Jeg er på min andre sub og verken den eller den første hadde sentrert bezel!![]()
Du har virkelig vært uheldig Raymond. Jammen ikke sikkert at det er meningen at du skal ha Submariner.
Jeg er på min andre sub og verken den eller den første hadde sentrert bezel!![]()
@Raymond75 Ikke noe vits å sminke sannheten
Det er bare å lese det som står i små skrift under mine innlegg: Det stemmer fra Nietzsche.
Enig i mye av det du kommer med @Hammerfjord!
Men fornuft rundt valg av ur og økonomi, er det første som ødelegger denne "interessen" vi har her inne!![]()
Hong-Kong mye kopier som er vanskelig å spotte?Du må holde hodet kaldt når du kjøper en Rolex... Etter min mening er ikke en ny stål Sub verd mer en 30K "vanlig prestisje, utvikling, reklamering kostnader" inkludert.
Det er trosalt bare en 300m klokke med et ganske enkelt urverk og relativt billige komponenter.
Rolex er høyprodusert kjedearbeid med en STOR prestisje som "presser" prisen veldig høy.
Da ingen kan egentlig si: "Den kvalitet for 70K ???" Fordi man betaler veldig for -Kronen på tallskiven for å si det som det er...Og alle som har hatt en del klokker i hendene vet det.
At selv noen urmaker på første øyekast kan bli lurt av noen Rolex kopier lagd i Hong-Kong sier mye.
Er Rolex alene i dette prestisje spill? Nei, ikke i helle tatt: De bare viser veien til de andre.
Hva kostet en Sub på begynnelse av 80 tallene( kjøpekraft kompensering inkludert), er svaret til alt du lurer om.
En veldig bra analyse der : http://www.ablogtowatch.com/rolex-prices-past-60-years-revealing-analysis/
Jeg har selv observert en stål Yachtmaster II som hadde alt for skarp under-kassekanter...
Rolex er ikke over alle andre angående kvalitets kontrol: De er over alle andre angående mengden VS kvalitetskontroll, fordi de produserer mer enn "alle" andre (bortsett fra Seiko som produserer 12 ganger mer enn Rolex alt i alt per år).
Feilmargin blir det: De bruker ikke så mye tid på kvalitetskontroll som A.Lange & Söhne for å si det mildt.
En ting til som jeg synes er dårlig av Rolex er at de ikke klarer å sentrere krona så logoen står i senter. Burde ikke være så vanskelig når de lager kvalitets klokker.
Hong-Kong mye kopier som er vanskelig å spotte?
Gratulerer med ny og superflott klokke!
En Rolex, eller en hvilken som helst klokke, er verdt nøyaktig den summen folk er villige til å betale. Så kan vi diskutere i det vide og det brede om vi betaler for markedsføring og denslags. Jeg synes ikke at vi trenger en tirade av utredninger og påstander om hvor mye Rolex "overpriset" i annenhver Rolex-tråd. Spesielt ikke repetisjoner over en lav sko.
Gled deg over klokken, men slå i bordet hos Bjerke og fortell dem hvordan dette gjøres. Eller ta en tur til Sutterud, så fikser han dette for deg. Og som du leser så er ikke dette noe folk flest her inne mister nattesøvnen av![]()
Er dessverre redd for at ditt hjerte slites både hardere og raskere enn mitt når det kommer til overprising av Rolex. De fleste har garantert fått med seg dine synspunkter i den saken. Så om du ikke har en slags misjon med alt dette, eller føler deg som en korsfarer som skal omvende alt og alle til ditt synspunkt, så tror jeg at både hjertet og fingrene dine har godt av litt hvile.
Setter ellers stor pris på dine kunnskapsrike innlegg, men la oss for en gangs skyld få slippe all denne misjoneringen og få kjøpe våre Rolexer i fred.
Jeg, på min side, har ingen religiøs tilknytning til klokker.
Du har lenge siden fått deg mine synspunkter angående Rolex sin forguding: De vet jeg @Minuteman...
Din profil har over 5800post her på TS og det er ikke første gang jeg går imot dine dype ønsker.
På en annen side, @Finnen som startet tråden, har bare 7post og kommer her uforstående med en defekt bezel...
At jeg har på en indirekte måte såret dine følelser over de siste årene er nå uten tvil for meg.
Men hvis du liker best å vandre i en plass hvor alt er komfortabelt, motstandsløst, spesielt tilpasset til dine velsignelser og tro, har du valgt feil plass: Vi er i en "åpen mark" hvor ingen varemerke er kongen og beskyttet av noen gud.
Skal du bli noen sitt skjold, må du tåle arr.
Der hvor jeg kommer fra, var det en tid når mange dypt troende tente lys og bedt hver dag på sine kne i sin hellig kirke: Vikingene kom uansett...
At senere i tiden alle ble konvertert, er bare en vel orkestrert myte.
Nå skal jeg la deg være i fred. Det er trossalt ikke en plass som handler bare om DEG, Rolex og MEG.