Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Eg skjønner jo at swatch ønsker å melke din a kua for det den er verdt , og billige klokker er jo greit nok det . Men å stå i kø i timesvis for å kjøpe noke billig plast nei det sliter eg med å skjønne. Eg kan aldri huske å nokensinne ha hatt so lyst på noke . Det være seg vin , konsertbilletter eller opplevelser som har fått meg lyst til å stå lenge i kø . Og ihvertfall i timesvis . Unntaket er når eg står lag med poden til en karusell eller lignede på hunderfossen etc . Folk ass
 
Eg skjønner jo at swatch ønsker å melke din a kua for det den er verdt , og billige klokker er jo greit nok det . Men å stå i kø i timesvis for å kjøpe noke billig plast nei det sliter eg med å skjønne. Eg kan aldri huske å nokensinne ha hatt so lyst på noke . Det være seg vin , konsertbilletter eller opplevelser som har fått meg lyst til å stå lenge i kø . Og ihvertfall i timesvis . Unntaket er når eg står lag med poden til en karusell eller lignede på hunderfossen etc . Folk ass
Screenshot_20230909_073515_Instagram.jpg
 
Dette er jo kjempegøy! Engasjerer jo selv hard core folket Big time. Haters’ene bidrar til å spre informasjonen som ild på bensindynka californiske grassmarker i tørketida.

Dette er som JC Bivers avslutning av en fantastisk karriere: Blancpain i plast for engangsbruk. Ja, ja. Alle gode ting har en ende…
 
"Dedicated watch fans waited in line upwards of 15 hours in Sydney’s CBD to get their hands on an exclusive release by two of the world’s leading watch manufacturers."


"Ein Verkaufsevent für Uhrenfans – Fans standen 20 Stunden in der Schlange"


"The Swatch brand’s latest collaboration, a tie-up with the luxury diving watch Blancpain, debuted Saturday with thousands queuing at stores from Sydney to Tokyo and at major European cities for a chance to buy the timepiece."

ayne.gif
 
Tja.

Hvis hele resten av verden ikke synes at det er problematisk, kan man kanskje reflektere litt over sitt eget syn på saken. Det var du som påpekte dette.

"Hvis hele resten av verden".
Den kom ut fra en kinder overraskelse.

Er hele verden ukritisk til korporasjonene som styrer de største klokkevaremerkene i Sveits?
Er hele verden representert blant disse som ligger foran Swatch butikkene med soveposen sin?
Din generalisering er uten grenser.

Og faktisk nevnt jeg "stor klokke nettside".
Her er det ikke snakk om "hele verden".
 
Kommer virkelig folk til bite på dette rælet en gang til. De fleste har fått med seg at de ble lurt første gangen.
Siste idioten er ikke født, så alt er mulig.
Å betale mange-gangen av det kvaliteten tilsier at produktet er verdt. Da blir man lurt.

F.eks kan man kjøpe Casio for noen få hundrelapper som gir et realistisk bilde av hva man får for pengene.

Å betale nesten 3 løk for det skrapet der er lureri.
Casio leverer faktisk gode klokker til prisen, så der er jeg faktisk imponert over hva de kan levere til en billig penge.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
@El Gringo
Det Casio kan levere til en billig penge er bra ja, men man må ta i betraktning at marginene er ofte enorme.
Perezcope skrev en gang (få år siden) at en basisk Panerai klokke tilsvaret omtrent 3000Kr i produksjonskostnader.
Da Casio tjener fortsatt godt mens de selger "mye klokke for pengene".
 
Ja kanskje men trenger de hjelpen? Nå vet jeg ikke for de siste par år men 2019 var vel beste året ever for dem. Hva snakker man, årlig produksjon på en 30-40 tusen klokker?

For min del kunne de serieprodusert i 40mm kassen, da hadde det blir penger i kassen. Men denne eksponeringen går jo langt utover gruppen som venter på slikk serieproduksjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Genta
@El Gringo
Det Casio kan levere til en billig penge er bra ja, men man må ta i betraktning at marginene er ofte enorme.
Perezcope skrev en gang (få år siden) at en basisk Panerai klokke tilsvaret omtrent 3000Kr i produksjonskostnader.
Da Casio tjener fortsatt godt mens de selger "mye klokke for pengene".
Joda, men er ikke så sikker på at Casio gjør 30-gangeren på det de selger uansett, så jeg vil tippe de "fine" merkene opererer med en del større marginer enn hva Casio gjør...
 
Redigert:
For oss som ikke er Kukeriet, oppdater gjerne med hva den gikk for. Gøy å følge med på galskapen :)
Foreløpig ett bud på minstepris, 6500, ellers mest GG- og mva-kommentarer. En Pacific, den gule, som ble lagt ut uten minstpris, har fått bud på 5600. Begge to avsluttes i kveld kl. 22.
 
  • Liker
Reaksjoner: pald