Tesla P100D

Bumper denne tråden.....

Jeg har lenge fundert på å bytte ut den store familiebilen med noe moro med RS eller AMG-logo, men innser at det blir for dyrt når jeg stort sett liker å kjøpe nytt, og må ha plass til kone, 3 kids og full oppakning....

Kjøpte en ny eGolf rett før sommeren, og elbil ser faktisk ut til å fungere overraskende bra :eek::rolleyes:

Har testet både Mercedes EQC og Audi eTron, men jeg synes det er for lite bagasjeplass - og litt for kort rekkevidde.

Tesla X LR står igjen, med mye plass og god rekkevidde. Jeg er imidlertid meget skeptisk til både opplevd kvalitet - og byggekvalitet. Det første kan jeg for så vidt leve med, jeg vet jo hva jeg får. Byggekvalitet er derimot verre, jeg liker ikke verksteder, og det jeg kjører skal være i orden.

Så til spørsmålet, er det noen som kan dele sine gode erfaringer med Tesla X? Bilen har jo vært i produksjon en stund, er eksempelvis byggekvaliteten bedre enn på modell 3?

Jeg trenger rett og slett noen overbevisende argumenter, hvis ikke blir det ny diesel stasjonsvogn eller SUV..... E-klasse All-Terrain står klar hos nærmeste forhandler, og har fristet lenge ;)
 
BE3B86A7-DAFA-4383-BA15-A9056B4E3639.jpeg


Ikke noe å si på byggekvaliteten!
 
Bumper denne tråden.....

Jeg har lenge fundert på å bytte ut den store familiebilen med noe moro med RS eller AMG-logo, men innser at det blir for dyrt når jeg stort sett liker å kjøpe nytt, og må ha plass til kone, 3 kids og full oppakning....

Kjøpte en ny eGolf rett før sommeren, og elbil ser faktisk ut til å fungere overraskende bra :eek::rolleyes:

Har testet både Mercedes EQC og Audi eTron, men jeg synes det er for lite bagasjeplass - og litt for kort rekkevidde.

Tesla X LR står igjen, med mye plass og god rekkevidde. Jeg er imidlertid meget skeptisk til både opplevd kvalitet - og byggekvalitet. Det første kan jeg for så vidt leve med, jeg vet jo hva jeg får. Byggekvalitet er derimot verre, jeg liker ikke verksteder, og det jeg kjører skal være i orden.

Så til spørsmålet, er det noen som kan dele sine gode erfaringer med Tesla X? Bilen har jo vært i produksjon en stund, er eksempelvis byggekvaliteten bedre enn på modell 3?

Jeg trenger rett og slett noen overbevisende argumenter, hvis ikke blir det ny diesel stasjonsvogn eller SUV..... E-klasse All-Terrain står klar hos nærmeste forhandler, og har fristet lenge ;)
Har hatt en X i litt over 3år null tull og den beste bilen jeg har hatt... Kanskje jeg har vært heldig, men hadde heller ikke noe tull med de to Model S’ene jeg hadde før det heller. Ikke tysk premium følelse, men utrolig praktisk og lettbeint bil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Jeg har også vært heldig med min X. Tatt ut august 2017, og veldig lite krøll.

Kjempebil å kjøre, og "kult" med stadige oppdateringer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Godt å se at det finnes fornøyde eiere @adio og @Hansaeng :)

Fikk litt skrekken etter å ha «inspisert» helt nye modell 3 hos henholdsvis svoger og kompis, har ikke sett på maken til dårlig finish. Helt skjeve glasstak, løse gummilister/fôringer, manglende klipps i hjulbuer, dårlig/lite lakk osv. Det verste var at Tesla mente at deler av dette var helt innenfor deres kvalitetsstandarder....

Får se om det finnes noen «inventory»-X som kan undersøkes nærmere før evt. kjøp ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng
@Consigliere, du gir uttrykk for å være opptatt av kvalitet over snittet. Jeg har aldri hatt Tesla, så du får ta dette med en klype salt. Imidlertid har jeg som alle andre fått med meg hva Tesla sliter med, og jeg har flere bekjente med Tesla. Jeg ville heller vurdert tysk om jeg var deg. Tesla er moro på sitt vis, men selv en godt bygget Tesla er ikke i nærheten av hva en kvalitetsbevisst nordmann vil forvente. Hadde du kjøpt en dyr klokke av en produsent der produktene var et sjansespill? Du kommer til å irritere deg over et eller annet, garantert!
 
Redigert:
Godt å se at det finnes fornøyde eiere @adio og @Hansaeng :)

Fikk litt skrekken etter å ha «inspisert» helt nye modell 3 hos henholdsvis svoger og kompis, har ikke sett på maken til dårlig finish. Helt skjeve glasstak, løse gummilister/fôringer, manglende klipps i hjulbuer, dårlig/lite lakk osv. Det verste var at Tesla mente at deler av dette var helt innenfor deres kvalitetsstandarder....

Får se om det finnes noen «inventory»-X som kan undersøkes nærmere før evt. kjøp ;)
Hiver meg innpå med mine vanlige meninger. Model x er støgg! Etter min mening ser den ut som en Model S (som er fin) som er pumpet full av luft... Ja, den har hinsides akselerasjon, men det er vel det. Gå for tysk premium med bensin og firehjulsdrift - evt. en sekssylindret diesel ;)
 

Denne har alt . Motor som går på bensin -check , tøff farge - check , brunt interiør i skinn - check, 4wd -check og luftfjærer

Eneste den trenger er en liten lakkrens og polish.

Tesla what ?
 
@Consigliere, du gir uttrykk for å være opptatt av kvalitet over snittet. Jeg har aldri hatt Tesla, så du får ta dette med en klype salt. Imidlertid har jeg som alle andre fått med meg hva Tesla sliter med, og jeg har flere bekjente med Tesla. Jeg ville heller vurdert tysk om jeg var deg. Tesla er moro på sitt vis, men selv en godt bygget Tesla er ikke i nærheten av hva en kvalitetsbevisst nordmann vil forvente. Hadde du kjøpt en dyr klokke av en produsent der produktene var et sjansespill? Du kommer til å irritere deg over et eller annet, garantert!

Godt oppsummert, jeg tror nok du har helt rett :)

Hiver meg innpå med mine vanlige meninger. Model x er støgg! Etter min mening ser den ut som en Model S (som er fin) som er pumpet full av luft... Ja, den har hinsides akselerasjon, men det er vel det. Gå for tysk premium med bensin og firehjulsdrift - evt. en sekssylindret diesel ;)

Pen er den ikke, helt enig.....


Denne har alt . Motor som går på bensin -check , tøff farge - check , brunt interiør i skinn - check, 4wd -check og luftfjærer

Eneste den trenger er en liten lakkrens og polish.

Tesla what ?

He, he - brunt skinn er no go her, dessuten mangler den også AMG Performance Exhaust (U78) som man for eksempel kan bestille på C43. Hadde en C43 i kikkerten, men det blir dessverre for trangt :oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og EBH
@Consigliere , utvendig har eg del slakk på farge når bruktbil skal handles , men åpner eg døra og ser heilsvart/grått skinninteriør så er dette no go for min del. Da må prisen ned minst 20% og resten av bilen ha alt .. Og då meiner eg alt. :)
------------
Angående Tesla ,
Naboen har en Tesla x som han har hatt null trøbbel med sidan kjøp for vel et år siden. Utvendig har no bilen en såsomså utseende men innvendig er den faktisk helt ok . Sjølvsagt ikkje i nærheten av tysk premium men likevel.

Som en kamerat som driver verksted sa , P100 er som tidligere modeller bra for oss dårlig for deg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Bumper denne tråden.....

Jeg har lenge fundert på å bytte ut den store familiebilen med noe moro med RS eller AMG-logo, men innser at det blir for dyrt når jeg stort sett liker å kjøpe nytt, og må ha plass til kone, 3 kids og full oppakning....

Kjøpte en ny eGolf rett før sommeren, og elbil ser faktisk ut til å fungere overraskende bra :eek::rolleyes:

Har testet både Mercedes EQC og Audi eTron, men jeg synes det er for lite bagasjeplass - og litt for kort rekkevidde.

Tesla X LR står igjen, med mye plass og god rekkevidde. Jeg er imidlertid meget skeptisk til både opplevd kvalitet - og byggekvalitet. Det første kan jeg for så vidt leve med, jeg vet jo hva jeg får. Byggekvalitet er derimot verre, jeg liker ikke verksteder, og det jeg kjører skal være i orden.

Så til spørsmålet, er det noen som kan dele sine gode erfaringer med Tesla X? Bilen har jo vært i produksjon en stund, er eksempelvis byggekvaliteten bedre enn på modell 3?

Jeg trenger rett og slett noen overbevisende argumenter, hvis ikke blir det ny diesel stasjonsvogn eller SUV..... E-klasse All-Terrain står klar hos nærmeste forhandler, og har fristet lenge ;)

Anbefaler deg å låne en Tesla i en uke for så å gjøre seg opp en mening.
«Google» seg til et svar virker meningsløst.
 
  • Liker
Reaksjoner: reim
Anbefaler deg å låne en Tesla i en uke for så å gjøre seg opp en mening.
«Google» seg til et svar virker meningsløst.

Har disponert en S over lengre tid, helt knirkefritt opplegg.

Utseende og opplevd kvalitet kan jeg som sagt leve godt med, usikkerhetsmomentene er eventuelle feil og mangler - og heller dårlig QC.

Du har helt rett i at Google gir flere spørsmål enn svar. På den ene siden er det blodfansen, på den andre siden alle de som aldri har kjørt eller eid Tesla - og midt i mellom masse eiere som både er fornøyde og ikke fullt så fornøyde...

Har heldigvis ikke noen bråhast med å bytte ut familiebilen, dessuten er jo jakten det morsomme ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Edzilla
Trur eg hadde hatt problemer med fronttennene til x7en.

Mercedes har jo komt med en ny E klasse hybrid suv også . Den går vel på kampanje utover høsten tenker eg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Trur eg hadde hatt problemer med fronttennene til x7en.

Mercedes har jo komt med en ny E klasse hybrid suv også . Den går vel på kampanje utover høsten tenker eg.

He, he - «tennene» er jo skikkelig tøffe ;)

E-klasse hybrid leveres dessverre ikke med 4-Matic, og har i tillegg en diger kasse i halve bagasjerommet (batteriet). Noe av det dummeste jeg har sett, de andre hybridmodellene til Mercedes hadde i hvert fall flatt gulv :p
 
Eg har ikkje sett nye hybriden , men flatt gulv bør jo dei klare å få til.

Eg er litt imponert over plassen i Tesla x .. For dei med trillinger så er der sikkert få normsle biler som har plass til 3 barneseter side om side , bortsett frå Land rover då sjølvsagt .
 
Eg har ikkje sett nye hybriden , men flatt gulv bør jo dei klare å få til.

Eg er litt imponert over plassen i Tesla x .. For dei med trillinger så er der sikkert få normsle biler som har plass til 3 barneseter side om side , bortsett frå Land rover då sjølvsagt .
Hvis plass er det viktigste, er det mer ærlig å kjøre på med en Caravelle :rolleyes: Kjønnsløs bil som gjør nytten...
Men @Consigliere, hva med GLS 350D? Diger premium = king of the road...
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere