Tesla P100D

Mer ærlig? Hva i all verden mener du med det?
Ikke noe annet enn at dersom plass er det viktigste, er det mer oppriktig/ærlig å velge en bil med MYE plass. Ingen bilinteresserte velger en dyr Caravelle foran en stor tysk premiumbil til nesten samme pris med mindre man har 5 unger... Mulig begrepet "ærlig" er feil, men det er et begrep vi har brukt lenge i min omgangskrets når det gjelder valg av bil (brukt med litt humor). Du får ha meg unnskyldt hvis du selv er eier av en Caravelle...:oops:
 
Der er jeg enig med deg! Jeg blir aldri eier av amerikansk bil, og elbil kjøpes den dagen det er eneste alternativ ;)
Da er vi på samme side. Det blir Tysk og fossilt på meg også frem til man må velge annet ved tvang. Og den dagen er jeg redd bilinteressen er over for godt. Godt man kan ha klokkehobbyen å lene seg på. Med mindre smartklokkene utrydder det også ;)
 
Da er vi på samme side. Det blir Tysk og fossilt på meg også frem til man må velge annet ved tvang. Og den dagen er jeg redd bilinteressen er over for godt. Godt man kan ha klokkehobbyen å lene seg på. Med mindre smartklokkene utrydder det også ;)
Kunne ikke sagt det bedre selv! Amen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Ikke noe annet enn at dersom plass er det viktigste, er det mer oppriktig/ærlig å velge en bil med MYE plass. Ingen bilinteresserte velger en dyr Caravelle foran en stor tysk premiumbil til nesten samme pris med mindre man har 5 unger... Mulig begrepet "ærlig" er feil, men det er et begrep vi har brukt lenge i min omgangskrets når det gjelder valg av bil (brukt med litt humor). Du får ha meg unnskyldt hvis du selv er eier av en Caravelle...:oops:
Jeg er eier av en Tesla (ikke X), og den videre utviklingen i denne tråden oppsummerer greit at vi kan legge ballen død. Jeg koser meg videre med rask, romslig og lydløs transport ;)
 
Har disponert en S over lengre tid, helt knirkefritt opplegg.

Utseende og opplevd kvalitet kan jeg som sagt leve godt med, usikkerhetsmomentene er eventuelle feil og mangler - og heller dårlig QC.

Du har helt rett i at Google gir flere spørsmål enn svar. På den ene siden er det blodfansen, på den andre siden alle de som aldri har kjørt eller eid Tesla - og midt i mellom masse eiere som både er fornøyde og ikke fullt så fornøyde...

Har heldigvis ikke noen bråhast med å bytte ut familiebilen, dessuten er jo jakten det morsomme ;)

Du kjenner sikkert til Teslabjørn @Consigliere Er få om ingen som har så mange timer bak rattet på en Tesla S, X og E. Så sjekk filmene hans, å spør han gjerne ut. Virkelig hyggelig kar som jeg har fått gleden av å møte ved to anledninger.
Deler en random film med deg. Denne vedr. Tesla X.

 
Redigert:
Du kjenner sikkert til Teslabjørn @Consigliere Er få om ingen som har så mange timer bak rattet på en Tesla S, X og E. Så sjekk filmene hans, å spør han gjerne ut. Virkelig hyggelig kar som jeg har fått gleden av å møte ved to anledninger.
Deler en random film med deg. Denne vedr. Tesla X.


Ikkje bra...... :eek:

Dette er eksempler på hvorfor jeg bumpet tråden, QC’en til Tesla er neppe helt på topp. Spørsmålet er egentlig om dette gjelder noen (få) eksemplarer, eller om det er like ille rund baut.

Det er ikke tvil om at Tesla engasjerer på nett, i denne tråden er det jo også eiere som er veldig fornøyd - og tydeligvis har unngått de verste problemene.

Har også fått med meg at det er/har vært stor forskjell på de ulike servicesentrene, både i forhold til oppfølging og ventetid. At bilen til Teslabjørn ikke er reparert etter så mange ganger på verksted er et dårlig tegn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Trur eg hadde hatt problemer med fronttennene til x7en.

Mercedes har jo komt med en ny E klasse hybrid suv også . Den går vel på kampanje utover høsten tenker eg.
Ta deg en tur på Biltreff.
Der har de parkert x7,x5 og x3 ved siden av kvarandre. Latterlig så liten x5 ser ut attmed x7.

Eg vurderte "den gamle" x5 hybrid(2018mod). Kjøremessig er denne langt bak 30d IMO. Usikker på om det gjeld andre hybrider. Er noe med vektfordeling ....
 
Du kjenner sikkert til Teslabjørn @Consigliere Er få om ingen som har så mange timer bak rattet på en Tesla S, X og E. Så sjekk filmene hans, å spør han gjerne ut. Virkelig hyggelig kar som jeg har fått gleden av å møte ved to anledninger.
Deler en random film med deg. Denne vedr. Tesla X.


...og Tesla ønsker å fremstå som premium-merke?
Er det bare slik at "eierne ikke vil innrømme problemer"?
I beste fall er det snakk om veldig ujevn kvalitet. Det var jo en annen "Teslafilm" jeg så hvor det var store problemer med frontrutene.

Det er i alle fall klart at Tesla ikke har "Toyota-kvalitet".

Trikset må vel være å håpe på at det er ujevn kvalitet og så få tak i en som har full servicehistorikk og sjekke mot "dorullen med kontrollpunkter". (Alternativt kjøpe Lexus)...

8
 
Ta deg en tur på Biltreff.
Der har de parkert x7,x5 og x3 ved siden av kvarandre. Latterlig så liten x5 ser ut attmed x7.

Eg vurderte "den gamle" x5 hybrid(2018mod). Kjøremessig er denne langt bak 30d IMO. Usikker på om det gjeld andre hybrider. Er noe med vektfordeling ....

Eg har hatt en drøss med Bmwer oppigjennom . Gikk litt lei m-pakker , angel eyes , rear camber correction kit, sort skinn og dårlige bakseter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
.......E-klasse All-Terrain står klar hos nærmeste forhandler, og har fristet lenge ;)

Ble ikke noen Tesla, gitt :mrgreen:

F5723D76-23B6-4C2C-9711-063CC5CE6EAC.jpeg
 
Gode biler, men ikke så romslige at det gjør noe. Lurer litt på hvorfor 213 plutselig ble mindre enn 212.
 
Gode biler, men ikke så romslige at det gjør noe. Lurer litt på hvorfor 213 plutselig ble mindre enn 212.

Tja, ikke vet jeg, men det er blant annet enormt mye plass i dørene (!) - og midtkonsollen er like bred som i en amerikansk pick-up. Gikk fra Volvo XC70, som har god plass. E-klasse er i hvert fall ikke mindre.

Bagasjerommet er for øvrig enormt, en av grunnene til at det ikke ble leasing av en GLE i stedet.