Submariner bezel ?

Medlem
21. sep. 2010
Hei ! Kjøpte meg en ny Submariner i vår, men merket etterhvert at de ser ut som om bezelen er ikke helt sentrert gjentemot timemarkeringene ! Snakket med en ansatt på Bjerke her i Oslo og fikk beskjed om at 98-99 % av Submarinere bezel ikke er sentrert ? Hva er deres erfaring rundt dette ?

Min erfaring er:
- bjerke tar feil, av de jeg har hatt har alle vært sentrert
- Det er enkelt å rette opp. Ta av bezel, ta ut insert og reinstaller korrekt

Min erfaring er:
- Det er enkelt å rette opp. Ta av bezel, ta ut insert og reinstaller korrekt

Jeg ser av signaturen din at du ikke har eid en nyere Rolex med keramisk bezel. Ikke prøv å gjør dette selv, tipper at bezelen sprekker om du prøver å presse den inn uten korrekt verktøy.

• Liker
Reaksjoner: Mulliner
Min erfaring med 116610LN (2012) og 116610LV (2014) er at verken har hatt sentrert bezel.

Submarinern jag har er den nye med keramisk bezel ja...2015 model...har lest en del på utlendske forum at dette er ett ganske vanligt problem men hadde lyst å spørre dere om dette ! Skal ikke prøve å løsne bezel selv ja...

Jeg ser av signaturen din at du ikke har eid en nyere Rolex med keramisk bezel. Ikke prøv å gjør dette selv, tipper at bezelen sprekker om du prøver å presse den inn uten korrekt verktøy.

Jepp, litt raskt ute der. Det jeg skrev gjelder bare alu insert og er dermed ikke gjeldende her

• Liker
Reaksjoner: Guest571
Min hulk fra 2015 er heller ikke sentrert. En ting til som jeg synes er dårlig av Rolex er at de ikke klarer å sentrere krona så logoen står i senter. Burde ikke være så vanskelig når de lager kvalitets klokker.

Mener ikke å bli et surt tryne men er det ikke "noen" som ser nøye på en klokke før han dra kortet for 70K ?
For den pris, tar jeg min tid i butikken og hvis jeg ser noe jeg liker ikke: Bang klokken går rett tilbake i sin boks.
Adios cabron.

• Liker
Reaksjoner: Timewarp og Minuteman
Joda...borde ha settt nøye kansje men var litt i lykkerus då jag entligen fikk Submariner på handen...

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Joda...borde ha settt nøye kansje men var litt i lykkerus då jag entligen fikk Submariner på handen...

Du må holde hodet kaldt når du kjøper en Rolex... Etter min mening er ikke en ny stål Sub verd mer en 30K "vanlig prestisje, utvikling, reklamering kostnader" inkludert.
Det er trosalt bare en 300m klokke med et ganske enkelt urverk og relativt billige komponenter.
Rolex er høyprodusert kjedearbeid med en STOR prestisje som "presser" prisen veldig høy.
Da ingen kan egentlig si: "Den kvalitet for 70K ???" Fordi man betaler veldig for -Kronen på tallskiven for å si det som det er...Og alle som har hatt en del klokker i hendene vet det.
At selv noen urmaker på første øyekast kan bli lurt av noen Rolex kopier lagd i Hong-Kong sier mye.

Er Rolex alene i dette prestisje spill? Nei, ikke i helle tatt: De bare viser veien til de andre.
Hva kostet en Sub på begynnelse av 80 tallene( kjøpekraft kompensering inkludert), er svaret til alt du lurer om.
En veldig bra analyse der : http://www.ablogtowatch.com/rolex-prices-past-60-years-revealing-analysis/

Jeg har selv observert en stål Yachtmaster II som hadde alt for skarp under-kassekanter...
Rolex er ikke over alle andre angående kvalitets kontrol: De er over alle andre angående mengden VS kvalitetskontroll, fordi de produserer mer enn "alle" andre (bortsett fra Seiko som produserer 12 ganger mer enn Rolex alt i alt per år).
Feilmargin blir det: De bruker ikke så mye tid på kvalitetskontroll som A.Lange & Söhne for å si det mildt.

Redigert:
Enig i mye av det du kommer med @Hammerfjord!
Men fornuft rundt valg av ur og økonomi, er det første som ødelegger denne "interessen" vi har her inne!:)

Enig i at ren fornuft er ikke dette som skal gjør at man blir bestandig blid når man kjøper klokker...
Men for min del, jeg mener at Rolex har krysset sin Rubicon angående sin pris politikk og er nå fangst i en spiral som skal jage kundene unna når den magiske grense skal bli nådd.

Du må holde hodet kaldt når du kjøper en Rolex... Etter min mening er ikke en ny stål Sub verd mer en 30K "vanlig prestisje, utvikling, reklamering kostnader" inkludert.
Det er trosalt bare en 300m klokke med et ganske enkelt urverk og relativt billige komponenter.
Rolex er høyprodusert kjedearbeid med en STOR prestisje som "presser" prisen veldig høy.
Da ingen kan egentlig si: "Den kvalitet for 70K ???" Fordi man betaler veldig for -Kronen på tallskiven for å si det som det er...Og alle som har hatt en del klokker i hendene vet det.
At selv noen urmaker på første øyekast kan bli lurt av noen Rolex kopier lagd i Hong-Kong sier mye.

Er Rolex alene i dette prestisje spill? Nei, ikke i helle tatt: De bare viser veien til de andre.
Hva kostet en Sub på begynnelse av 80 tallene( kjøpekraft kompensering inkludert), er svaret til alt du lurer om.
En veldig bra analyse der : http://www.ablogtowatch.com/rolex-prices-past-60-years-revealing-analysis/

Jeg har selv observert en stål Yachtmaster II som hadde alt for skarp under-kassekanter...
Rolex er ikke over alle andre angående kvalitets kontrol: De er over alle andre angående mengden VS kvalitetskontroll, fordi de produserer mer enn "alle" andre (bortsett fra Seiko som produserer 12 ganger mer enn Rolex alt i alt per år).
Feilmargin blir det: De bruker ikke så mye tid på kvalitetskontroll som A.Lange & Söhne for å si det mildt.
Hong-Kong mye kopier som er vanskelig å spotte?