Steinhart Ocean one, yay or nay?

Ikke for å kapre tråden her, men har selv vurdert en Steinhart Ocean 1, dog GMT-utgaven. Den er utsolgt hos Steinhart, men har sett flere brukte komme og gå på kjøp/salg-siden her.
Det jeg stusser på er at ny pris på klokken er ca 6000,- med frakt og moms, mens samtlige av de brukte jeg har sett ligger på 3-3500,-
Var de billigere for et års tid siden, eller faller de såpass drastisk i verdi selv om de er velholdt?
Bryr meg lite om pristap selv, da jeg kommer til å beholde klokka når jeg først kjøper en ;)
 
@Newbie den enes nay er den andres yay. Følg din egen smak og lommebok og ikke la deg forlede vekk av alle forståsegpåere.

Som noen allerede har påpekt så er det mulig å finne fn pent brukt og kunne flippe den igjen uten tap hvis godfølelsen ikke var der.

Lykke til......
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
@Newbie den enes nay er den andres yay. Følg din egen smak og lommebok og ikke la deg forlede vekk av alle forståsegpåere.

Som noen allerede har påpekt så er det mulig å finne fn pent brukt og kunne flippe den igjen uten tap hvis godfølelsen ikke var der.

Lykke til......
Ja, @Pasop, har egentlig landet på den konklusjonen jeg også. Om det er pga. alle nay'ene vet jeg ikke, men forelskelsen til Steinharten har kjølnet litt. Har sett litt på Certinaen lenger opp i tråden, men med gummirem. Den blåfargen er rett og slett nydelig! Vi får se hvor jeg lander. Lojaliteten til disse små-forelskelsene har det med å være litt ustabil...;)
 
Helt klart yeah fra meg. Ikke for å kritisere rolex, men de klarte ikke fornye seg.
Se dem stygge 80 talls grønne boksen i fortsatt kommer i.
De de som står for design der kunne jo eksperiment litt med noe nytt.
Har hatt mange Steinhart og du får bang for bucks...
 
Helt klart yeah fra meg. Ikke for å kritisere rolex, men de klarte ikke fornye seg.
Se dem stygge 80 talls grønne boksen i fortsatt kommer i.
De de som står for design der kunne jo eksperiment litt med noe nytt.
Har hatt mange Steinhart og du får bang for bucks...
Men hva sier ikke dette om Steinhart; som kopierer design, ja faktisk «utgått» design :eek:;)
 
scuse-me-i-didnt-know-the-show-already-started-popcorn-meme.jpg