Tanker rundt komplikasjoner

En komplikasjon jeg ikke forstår hvorfor ikke finnes, eventuelt som jeg aldri har sett er ukenummer. Må ofte slå opp i en kalender for å finne ut hvilken uke det er eller når uke 8 er f.eks. Kona er veldig glad i å bruke ukenummer i hvert fall.

"Husk at vi skal til [nevø] i uke 6!". Jeg aner jo ikke hvilken dato dette er, men hvis jeg kan titte på klokken og se det er uke 4 er det lett å regne seg frem til.

Ukenummer? Intet problem, denne fra GO for eksempel:
2f771cb4b323cd74c4c6e9aef6898315_zps9f85e9dd.jpg

Bildet er skamløst lånt fra internett.

Flott åpningsinnlegg. :)

Trenger kun at tiden vises, jeg da. Men nå er jeg blitt gammel og kjedelig. Ikke senil heldigvis, siden jeg ikke trenger dato.

@elf
kan bli en utfordring og en komplisert bestilling hvis du er i Nord Norge
..eller en enkel og billig bestilling. Sola er jo enten oppe hele uka, eller nede hele uka :p Trenger nesten bare en natt/dag indikator med 6 mnd intervaller.

Redigert av en moderator:
Jeg synes Schaumburg sin månefase er fantastisk stilig.

Låner bilde fra @acnorway
IBtrOjj.jpg

Av mer uoppnåelige typer er også JLC sine Gyrotourbillon veldig fascinerende. Tør ikke tenke på hvor lang tid jeg hadde brukt bare på å studere bevegelsene hvis jeg fikk hendene på en slik...

[video=youtube;r3hfRdi_UpE]https://www.youtube.com/watch?v=r3hfRdi_UpE[/video]

Av de komplikasjoner jeg har selv, så langt, så er det meget praktisk med dykkerbezel, som jeg flittig bruker til å time alt mulig. Det er også veldig fint med evighetskalender, men det er kanskje litt juks med Seiko Kinetic Perpetual i så måte? Men det er en veldig praktisk klokke å ha, og den holder tiden selv om jeg legger den fra meg i flere måneder :)

Redigert av en moderator:
Klart man trenger GMT for det gir tross alt muligheten for å ha visning i UTC som jo er konstant uansett i hvilken tidssone(!) en befinner seg . Og Månefase er jo viktig å holde styr på om en er opptatt av havstrømmer og slikt :)