Svigerfars IWC Aquatimer 812 fra 60-tallet

812 vs. SKX013

Ikke akkurat superb kvalitet på foto her, så beklager det, men illustrerer likevel sånn omtrentlig str. på 812 sml. med 013.

20190108_184813-01.jpeg

Klokkene skal være sånn ca like mht. oppgitt str., men baklokket til 812 har en jevnere flate, noe som gir en større kontaktflate mot armen, og som igjen gjør at den føles noe større, men ikke mye.

SKX er kanskje såvidt litt større lug til lug, men rent visuelt fremstår likevel 812 som den største emm, om enn marginalt, pga at krans er på innsiden, og dermed integreres mer i skiven.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Kan
812 vs. SKX013

Ikke akkurat superb kvalitet på foto her, så beklager det, men illustrerer likevel sånn omtrentlig str. på 812 sml. med 013.

Vis vedlegg 128259

Klokkene skal være sånn ca like mht. oppgitt str., men baklokket til 812 har en jevnere flate, noe som gir en større kontaktflate mot armen, og som igjen gjør at den føles noe større, men ikke mye.

SKX er kanskje såvidt litt større lug til lug, men rent visuelt fremstår likevel 812 som den største emm, om enn marginalt, pga at krans er på innsiden, og dermed integreres mer i skiven.

Den 812 må virkelig ha vært en tallerken av en klokke på 60-tallet. Utrolig lekker. Den holder seg godt, og det er morsomt at de nye ikke er spesielt større.

8

• Liker
Reaksjoner: Plainview
Veldig artig tråd, som jeg har lest på nytt nå på nyåret. Ikke vanskelig å se at din 812 er stamfaren til min 3132:
Vis vedlegg 128290

Takk, og gratulerer med en svært kul klokke - ikke vanskelig å se at disse er slektninger, nei :)

Den 812 må virkelig ha vært en tallerken av en klokke på 60-tallet. Utrolig lekker. Den holder seg godt, og det er morsomt at de nye ikke er spesielt større.

8

Det var nok en ganske stor klokke sml. med de mer vanlige variantene den gang, og svigerfar har fortalt at han fikk en god del kommentarer vedr dette back in the days, men i det den gang nye dykkerklokkesegmentet, så tror jeg 36-38mm var normalen - husk at sml. ovenfor er med 013, og ikke 007 ;)

Når det gjelder str. på senere Aquatimere, så er det for øvrig ganske god spredning, fra 38 til 46mm, hvor nåværende er på 42 og 44mm. Jeg forsøkte forrige versjon på 44mm for noen år siden, men syntes det ble for stort meg, så ble solgt etter ganske kort tid. Men kul likevel :)

6GxNkmo.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa og Grendel