Stockholm, fika och klockor.

Medlem
1. sep. 2013
Innlegg
294
Sted
Oslo
Hei!

Skal en tur til söta bror i begynnelsen av mai med madammen. Vi er begge glad i god mat, men gjerne på tilnærmet studentbudsjett(les: flere retter på Michelinstjernespekkede restauranter er dessverre no go..), så derfor lurer jeg på om dere reisevante medsonere har noen forslag :) Er for så vidt interessert i tips om både lunsj og middag, samt øl/vin-barer.

Urmakere skal såklart besøkes, så sleng gjerne med tips om de også:D

Har lett etter tråder om Stockholm, men den ene jeg fant var om lag fem år gammel, og da tenkte jeg det kunne være greit med en ny. Gi meg en gjerne en link til nyere eksisterende tråd, hvis det finnes.
 
Du bør besøke Biblioteksgatan ved Norrmalmstorg, der ligger både Bo Berggren og Nymans Ur. Luxurywatches ligger rett oppi gata om du krysser Birger Jarlsgatan. Jeg hadde nok ikke handlet der, men de har stort sett noe spennende inne likevel.

Om dere er kjøttspisere, anbefaler jeg Grill. Ligger i Drotningsgatan 89, rett over gata for en av øl-husene med best utvalg. Queens pub mener jeg navnet er.

Om du skal ha svensk husmannskost, er også "Tre Små Hus" verdt et besøk. Ligger rett bortenfor slottet.
Kvelden kan avsluttes med en Queens Park Swizzle i loungebaren på Hotel Nobis.
 
Du bør besøke Biblioteksgatan ved Norrmalmstorg, der ligger både Bo Berggren og Nymans Ur. Luxurywatches ligger rett oppi gata om du krysser Birger Jarlsgatan. Jeg hadde nok ikke handlet der, men de har stort sett noe spennende inne likevel.

Om dere er kjøttspisere, anbefaler jeg Grill. Ligger i Drotningsgatan 89, rett over gata for en av øl-husene med best utvalg. Queens pub mener jeg navnet er.

Om du skal ha svensk husmannskost, er også "Tre Små Hus" verdt et besøk. Ligger rett bortenfor slottet.
Kvelden kan avsluttes med en Queens Park Swizzle i loungebaren på Hotel Nobis.

Takk for gode forslag. Grill så spesielt spennende ut :)
 
Grill er bra, så enkelt er det bare :)
Ellers kan jeg anbefale Farang for asiatisk, men den er ikke spesielt rimelig. Griffins for biff er ok, Sushi Devil har god sushi og på lavt budsjett får du en av Stockholms beste burgere på Flippin`

Du bør ta turen innom Rob Engstrøm og klokkeavdelingen på NK også. Det er ikke mange hundre meter mellom disse og de tidligere nevnte butikkene.
 
Kan anbefale restaurantene Miss Voon, Berns og Nosh & Chow i Stockholm - ikke veldig eksklusivt, men god mat og bra med liv :)
 
Grill er bra, så enkelt er det bare :)
Ellers kan jeg anbefale Farang for asiatisk, men den er ikke spesielt rimelig. Griffins for biff er ok, Sushi Devil har god sushi og på lavt budsjett får du en av Stockholms beste burgere på Flippin`

Du bør ta turen innom Rob Engstrøm og klokkeavdelingen på NK også. Det er ikke mange hundre meter mellom disse og de tidligere nevnte butikkene.
Takk for varierte forslag. Har lest om Flippin', og det blir nok en tur innom der. Skal litt til å toppe Solsiden og Håkon Lian da;)

Kan anbefale restaurantene Miss Voon, Berns og Nosh & Chow i Stockholm - ikke veldig eksklusivt, men god mat og bra med liv :)
Takk skal du ha. Disse så spennende ut, og god mat og bra med liv liker vi:)
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Grill er bra, så enkelt er det bare :)
Ellers kan jeg anbefale Farang for asiatisk, men den er ikke spesielt rimelig.

+1 til Grill og Farang. Som trønder synes jeg jo dog at sistnevnte har et noe ...uheldig navn :)

Edit: Og definitivt +1 til Berns.
 
Ja
+1 til Grill og Farang. Som trønder synes jeg jo dog at sistnevnte har et noe ...uheldig navn :)

Edit: Og definitivt +1 til Berns.

Ja, jeg hadde ikke de best assosiasjonene i hodet første gang jeg ble bedt med på den restauranten :)
 
Låner denne tråden og bumper den, ettersom vi drar neste uke. Gode tips om klokker og mat. Men er det annet å gjøre i Stockholm?
 
Ta båten fra Slussen til Fjäderholmarna og legg inn en sjømatsmiddag på Krogen. Anbefales :)
 
  • Liker
Reaksjoner: SoulG
Skal en uke til Stockholm nå mot helgen.
Noen som har spist hos Stockholm Fisk ? Er vel rett nedi gata fra Clarion Hotel Sign der vi skal bo denne gangen.
Var en uke i juli også,og da lå vi på Hotel Skeppsholmen......Men syns ikke en døgnpris på 3100SEK sto til forventningene.
Bestilte en langtidsmørnet biff merket kokken'n spes på hotellets res. og maken til seig og elendig kjøttstykke har ikke jeg spist !
 
Skal en uke til Stockholm nå mot helgen.
Noen som har spist hos Stockholm Fisk ? Er vel rett nedi gata fra Clarion Hotel Sign der vi skal bo denne gangen.
Var en uke i juli også,og da lå vi på Hotel Skeppsholmen......Men syns ikke en døgnpris på 3100SEK sto til forventningene.
Bestilte en langtidsmørnet biff merket kokken'n spes på hotellets res. og maken til seig og elendig kjøttstykke har ikke jeg spist !

Ja. Ligger på Radisson Blu Royal Viking (som jeg har bodd på utallige netter gjennom flere år) Restauranten er bra, men ikke noe mer i min bok. Har navnet på en jeg heller vil anbefale på tungen, men kommer ikke på det. Hjelp meg @Consigliere. Restaurant der du peker ut fersk fisk i disken og velger tilbehørey, enkel møblering, alle bord langs vinduet. Mye brukt av felles kjente ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Ja. Ligger på Radisson Blu Royal Viking (som jeg har bodd på utallige netter gjennom flere år) Restauranten er bra, men ikke noe mer i min bok. Har navnet på en jeg heller vil anbefale på tungen, men kommer ikke på det. Hjelp meg @Consigliere. Restaurant der du peker ut fersk fisk i disken og velger tilbehørey, enkel møblering, alle bord langs vinduet. Mye brukt av felles kjente ;)

Stockholm Fisk er vel greit nok...

Litt usikker på hva du tenker på, men jeg kan anbefale Wedholms Fisk. Det er i hvert fall et meget bra kjøkken, om enn nokså kostbart :)
 
Kött och fiskbaren tenkte jeg på, men det må være over to-tre år siden jeg var der sist. Ikke ligger det langt fra Sign heller @Timebandit

Mulig Fisk er bedre enn jeg vil ha det til. Den mistet nok litt av sjarmen da det var det enkleste skikkelige alternativet over en periode. Da ble det fort den, hotellbaren eller McDonalds over gata :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Kött och fiskbaren tenkte jeg på, men det må være over to-tre år siden jeg var der sist. Ikke ligger det langt fra Sign heller @Timebandit

Mulig Fisk er bedre enn jeg vil ha det til. Den mistet nok litt av sjarmen da det var det enkleste skikkelige alternativet over en periode. Da ble det fort den, hotellbaren eller McDonalds over gata :)
Takk for tips og info gutter ;)
 
Skal en weekendtur med kona til Stockholm om ikke lenge.

Noen som har hotell å anbefale?
Er det meste i gåavstand i sentrum? Jeg har ikke vært der før. Noen oppdaterte restauranttips @Phenix @TomB ? ;)
 
Det nærmer seg fem år siden jeg frekventerte Stockholm, så oppdaterte restauranttips tør jeg ikke komme med. Grill funker nok fortsatt. Det aller meste er i gangavstand eller et stopp eller to unna. Jeg bodde alltid på Radisson Blu pga nærhet til jobb. Privat ville jeg nok trukket noe lengere unna sentralstasjonen. Hvis jeg skal gjette helt vilt tror jeg en annen kjentmann, feks @Consigliere kanskje ville anbefalt Berns? :p