gang også altså. ;) Pateken er grail for meg... En vakker dag.. ;)

Men, noen som kjenner til "Broken Sword 2"? Jeg har brukt haugevis av timer på å få en mopp til å sitte fast en lagerdør på en båt - ender opp med å bli skutt hver eneste gang. Føler meg skikkelig voksen som klarer å bruke så mye tid på dette....

Arrrhg! Jeg også! Gi meg en lyd når du har fått det til, så sender jeg iPhonen min din vei. ;)
 
Utsøkt inngang til galleritråden, Player!

Patek'en er....... Patek. Rett og slett bare utsøkt håndverk i vakker innpakning.
(Please; - ikke la deg friste til å feste denne til hånden med tøystumper på fire bokstaver).;)

Din neste "jålekopp" får min egen tilsvarende til å sende deg skarpt blikk om at sådan karakteristikk ikke var å anse som spesielt passende.....
:cool:

Uansett; - blir spennende å følge utviklingen. Keep 'em coming!
 
Nydelig klokke det der ja... falt helt for Ursa sin på mesh når jeg fikk gleden av å prøve den på armen i fjor. En vakker dag..... håper jeg :)
 
Grattis med fin fin Patek! :D
Har ikke trent nok øye til å se hvilken størrelse det er, så nøyaktig hvilken referanse er det snakk om?


Hadde vært flott å se denne på TS-NATO (i allefall på 17. mai).

Ellers så gir vel en autentisk "Admiralty Grey" en relativt høy WIS faktor - mener jeg så en slik rem på en Patek chrono på Hodinkee for ikke så lenge siden og det var etter min mening skikkelig kult :)

Som Christian foreslår er heller ikke mesh noe dumt valg.
 
Grattis med fin fin Patek! :D
Har ikke trent nok øye til å se hvilken størrelse det er, så nøyaktig hvilken referanse er det snakk om?

Takker.
Jeg var helt sikker på at jeg skulle ha den i 40mm - dvs før jeg prøvde den i 38mm. Kassen tilsier at den ser større ut enn det høres ut på kassemålet (måles mellom kl. 10 og 4). Så denne er i størrelse 38mm.

Forslagene dine på NATO var fine...men...
.....etter innlegget til Moore så tør jeg ikke ta den på NATO....ihvertfall ikke poste bilder her på TS....;)
 
Se der ja, det var en flott sak.
Mener å huske at jeg en gang i fjor høst så et annet nydelig ur på din arm, sågar tror jeg det var på min arm i noen minutter også. Men dette kan ha vært en drøm. Eller noe som skjedde i vinrus utenfor brakka til Alf Lie...

;)
 
Så det ble en Aquanaut ja... Som navnet antyder: En utvannet Nautilus ;) Neida...Råflott ur og gratulerer så meget! Gleder meg til å se resten av kolleksjonen, mistenker at vi kan ha flere godbiter i vente fra Player'n.

EDIT: NATO er forbudt i PP-klubben! Kan ikke tenke meg noe mer grusomt enn en hvilken som helst Patek på skistropp. De tøystumpene får være forbeholdt beaters.
 
Stor gratulerer herfra, Player`n!

Jeg har vel selv på et tidspunkt uttalt at skal jeg ha en Patek skal den ihvertfall ikke ha gummirem, men de ordene måtte jeg tygge i meg etter å ha eid den flere ganger. Den er supernice, og sannheten er jo at når Patek lager den så er det innafor - uansett!:p Perfekt kombo av sporty og classy! Og som du selv sier: under radaren:p