Stemmer alt her? Rolex 1665

Prisforlangende var forresten 140 000,- ( tilsvarende eldre takst ), selger norsk-tysk voksen mann. Servicepapirene utstedt av AD i Tyskland.
Hvis den skulle dukke opp igjen sted.
Selger hadde visstnok hatt den mange år.

Redigert:
Jeg ser at spørsmålet om denne klokken ble lagt ut på VRF. Konsensus ser ut til å være at den er komplett fake, utenom verket.

Mulig jeg tar feil, men jeg ser langt flere deler til / fra vintage på en del salgskanaler enn før. Det er fint for de som har ærlige hensikter - men et eldorado for de som lager franken / fake vintage. Vintagekjøret er derfor farligere enn før.

La den ut på litt forskjellige Rolex forum. Konklusjonen er; Muligens ekte non serif service dial, ekte verk, kanskje ekte glass og insert. Kasse osv er visstnok helt tydelig fake.

Tenk om noen brenner seg med 150' på denne:mad: Selger ble irritert og viste til at den hadde servicedokumentasjon og urmakere gikk god for den.

Watch out!

Tror du skal være glad for at du ikke kjøpte denne. Når det gjelder vintage er heller ikke et besøk hos AD alltid en garanti. Egen erfaring:I ren uvitenhet oppsøkte jeg AD for å få satt inn ny bezelstopper/fjær i min vintage. Leverte min vintage inn til AD.Etter noen dager fikk jeg melding om at modellen ikke har fjær for å hindre rotasjon på bezel etter at AD kontaktet fabrikken i Geneve.God mottakelse og service hos AD som vanlig.Både AD og eier ble oppdatert som kanskje kan indikere at vintage blir mer uvanlig også for AD i disse dager.