Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Hm, forferdelige farger. Blir spennende å se hva som faktisk kommer. Som flere her har sagt så er jeg veldig glad i BP selv, og grunnen er kvaliteten man får og historien. Her får man ingen av delene..
Antarctic var ikke så ille, men ikke interessert.
Hvis bildene er ekte, så er det Sistem 51.

SISTEM51’s 51 components are welded together to form a single assembly centered on a single screw.
The high-tech escapement has no regulator, and the rate is set at the factory with a laser, making the manual rate adjustments normally required by a mechanical watch unnecessary.

Eller 'impossible'.
20230906_204157.jpg

Redigert:
Antarctic var ikke så ille, men ikke interessert.
Hvis bildene er ekte, så er det Sistem 51.

SISTEM51’s 51 components are welded together to form a single assembly centered on a single screw.
The high-tech escapement has no regulator, and the rate is set at the factory with a laser, making the manual rate adjustments normally required by a mechanical watch unnecessary.

Eller 'impossible'.
Vis vedlegg 344322
Enig i at den funker. I starten synes jeg det var spennende nyheter og at dette kunne være bra for å mer kjennskap til merket for mange, men så så jeg igjennom gamle makrobilder av Bathyscaphen og tenkte bare «sånn skal en BP se ut og sånn vil jeg assosiere merket»

• Liker
Reaksjoner: chrbir
Jeg har hatt to Blancpain modeller, en FF Bathyscape og en perpetuel komplikasjon. Har stor respekt for dette merket så denne ‘’nyvinningen’’ blir definitivt ikke min tredje.

Confirmed!
42.3mm kasse, 14.4mm tykk og lug to lug på 48.0mm.
Så blir vel ikke 23mm da, @kire?

Vi burde gjettet at den er vanntett til 91m.. Fifty Fathoms.

Redigert:
  • Wow
Reaksjoner: kire
Kanskje alle barnesykdommene fra moonswatch er borte? Kjøpte ikke moonswatch, men denne vurderes.

Du får en Seiko Turtle til 300 kroner mer.
En klokke med solid historie og design. Som er en godkjent dykkerklokke til 200m, og som man kan ta service på den dagen det trengs.

Denne "Swatchpainen" er en enda dårligere deal enn MoonSwatch, siden absolutt alle klokkene er forhåndsdømt til å bli uvirksom søppel innen relativt kort tid.

For de som ikke vet det, Sistem51-urverket blir hermetisk lukket på fabrikken. Og kan ikke serves eller repareres. Når urverket blir slitt er det bare å hive klokka.

Edit: Må jo også le av dette.. Glass: biosourced material with anti-scratch coating.

Så i realiteten.. Glass: no.

Du får en Seiko Turtle til 300 kroner mer.
En klokke med solid historie og design. Som er en godkjent dykkerklokke til 200m, og som man kan ta service på den dagen det trengs.

Denne "Swatchpainen" er en enda dårligere deal enn MoonSwatch, siden absolutt alle klokkene er forhåndsdømt til å bli uvirksom søppel innen relativt kort tid.

For de som ikke vet det, Sistem51-urverket blir hermetisk lukket på fabrikken. Og kan ikke serves eller repareres. Når urverket blir slitt er det bare å hive klokka.

Edit: Må jo også le av dette.. Glass: biosourced material with anti-scratch coating.

Så i realiteten.. Glass: no.
Det er nok ingen som går rundt og tror at hverken Moonswatch eller Scuba 50 Fathoms er den objektivt beste eller mest "fornuftige" klokka å bruke 3-4000 kroner på, eller at du ikke får bedre ytelse for mindre penger andre steder. :) Det samme kan sies om *ganske* mange andre klokker jeg vet om. ;) Hype er verdt ganske mye.

Ja, det er litt uvanlig med et "bruk og kast"-urverk, men til sammenlikning: Er der mange som bruker penger på service på Seiko 5 eller Turtle når de begynner å gå dårlig?