Ta med Omega'en på tur?

Hvis du ikke tør bruke klokken vil jeg si at det ikke er rett klokke for deg.
Klokkene bør brukes til det de er laget for. Nemlig å sitte på armen mest mulig.;)
Ta med Omega'en på tur og nyt synet av den hver dag.:)

Sier han som har TO Submariner LV:mrgreen:

Kjør på med en verdigjenstand forsikring, og bruk klokken som den er laget til:) Mulig dette gjør deg litt tryggere i forhold til ting som kan skje!

Her er jeg egentlig enig, men kjekt å få noen bekreftelser fra dere andre også etter det som skjedde.

Har tidligere hatt med mine "finklokker" i stridsløyper og det som verre er, men de var nå ikke like dyre som denne da :)

En beater - uansett verdi, vil så fremt den holder, vil alltid bli noe spesiellt, for meg er det viktigst at klokken er 100% pålitelig. Den vil etterhvert bli en "sliten" makker du ikke ønsker å bytte ut men setter pris på.

+1 en Omega er laget for å brukes ikke bankbokses. Har du forsikring sa du? I så fall har du ingen unnskyldning. Jeg tror vel reiseforsikring dekker enkeltprodukter opp til 20k. Hør med selskapet. Fyll ut en tollsedel på vei ut, så blir det ingen spørsmål på veien inn. Lykke til uansett!

Jeg har forsikring på alle kostbare klokker, jeg kommer til å tape på det på sikt men det får meg til å slappe av. Anbefalles :).

Helt enig i dette, for min del er det verdt å betale de få kronene det koster. En sånn forsikring dekker også reparasjoner som følge av at du feks. mister klokka ned en mursteinstrapp, glasset sprekker og kassa får dype hakk, da er egenandelen på forsikringen, 10% av total skadesum, men minimum 600,- dvs at skader som koster mer enn 6000,- lønner seg å ta på forsikringen.

Jeg har verdisakforsikring på iphone, ipad, macbook pro og på speilreflekskamera. Samlet sett er det ikke snakk om så mange kroner, husker ikke totalbeløpet, men det er absolutt overkommerlig. Det er meget beroligende å ha:)

Bankboks my ass. bruk klokkene!

Jeg har vanlig familiefaraltmuligforsikring i Tryg. Det dekker alt opp til 30 000 hvis jeg ikke har forstått helt feil. Så kan du velge å ta ekstra forsikring på alt som er over, evt ta en semiforikringsrisk, noe som etter mitt syn burde være fornuftig opp til ca 35-40k reell bruktpris. Er du over det må du tegne spesialforsikring. Lev vel mus pus

Min personlige mening er at dersom man er redd for å bruke en klokke bør man kvitte seg med den snarest. Må innrømme at jeg tar av meg klokken når jeg gjør ting jeg er helt sikker på kommer til å skade/ødelegge den, men ellers har jeg alltid en av klokkene mine på lanken.

Akkurat nå er jeg på jobb i nordsjøen, og da er det Carreraen som har gleden av å fungere som "beater". Har vurdert å kanskje gå til innkjøp av en seiko el. til samme formål, men det vil vise seg.

A lawyer opened the door of his BMW, when suddenly a car came along and hit the door, ripping it off completely. When the police arrived at the scene, the lawyer was complaining bitterly about the damage to his precious BMW. "Officer, look what they've done to my Beeeemer!!!", he whined. "You lawyers are so materialistic, you make me sick!!!" retorted the officer, "You're so worried about your stupid BMW, that you didn't even notice that your left arm was ripped off!!!" "Oh my gaaad....", replied the lawyer, finally noticing the bloody left shoulder where his arm once was, "Where's my Rolex?"

Bruker konsekvent gammel Seiko diver på Nato dersom jeg må legge uret fra meg noe sted. For uinnvidde/friske ser ikke denne "pakken" særlig attraktiv ut. Et annet argument for å ta med Seikoen, er at jeg bedriver en sport med opprinnelse i Japan, men har skjønt på et par reaksjoner utenfor asylet at jeg med fordel kan holde slike tanker for meg selv :)

Som nevnt er jeg helt enig i at ur skal brukes men når man blir utsatt for ran og tyverier rett før jul kan hvem som helt bli paranoid selv om man har forsikring.

Kommer i hvertfall ikke på tale å kvitte meg med Omegaen - men vil nok vurdere hvilke situasjoner jeg tar den med på. Vil f eks ikke bruke den når jeg skal male huset eller i situasjoner der den med høy sansynlighet kan bli skadet.

Når det gjelder tyverier så dekker vel den forsikringen jeg har slikt vil jeg tro så det er vel ikke sååå farlig å ha den med overalt, bare utrolig irriterende om den blir borte. Kan banne på at selskapet klarer å vri det til at jeg var uforsiktig og derfor avkorter utbetalingen eller noe slikt. Tiltroen til forsikringsselskaper er på linje med den til bruktbilhandlere...

Med en innboforsikring og en helårs reiseforsikring bør du være. Greit dekker ja. Men da er du ikke dekket på arbeidsplassen. Bare til og fra (i hvertfall er jeg det.)

Men har ikke forsikret noen av klokkene.

Det jeg lurer på er hvordan dere "passer på" deres ur. Tar dere det f eks av når dere skal på treningssenteret? Legger det igjen hjemme når dere skal på reise?

Kort sagt er vel "hovedregelen" gjerne at du bruker dine ur som du selv føler er riktig for deg.
Ur må som alt annet ses ift dine personlige preferanser, og den verdi uret representerer for deg. Dette finnes det intet "korrekt" svar på. Derimot finnes det - betegnende nok - stort sett like mange svar som antall personer man spør. ;)

Mine ur er som hovedregel i safe/bank. På reise benytter jeg meg oftest av inntil to ur; - ett for de formelle anledninger, og ett for mer casual/sport etter endt arbeid. Uret er uansett alltid med meg i håndbagasjen, og forøvrig innelåst i safe.
Er det snakk om feriereise, så går det i en "allrounder", og da er oftest en Rolex mitt beste reisefølge.

Forøvrig trener jeg aldri med mine ur.
Da er det på med denne - min POLAR FT40 - som tilfeldigvis skal i ilden nå. Den tåler "alt" hva gjelder min type trening, og gir meg samtidig svært nyttig informasjon.
:cool:

IMG_1678.jpg

Bra svar fra Moore synes jeg.

Selv har jeg stort sett også brukt en Polar RS800cx på trening og synes det er artig å følge med på all informasjonen den gir, men i det siste har jeg liksom gått litt lei av det og ikke orket å bytte til den når jeg skal trene. På tide å gjøre det igjen tenker jeg :)