Tesla Model S

Helsiken, det e jo til og med bakhjulsdrift :cool:;) Her må det handlast før avgiftene set inn!

Herre! Nå hadde jeg lagt ideen om Tesla bak meg, men dette hørtes inspirerende ut. Planen var ny 5-serie til våren. Det skal mye til for å rive meg ut av den enorme kjøregleden BMW gir meg, men hvis denne har kjøreegenskaper også tror jeg at jeg må revurdere. Batterier helt nede i dørken lover i alle fall godt for tyngdepunktet, men chassiset må selvsagt følge opp.

Men nå står jeg ikke på venteliste da, siden jeg backet ut. Hvordan ligger jeg an da ift ventetid?

Batteriet er en del av chassiset og dette gir et ekstremt stivt chassis. Tyngdepunktet på bilen er også ekstremt lavt, samme som Ford GT. (ca 17`) Elektriske biler har en stor fordel når det gjelder tractionkontroll p.g.a. at systemet er helt elektronisk styrt og ikke avhengig av en lang drivkjede.
Jeg fikk beskjed om at det nok tar et år fra reservasjon til bilen er min.

Du som er så glad i BMW, har du sett videoen med dragrace mellom Tesla og BMW M5 over 1/4 mile. Det var ikke M5 som vant!

Nå har jeg oppdatert meg litt på videoer og anmeldelser. Det slår meg at det virker som den er designet av meg selv for meg selv, samme følelsen som jeg får av Festool-verktøy, om enn en litt odd sammenligning. Og som om ikke det var nok, så går volumet på anlegget til 11 i stedet for 10, inspirert av Spinal Tap. Det holder for meg. Må ringe Ferdinand Motor på mandag!

Nå har jeg oppdatert meg litt på videoer og anmeldelser. Det slår meg at det virker som den er designet av meg selv for meg selv, samme følelsen som jeg får av Festool-verktøy, om enn en litt odd sammenligning. Og som om ikke det var nok, så går volumet på anlegget til 11 i stedet for 10, inspirert av Spinal Tap. Det holder for meg. Må ringe Ferdinand Motor på mandag!

Det behøver du ikke. Tesla Motors har egen avdeling på Alna og du kan reservere og betale depositum på nettet. Lykke til. Blir kult med GTG i Tesla ;)

Kan reservere vanlig modell S, men signatur er utsolgt står det. Blir lite klok når jeg søker på hva forskjellen er. Vet du hva det går i?

Har reservert :) Regner med oppjustering til signatur-bestilling ikke er noe problem om det blir ønskelig. Er forresten litt brisen nå, men ikke særlig bekymret. Har jo tenkt på dette i flere år. Men å kjøpe vintage 5513 i fylla ble plutselig ikke så ille lenger :cool:

Har reservert :) Regner med oppjustering til signatur-bestilling ikke er noe problem om det blir ønskelig. Er forresten litt brisen nå, men ikke særlig bekymret. Har jo tenkt på dette i flere år. Men å kjøpe vintage 5513 i fylla ble plutselig ikke så ille lenger :cool:

Alle 500 Signatur modellene som skal selges i Europa er utsolgt. Imidlertid er det nærmest ingen forskjell på en vanlig Performance og Signatur. Det eneste du ikke får er den spesielle "Signature-red" fargen + noen spesielle Signatur merker på bilen.

Tore! Vi skal ha Tesla GTG :p

Ps. Er bare du som bringer Tesla til treffet av oss to hvertfall... Men herregud jeg digger den bilen..

Redigert:
De har hvertfall mye reservasjonspenger å betale regningene sine med... ;)
Vurderer å reservere en selv, er jo bare å tre ut om jeg skulle ombestemme meg... :rolleyes:

De har hvertfall mye reservasjonspenger å betale regningene sine med... ;)
Vurderer å reservere en selv, er jo bare å tre ut om jeg skulle ombestemme meg... :rolleyes:

Uhm... Ja.. Er ikke så lenge siden jeg skrev dette.. Men..
Mulig jeg også stiller med Tesla. Tror jeg nettopp slo min egen rekord i toskskap!

Denne tråden er farlig.

Hvis jeg selger klokkene, pølsevogna og Excecution...

Nei, for fanker'n. Hva er vitsen med livet uten klokker, mc og en bil som pr dags dato ligger på et snittforbruk på 3,1 l/mil.