Stille hastighet på automatic klokker.

Men tråden heter jo "Stille hastighet på automatic klokker". Og OP var jo inni klokka for å fikle. Så jeg skjønner ikke no'

Men til neste gang kan Måsabjønn prøve å holde forsiktig mot klokka med krona i stille-posisjon. Der holder ofte igjen sekundviseren på klokker uten sekundstopp/hacking. Om det er stilling av sekunder det handler om.

Lars Birger

Det er sant, dette er en rar tråd. overskriften samsvarer ikke med innholdet....!?

Alt i mitt innlegg stemmer og problemet var at det ikke er hacking! Tror jeg legger klokka opp ned neste gang og venter til den stopper av seg selv. Så åpne den.

Alt i mitt innlegg stemmer og problemet var at det ikke er hacking! Tror jeg legger klokka opp ned neste gang og venter til den stopper av seg selv. Så åpne den.

helt sikkert. Man må vel være en dum urmaker for å tro at tittelen «Stille hastighet ...» har noe med regulering å gjøre.

Ofte er det sånn at hvis fjæren er ikke full opptrekket, kan man stoppe sekundviseren (og dermed urverket) ved å trekke/rygge viserene tilbake med kronen.
Derfra er urverket på pause.
Åpner du klokken din mens den går på lite gangreserve, er det kanskje mulig å stoppe den ved å snu kronen "tilbake i tiden".

• Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Bra gjeng som er her :) Nå har jeg ihvertfall en tråd jeg kan gå inn på neste gang jeg skal kødde med urverk ;) Jeg er en skikkelig måsabjønn med pølsefingre!

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord