Parnis er et hatet homagemerke men de kopierer ikke da målene er stort sett 0,5mm fra de merkene de ligner på. Men det var morro å se reaksjonene hær
Så det at jeg får klokkeglede av an homage til en tusenlapp bør jo ikke hates
Alle kan jo gjøre feil i livetDet er da enkelte i denne tråden som har eid Steinhart, men som nå plutselig er helligere enn paven.........
I fare for å gjenta meg selv..Det er da enkelte i denne tråden som har eid Steinhart, men som nå plutselig er helligere enn paven.........
Vis vedlegg 130097 Det som er morro er at mange kjente merker lager homage av andre merker. Men får ikke til å bruke disse ute, da det er mest for egen intresse. Har Rolex , Omega , TAG Og Porsche design i samlinga, samt noe citizen ræl . Men igjen skal det sies at parnis overgår seiko skx al day long.
Parnis er et hatet homagemerke men de kopierer ikke da målene er stort sett 0,5mm fra de merkene de ligner på. Men det var morro å se reaksjonene hær
Så det at jeg får klokkeglede av an homage til en tusenlapp bør jo ikke hates
Det er da bedre med én ekte, enn flere hommage/kopier/fakes!
Sorry, @GCJB du er i feil forum!
November. Echo.India.
Nja.. kriminalitet har jo så mange nyanser, i Norge har vi design loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-03-14-15#KAPITTEL_1Synes denne diskusjonen grenser til det usaklige når ærlige, skatte- og avgiftsbetalende arbeidsgivere som produserer hommageklokker skal sammenlignes med organisert kriminalitet.
Ja, de snylter på et kjent design, og profiterer på andres arbeid.
Men det er helt lovlig. (Dessverre?)
Dette får altså et knippe indignerte klokkenerder til å sammenligne dem med forbrytere.
Virkelig?![]()
har i det siste kjøpt en del homage klokker og må de fascinerer meg en del.
Hva er det som fascinerer deg med disse?