Tesla P100D

Frem til 16/9 (ta 15/9 for sikkerhets skyld) kan du få med gratis superlading. Etter det skal den visstnok bare gjelde 1 år..

Er forresten på min 8. Tesla nå :)

8 Teslaer! på de siste 5 årene regner jeg med. Da regner jeg med at du driter i alt som har med miljø å gjøre, men det er kanskje heller ikke hensikten du har med din bilbruk?

Greit jeg skal vel egentlig holde kjeft selv med diesel og veteranbiler....
 
8 Teslaer! på de siste 5 årene regner jeg med. Da regner jeg med at du driter i alt som har med miljø å gjøre, men det er kanskje heller ikke hensikten du har med din bilbruk?

Greit jeg skal vel egentlig holde kjeft selv med diesel og veteranbiler....

Tror du jeg kaster bilene i en grøft når jeg er ferdig, eller? De går til sånne som deg som i dag kjører diesel... og gjerne vil betale litt mindre enn for en helt ny bil.

Tenk litt på det ;)
 
Tror du jeg kaster bilene i en grøft når jeg er ferdig, eller? De går til sånne som deg som i dag kjører diesel... og gjerne vil betale litt mindre enn for en helt ny bil.

Tenk litt på det ;)

Og hvordan hadde verden sett ut dersom alle skulle kjøpt ny elbil på 2,2 tonn flett ny hvert år? «Men det er jo bare meg» sier du vel da.

Det er noe som heter ressursbruk og, ikke sant? Skinnhellighet er det verste jeg vet.
 
Og hvordan hadde verden sett ut dersom alle skulle kjøpt ny elbil på 2,2 tonn flett ny hvert år? «Men det er jo bare meg» sier du vel da.

Det er noe som heter ressursbruk og, ikke sant? Skinnhellighet er det verste jeg vet.

o_O

Beklager, men dette er noe av det dummeste argumentasjonen jeg hører. Du har ikke brukt nok tid til å tenke eller lese deg opp på dette. Når du i tillegg drar til med at jeg er skinnhellig så får du tåle en sur tilbakemelding:

Hva er det du ikke forstod med mitt forrige svar? Det er BRA at jeg kjøper nye elbiler og lar DEG (eller andre) kjøpe min forrige RIMELIGERE slik at den totale andelen elbiler går OPP. Det er BRA med elbiler fordi det reduserer lokale utslipp som er det som ødelegger DIN helse. Du burde gi meg skryt for å bidra til et best mulig lokalmiljø og redusert luftforurensing.

Så lenge jeg har det SAMME ANTALL elbiler i min garasje til enhver tid er dette BRA. Hadde jeg gått fra 1 bil til 10 samtidige biler hadde det naturligvis vært hold i påstand om økt ressursbruk, men det er jo en latterlig tanke at folk kjøper nye biler uten å selge den gamle, de fleste er ikke Røkke eller Stordalen.

Fiktive tanker om at "alle kjøper en flett ny elbil på 2,2 tonn hvert år" er helt irrasjonelle og ugyldige, og vekten har forresten ingenting å si. Det er et MYE større problem at du kjører dieselbil som insentiverer oljeindustrien og sørger for at tankbiler på hvor mange tonn kjører rundt og både slipper ut partikler, gasser (NOx/CO2) og ødelegger veiene våre. I tillegg bruker du opp strømmen vår til å raffinere olje til drivstoff også.

Forresten er det de siste 4 årene og den 9'ende er på vei inn, håper det irriterer deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: reim og Preacher
He he, jeg gir meg.

Du må bare fortsette å kjøpe en svær og tung ny elbil hvert år, og samtidig slå deg på brystet å hevde at du er såkalt «miljøvennlig».


Men jeg gir meg i denne diskusjonen da du er fullstendig låst i dine vrangforestillinger og sannsynligvis aldri forstå at du egentlig er et miljøsvin av dimensjoner.
 
Har nå forsøkt meg som miljøaktivist en periode med hybridbil. Det er en sann glede når man kutter ut den ufattelig kjedelige el-driften (eller bilen endelig går tom for strøm), og trykker inn knappen for sport pluss og sportseksos. Da kommer følelsen av å kjøre ordentlig bil frem igjen fremfor å styre en radiobil. På et eller annet tidspunkt må man vel over på elektrisk, men frem til det skal jeg hygge meg så lenge som mulig bak rattet...
 
He he, jeg gir meg.

Du må bare fortsette å kjøpe en svær og tung ny elbil hvert år, og samtidig slå deg på brystet å hevde at du er såkalt «miljøvennlig».


Men jeg gir meg i denne diskusjonen da du er fullstendig låst i dine vrangforestillinger og sannsynligvis aldri forstå at du egentlig er et miljøsvin av dimensjoner.

Å "gi seg" betyr å slutte, du fortsetter jo å anklage meg for vrangforestillinger og for å være et "miljøsvin av dimensjoner". Det er ikke å "gi seg".

Jeg har ingen vrangforestillinger. Miljøet i Norge blir klart bedre av at vi kjører elbil alle mann, om det har en klimaeffekt vet jeg ikke og jeg driter litt i det. Miljøet er langt viktigere for meg.

Kjører jeg elbil pga miljøet? Nja, jeg kjører elbil fordi det er bedre, både økonomisk, praktisk og morsommere. Du skal ha en fryktelig dyr fossilbil før du matcher ytelsene i min elbil, og da har du nær garantert ikke den samme praktikaliteten.

Siden du ikke har gitt deg og tror jeg har vrangforestillinger, håper jeg du backer opp påstandene med noen forskningsartikler som tilsier at elbiler er fryktelig fryktelig grisete saker, og at flere elbiler på veien er en negativ ting for miljøet.
 
Gla´nyhet fra Mr. Musk
Screen Shot 2018-09-19 at 09.54.10.png
 
Musk har sagt at de gjør ca 20 forbedringer hver uke på bilen. Jeg har «bare» hatt to stk på to år, men merker at mye har skjedd på kort tid.
 
Jeg trodde det var slik med Tesla'er at de kunne lades opp, når de gikk tom for strøm, @KimS.

Betydningen av "flatt batteri" eller "tomt batteri" betyr ikke at det er ødelagt. Det trenger bare lades.
De har et slikt lokk på siden som du kan løfte på og stikke inn en ladekabel.

Det er ingen grunn til å kjøpe ny bil når batteriet er tomt for strøm.

8- D
 
Mulig dette er å banne i kirken, men jeg klarer ikke la være :D

Som ihuga bilinteressert er det bare å konstatere at biler (som klokker) appellerer til følelser. Har prøvekjørt det meste av merker og modeller, og har gjennom de siste 20 årene svidd av betydelige beløp på nybil. Sånn sett har jeg bidratt til fellesskapet gjennom betydelige beløp (bilavgifter). Da jeg skulle kjøpe nytt i fjor, falt avgjørelsen nok en gang på stål og aluminium fra Tyskland.

Miljøargumentene fra eiere av batteribiler (les: strykejern på hjul), er ofte omtrent like troverdige som at vi TS´ere kjøper ny klokke fordi det er den eneste måten å vite hva klokken er... Ja, en Tesla akselererer som få andre biler, og har et bra design! Men, etter å ha prøvekjørt dette amerikanske produktet i fjor, vekket den like mye følelser som min gamle Seiko Quartz fra 1993. Premiumfølelsen, styrefølelsen, samspillet mellom motor og girkasse, materialkvalitet og finish, x-faktoren osv. finner jeg personlig stort sett i det som leveres fra München eller Stuttgart.

@KimS Imponert over at du venter Tesla nr. 9 på vei inn på fire år... Her snakker vi seriøs flipping ;)
 
Er det ikke noen helt vanvittige ventetider, på både teknisk og på skade service på Tesla`r ?
Leser jo i media om folk som venter på dette i månedsvis.

@KimS er tydeligvis en meget dynamisk og løsnings orientert mann og møter disse problemer ved konstant å ha en ny bil i bestilling. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Har egentlig Tesla produsert 9 ulike modeller eller har du valgt identisk bil flere ganger?

P85
X90D 7-seter AP1
Bestilte X90D 5-seter AP2
Kjøpte en demokjørt X90D som "ventepølse" mens ovenstående var i produksjon
Kjøpte en S100D for å ha 2 samtidige biler
Kjøpte en S75D fordi jeg ikke trengte rekkevidden på S100D
Kjøpte en X100D fordi 100-batteriet er helt rått (lader fortere, ca. 16kWt bedre kapasitet enn 90-batteriet...)
Kjøpte en S100D fordi den har alle fordelene ovenfor og bytta da ut S75D'en
Kjøpte en S100D fordi jeg fikk en annen farge og nyere bil

Bestilt to Model 3 og en Next Gen Roadster "Founders Edition" også... gleder meg som en unge :)
 
Mulig dette er å banne i kirken, men jeg klarer ikke la være :D

<snipp>
Miljøargumentene fra eiere av batteribiler (les: strykejern på hjul), er ofte omtrent like troverdige som at vi TS´ere kjøper ny klokke fordi det er den eneste måten å vite hva klokken er..

@KimS Imponert over at du venter Tesla nr. 9 på vei inn på fire år... Her snakker vi seriøs flipping ;)

Miljøargumentet for elbiler er bunnsolid.. men om akkurat det er drivkraften bak kjøpet tror jeg vi skal holde oss for gode til å hevde.. altså at det er det alene. Men det bidrar faktisk til at man tenker mer i baner av strømsparing, økokjøring o.l. :)

Er det ikke noen helt vanvittige ventetider, på både teknisk og på skade service på Tesla`r ?
Leser jo i media om folk som venter på dette i månedsvis.

@KimS er tydeligvis en meget dynamisk og løsnings orientert mann og møter disse problemer ved konstant å ha en ny bil i bestilling. :D

Hahaha... ok, jeg er ganske fanboy av Tesla, men det er riktig at de er overbelastet på serviceapparatet. De har riktignok flere ledige stillinger på Finn enn noen andre, så de rekrutterer for å fikse dette. Den andre måten de løser det på er at de gir ut lånebiler ved behov, noe jeg har syntes har vært helt OK - da kjører jeg deres KM og ikke min egen, og jeg kjører en del ;)