Tankeeksperiment: One watch guy med budsjett på 15k.

Altså, forstår jeg deg rett i at du påstår at kvinner i større grad enn menn holder seg innenfor budsjett? Hmmm... Kanskje noe å nevne for Stortinget!
På ingen måte. Som med alt annet handler det om prioriteringer og hvilke områder man velger å sprenge budsjettet på. Klokker, øl og biler er innafor.
Vesker, sminke og candycrush er noe helt annet.
 
Eller hva med en av disse? Kanskje å banne i kirka å foreslå quartz, men skulle jeg først hatt et batteridrevet ur er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt.
Vis vedlegg 82069


Flott valg.
Jeg har den til høyre og det er mitt soleklare valg om jeg skulle hatt bare en. Utrolig nøyaktig, utrolig bra finish og femti år til du trenger service. Og så er den en klokke. Ikke dykker/flyver /racerbil/dressfyr klokke.

Den kommer innenfor budsjett som brukt

Lars Birger
 
Flott valg.
Jeg har den til høyre og det er mitt soleklare valg om jeg skulle hatt bare en. Utrolig nøyaktig, utrolig bra finish og femti år til du trenger service. Og så er den en klokke. Ikke dykker/flyver /racerbil/dressfyr klokke.

Den kommer innenfor budsjett som brukt

Lars Birger
Med fare for å avspore tråden, inspirert av eget råd la jeg nettopp inn bestilling på en hvit hos urmaker Jermstad. Det gledes!
 
IMG_6318.JPG
IMG_6319.JPG
 
Longines Flagship Heritage, 13,5k butikkpris.

14D9F513-681C-4AC6-8C9E-49FCEE0656E2.jpeg


Dette var min første mekaniske, og idiotisk nok solgte jeg den i fjor. Tikker veldig mange bokser for meg, og er «rimelig nok» til at den skal inn igjen. I alle fall inntil jeg vinner Eurojackpoten og hanker inn en Calatrava eller ALS isteden.
 
Ingen tvil hos meg, velg en Seamaster med sverdvisere, El.blue, Great White eller svart. Kansje litt over 15k.
 
Må nok være en råtass på pruting for å få en 2254.50 til 15k, men i god TS-ånd er jo en liten budsjettsprekk hjertelig velkommen. Definitivt den jeg ville beholdt om jeg skulle kuttet ned til kun én klokke.
Du har nok rett. Rimeligste på Chrono24 er 16,6k + mva og transport.
Men det er ikke store budsjettsprekken i forhold til ei litta regjeringsgarasje ;)