Stockholm, fika och klockor.

Skal en weekendtur med kona til Stockholm om ikke lenge.

Noen som har hotell å anbefale?
Er det meste i gåavstand i sentrum? Jeg har ikke vært der før. Noen oppdaterte restauranttips @Phenix @TomB ? ;)
Kan anbefale Story Hotel Riddargatan for noe som er litt mer unikt enn Radissonene (selv om Strand er bra). Story har kule rom, bra bar, OK frokost, ligger rett ved Stureplan, og restauranten Ling Long er passe dyr, men god. Grill funker fortsatt, kanskje spesielt lunsjbuffet på søndager, men vurder en lunsj sammen med kultur på Fotografiska også, eller erkesvenske Operakällarens Bakficka, der det ikke er mulig å reservere bord, men kjøttbullarna er verdt ventetiden. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Var ofte i Stockholm med tidligere jobb. Berns hotell funker bra, men jeg ville nok heller ha valgt Haymarket.
Giro har helt fantastisk pizza hvis du skal ha noe enkelt. Farang hvis du vil ha litt upscale asiatisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Det nærmer seg fem år siden jeg frekventerte Stockholm, så oppdaterte restauranttips tør jeg ikke komme med. Grill funker nok fortsatt. Det aller meste er i gangavstand eller et stopp eller to unna. Jeg bodde alltid på Radisson Blu pga nærhet til jobb. Privat ville jeg nok trukket noe lengere unna sentralstasjonen. Hvis jeg skal gjette helt vilt tror jeg en annen kjentmann, feks @Consigliere kanskje ville anbefalt Berns? :p

Over 4 år siden jeg frekventerte Stockholm jevnlig, så jeg avstår også fra restauranttips.

Jeg pleide å bo på Clarion Sign eller Nordic Light Hotel, på grunn av nærhet til Arlanda Express og jobb. Helt greie hoteller, men nokså upersonlige og kjedelige. Har også bodd på både Berns og Grand Hotel, typisk på slutten av året når reisebudsjettet måtte brukes opp ;)

Synes hotellstandarden er/var god i Stockholm, og det koker vel ned til hvor i Stockholm du ønsker å bo - og hvor mye det skal koste @MrFinale :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Jeg lå en del på Clarion Sign, men et ganske kaldt/ufølsomt hotel. Litt kul den Amerikansk/Manhattan inspirerte restauranten. Mye nye gode smaker for min del.
Men de siste gangene har jeg brukt Radisson Blu Strand hotell helt i indrefillen ved Nybroviken basseng. Dette pga deilig utsyn mot havet, samt den sentrale plasseringen. Men relativt stivt og upersonlig der også.
Angående mat, så hang jeg i en uke på div spisesteder inne på Sturegalleriet/Stureplan. Ta til venstre ut hotellet, og følg Birger Jarlsgaten litt oppover, og ta til høyre i en av stikkgatene der oppe kun 4-5 min fra hotellet.
Huske sist jeg spiste godsaker fra havet der inne, og var i min 2. snitt hveteøl da brannalarmen gikk. Vi fikk raskt beskjed om og forlate stedet uten mulighet for og betale. Er jo et stort senter dette, og det var sikkert 600-700 personer som sto ute i ca 30 min. Da vi fikk komme inn igjen, ønsket jeg og gjør opp for meg. Kelner sa da at jeg var eneste person som kom inn igjen og vill gjøre opp for seg. Som takk slapp jeg og betal, samt han spanderte neste hveteøl på meg :)
Nymans ur og Luxury watches er jo også i dette omeråde ish.
Elsker skjærgården med vaxholm (Stockholms 'vannhovedstad) og ikke minst, Sandhamn langt der ute som er siste stopp før storhavet møter deg.
Er så 'heldig' at jeg får lov av kona og reise en uke hvert år helt alene! Er faktisk ganske magisk, starter med øl til lunsj, og holder det gående til tidl. kveld da jeg rusler inn på hotellet glad og fornøyd etter og ha besøkt samtlige klokkebutikker og Mclaren/Bentley bilbutikken like ved LW.
Er også interessert i alle de flotte gamle antikvitetsbutikkene som ligger spredd rundt i gamle byen......Så mye kult og finne der.
Koz deg masse @MrFinale ......Få høre hvordan det gikk da.

Radisson Blu Strand Hotell

1580287257999.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Jeg vil anbefale Hotel Nobis. Ligger fint til med Bibliotekgatan er rett utenfor døra hvis du ønsker klokkekikking. Bygget har også en spennende historie, da det er Kredittbankens gamle lokaler på Norrmalmstorg. Det var her Stockholm-syndromet ble «unnfanget».
Rommene er fine, og det er en luftig, god loungebar i underetasjen. God service:)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Bumper denne tråden.
Helgetur til Stockholm for to urinteresserte herrer står for tur. Panerai-boutiqen og Nymans står på planen.

Noen andre oppdaterte tips til urmakere og restauranter?
 
AIRA og Oxenstiernan!

AIRA er to stjerner og en klassisk Michelin-opplevelse. Oxenstiernan er en fantastisk bistro, liten meny men helt fantastisk mat. Begge steder besøkte jeg i fjor høst.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale