Spør du egentlig om det er greit å kjøpe en homage eller om det er greit å kjøpe en Steinhart?
Det første mener jeg bestemt at du bør avgjøre uten "hjelp" herfra. Enten føler du deg komfortabel med tanken - og dermed klokken, eller så gjør du det ikke. Litt ukomfortabel? Javel, da gjør du det ikke.
Jeg mener og tror at Steinhart leverer klokker av rimelig bra kvalitet sett i forhold til prisen. ETA-verk, solid kasse, krone som virker tight og fin og som enkelt lar seg skru inn etter bruk. Skikkelig bra reimer, både komfortable og solide. Dette er i alle fall hva jeg opplever med mitt ur derfra. Alt er selvsagt relativt og det finnes sikkert femti andre produsenter som gir samme "kvalitet for pengene" - eller bedre for alt jeg vet.
Egentlig var jeg mest ute etter tilbakemeldinger ang å kjøpe noe som er så likt DRSW, jeg har ikke noe selv imot homage og har en PAM homage som er på vei. Jeg er i grunn ute etter et dykkerur som kan fylle "behov" for noe nytt, mens jeg sparer til en grail.
Derfor har jeg argumentert for meg selv i hele dag at jeg burde kjøpe denne, fordi en DRSW et ute av produksjon, så selv om jeg kjøper Steinharten å blir glad i den, så kan ikke den erstattes av den ekte varen senere. Men jeg er veldig flink til å lage argumenter for meg selv.
Jeg har i grunn nesten bestemt meg for å gå for denne, men synes det er litt gøy å se andres meninger og skape litt debatt, spesielt etter jeg så denne tråden:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?3631-Steinhart-Rolex-replicas
Jeg har tenkt å legge mer energi i sparefronten, det har blitt mange kjøp i det siste og vil avslutte galskapen med et solid ur, derfor føler jeg Steinharten er en god kandidat, som jeg tror vil gi meg masse glede! Men man vipper jo alltid litt fram og tilbake, og når jeg ber om ærlige og kritiske svar, men får jo så mye støtte om å følge magen, så ser jo det ut som det blir en Steinhart på meg kanskje