Stor klokkeartikkel i Dagbladet Magasinet i dag

Ja det var jo faktisk en god artikkel. Kanskje interessen får seg et oppsving ja - var jo lite negativitet å spore i grunnen.
Også litt artig å bli sitert :D

Jeg får ikke bilder der det går an å lese teksten uansett hvor mye jeg lagrer dem lokalt. Er det noe spesielt jeg må gjøre?

Ser det samme selv, etter at jeg måtte legge ut bildene på nytt. Tror kvaliteten på bildene ble redusert veldig etter de gikk gjennom Photobucket en gang til:confused:

Skal se om jeg får tatt noen nye bilder med et skikkelig kamera og laste de opp i høyere kvalitet:)

Alternativt går det an å kjøpe avisen som e-avis gjennom Dagbladets app - "Dagbladet eAvis" i App Store. Gratis app, avisa koster 21kr. Anbefales, for artikkelen var kul!

Flott artikkel, takk for tips.

Har "klokkemannen" John André noen hjemmeside eller selger han kun på "ryktet"? Selger han forresten under fullt navn på finn.no eller "nick"?

Beklager rot med bildene, men nå skal alle sammen være lesbare. Har brukt et bedre kamera og lastet opp i høyere kvalitet :)

Det er første gang jeg er sitert i en riksavis. Hadde kanskje foretrukket noe mer slagferdig enn "Skavlan har en Explorer", men alle monner drar på veien mot berømmelse og rikdom...:)

Jeg har ikke sløst bort en krone på drittavisene VG og Dagbladet på mange år, men i dag måtte Dagbladet selvsagt kjøpes. Avisdelen er lagt i papirinnsamlingen - ulest - og nå har bilaget gått samme vei. Bortsett fra TS-quotene var det ikke mye å mase om.

Nøyaktig hva er dårlig med denne artikkelen?

Hva er egentlig så bra med denne artikkelen?

Fokusering på merkevare, priser, kjendiser og stigmatisering av varemerker

To grove faktafeil; High End klokker blir bare laget i Sveits og quartz er billig dritt fra asia

Tidssonen presenteres som en gruppe Bi studenter som er opptatt av hva andre/kjendiser har på armen.

Hva er egentlig så bra med denne artikkelen?

Fokusering på merkevare, priser, kjendiser og stigmatisering av varemerker

To grove faktafeil; High End klokker blir bare laget i Sveits og quartz er billig dritt fra asia

Tidssonen presenteres som en gruppe Bi studenter som er opptatt av hva andre/kjendiser har på armen.

Hmm.... Må jeg kjøpe Dagbladet nå? Får se om noen vil selge meg gårsdagens eksemplar.

Regnet med at det sto mye om vintage i artikkelen? :)

Ikke det nei.

Fleste utenforstående tror at klokke-folk er status-jegere. Det må vi leve med, da mange faktisk er det. Vi nerder vet bedre! Personlig lider jeg meg gjennom drøssevis med Sub-bærende "managing consultants" hver dag. "Vulgar display of power" som Panthera så treffende sa det på 90-tallet.

BI? Hah! Man er da siviløkonom fra NHH.... ;)

Sånn for ordens skyld: dette var ikke et angrep på Sub-er. Mer ment som et eksempel. Sier gjerne ja takk til en vintage 5513 jeg. :)

Har bare skummet artikkelen, virker grei nok, men irriterende at klokkeentusiaster ofte blir tillagt å velge klokker for å vise hvem de er, det høres bare teit ut. Føler at 90% av oss ikke er der. Selvsagt er vi påfugler, men vi velger de klokkene vi liker.

Redigert: