Sub fra fødselsår!

Om det er budsjettet kan du fort få tak i noe komplett. Men jeg synes det er viktig å få frem at man her betaler et kraftig premium for noe som i utgangspunktet er helt meningsløst om du ikke spesifikt skal samle på klokken som en samler.

Det er selvsagt helt legitimt å ønske en komplett pakke og ikke minst legitimt å være en samler, men det er himla viktig at man vet hva man er før man blåser en hel masse penger på noe som ikke nødvendigvis gir deg bruksverdi i forhold til alternativet.

Det er fort en del penger for en gammel boks og noen gamle, for lengst utgåtte papirer, som ligger i et skap.... ;).

Men jeg personlig har litt av dette "samlegenet" i meg og ser absolutt sjarmen, bare så det er sagt.

Godt sagt :) - er man samler så er man ganske bevist på dette. Basert på kunnskap er man villig til å betale ekstra for rariteter, papirere osv. Klokker til rent bruk er en annen skål.
 
Personlig ville jeg lagt de ekstra kronene i å få et så pent ekemplar som mulig (dial, visere, kasse, ikke frankenwatch) enn B/P. Uten tvil. At den er ekte er jeg ikke i tvil om siden kun ville handlet (vintage) av meget anerkjente selgere.

You can`t wear the box and papers ;)