Steinhart Ocean Vintage Red? Kritikk ønskes!

Spør du egentlig om det er greit å kjøpe en homage eller om det er greit å kjøpe en Steinhart?

Det første mener jeg bestemt at du bør avgjøre uten "hjelp" herfra. Enten føler du deg komfortabel med tanken - og dermed klokken, eller så gjør du det ikke. Litt ukomfortabel? Javel, da gjør du det ikke.

Jeg mener og tror at Steinhart leverer klokker av rimelig bra kvalitet sett i forhold til prisen. ETA-verk, solid kasse, krone som virker tight og fin og som enkelt lar seg skru inn etter bruk. Skikkelig bra reimer, både komfortable og solide. Dette er i alle fall hva jeg opplever med mitt ur derfra. Alt er selvsagt relativt og det finnes sikkert femti andre produsenter som gir samme "kvalitet for pengene" - eller bedre for alt jeg vet.

Egentlig var jeg mest ute etter tilbakemeldinger ang å kjøpe noe som er så likt DRSW, jeg har ikke noe selv imot homage og har en PAM homage som er på vei. Jeg er i grunn ute etter et dykkerur som kan fylle "behov" for noe nytt, mens jeg sparer til en grail.

Derfor har jeg argumentert for meg selv i hele dag at jeg burde kjøpe denne, fordi en DRSW et ute av produksjon, så selv om jeg kjøper Steinharten å blir glad i den, så kan ikke den erstattes av den ekte varen senere. Men jeg er veldig flink til å lage argumenter for meg selv.

Jeg har i grunn nesten bestemt meg for å gå for denne, men synes det er litt gøy å se andres meninger og skape litt debatt, spesielt etter jeg så denne tråden:

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?3631-Steinhart-Rolex-replicas

Jeg har tenkt å legge mer energi i sparefronten, det har blitt mange kjøp i det siste og vil avslutte galskapen med et solid ur, derfor føler jeg Steinharten er en god kandidat, som jeg tror vil gi meg masse glede! Men man vipper jo alltid litt fram og tilbake, og når jeg ber om ærlige og kritiske svar, men får jo så mye støtte om å følge magen, så ser jo det ut som det blir en Steinhart på meg kanskje;)

Problemet er jo selvsagt at du kan få tak i en double red, du må bare spare ekstra lenge...

Jeg sliter dessverre med disse og andre som har "Likt" design som en original. Blir like skuffet hver gang jeg ser noe jeg tror er ekte vare og kan tyde på klokkeinteresse på noens arm bare for å se litt bedre etter og se at det er noe helt annet enn hva man skulle tro det var...

Men det er meg ;).

Kvalitetsmessig vil nok denne være helt fin, Steinhart lager gode klokker. Men synes heller du burde se på noe av det de gjør som ikke er så ekstremt likt noe annet..

Hold deg unna homage ur!!!!

Hvorfor?
Hvis jeg sier at han skal holde seg unna Omega f.eks, så er det på sin plass med en begrunnelse, ikke sant?

Om han liker klokka og føler seg komfortabel med at dette er det nærmeste man kommer en fake uten at det er det, så hvorfor ikke?

Ikke misforstå meg dithen at jeg taler varmt for homager. Etter et års tid her inne har det blitt med Super Compressoren for min del, og den kjøpte jeg ikke fordi den lignet på noe annet, men fordi jeg likte den. Det skal mye til før jeg kjøper meg en annen homage. Veldig mye, faktisk.

Jeg syntes klokken er tøff, men som andre sier vil den neppe noengang kunne være et substitutt for the real deal...

Jeg hadde heller kjøpt meg en Ocean Two fra samme produsent! ;)

http://www.steinhartwatches.de/de/OCEAN-two,532.html

Jeg likte den som boenna la link til jeg, ikke noe som er en erstattning. ;)

Jeg har luktet litt på denne også, men liker den andre mye bedre, derfor jeg er så fristet til å kjøpe den! Selvom den kan bringe litt mer kritikk ;)

Jeg har luktet litt på denne også, men liker den andre mye bedre, derfor jeg er så fristet til å kjøpe den! Selvom den kan bringe litt mer kritikk ;)

Kritikk...?

Jeg lærte tidlig av et kjent medlem her inne at man kjøper ikke klokke for påfuglene her inne, men til seg selv.
Om noen mot formodning skulle ha så mye motstand mot en slik klokke kan de vel bare la være å skrive gratulasjoner i unboxingstråden din. Det er din klokke og ditt liv. Gjør som du selv vil.

Kritikk...?

Jeg lærte tidlig av et kjent medlem her inne at man kjøper ikke klokke for påfuglene her inne, men til seg selv.
Om noen mot formodning skulle ha så mye motstand mot en slik klokke kan de vel bare la være å skrive gratulasjoner i unboxingstråden din. Det er din klokke og ditt liv. Gjør som du selv vil.

Takk for tipset Minuteman!

Jeg kjøpte nylig en Steinhart Nav B-uhr 44mm. Kjempefornøyd med denne :)

0dd62f0c.jpg

God kvalitet til en billig penge! Den er altfor stor ja, og likner en gammel kjenning fra de opprinnelige produsentene (Lange,Laco,Stowa og IWC), men den gir meg godfølelsen. Noe som, for meg, er alt denne galskapen handler om! Når det er sagt synes jeg at Ocean serien blir litt for nært originalen.. Synes dette er lettere å svelge med Flieger serien.

Takk for all debatt. Etter nærmere diskusjon med en venn har jeg kommet fram til å heller sprenge litt på budsjettet og gå for en av mine grail, tar lenger tid å spare til sub, men kommer nok ikke til å angre. Longines Legend Diver.

Kan ikke se for meg at det blir lett å finne den her, så må nok ut på utenlandsk forum.
Prøver meg likevel med en WTB.

Det var lenge min grail også. Eller en av dem. Det er fortsatt en klokke jeg gjerne skulle hatt.
Tipper du skal ha den uten dato, den som er så vanskelig å få tak i. Om du skal ha med dato er det snart like rimelig å kjøpe nytt hos urverket.no som å finne noe brukt uttaskjærs. Legg på moms og frakt og de er like dyre som en ny derfra. Om du ikke har flaks.

Det var lenge min grail også. Eller en av dem. Det er fortsatt en klokke jeg gjerne skulle hatt.
Tipper du skal ha den uten dato, den som er så vanskelig å få tak i. Om du skal ha med dato er det snart like rimelig å kjøpe nytt hos urverket.no som å finne noe brukt uttaskjærs. Legg på moms og frakt og de er like dyre som en ny derfra. Om du ikke har flaks.

Det er jo den uten dato jeg håper på. Men koster nok litt å ta den inn utenlandsfra, men da får jeg smøre meg med tålmodighet, kanskje noe dukker opp og jeg er rask nok:)

Hvorfor ikke kjøpe homeage? Vel, det blir jo inviduelt, men all verdens klokkeglede over pris og utseende forsvinner lynkjapt første gangen noen spør, "Jøss, er det en Rolex?" Og du skal til å begynne å forklare at det er en etterligning, veldig bra, altså, nestem like bra faktisk, bare til en tiendedel av prisen...
Det er mange flotte, bra klokker til samme prisen som ikke er homeage. Jeg ville gått for en av dem.