Steinhart Ocean one, yay or nay?

Medlem
28. juli 2015
Innlegg
542
Sted
Østfold
Jeg har siklet litt på Steinharts O 1 premium blue. Det skal riktignok sies at jeg er såpass fersk i klokkeverdenen at jeg sikler på annenhver klokke jeg ser. Anyways.. Jeg er klar over at den er litt i overkant lik Rolex Sub og det er selvfølgelig med overlegg fra Steinharts side. Nå er det nå en gang sånn at lommeboka i dag tilsier at Sub'en nok er min realistiske grail, men foreløpig langt utenfor rekkevidde, og likheten er uansett ikke grunnen til at jeg liker den. Jeg synes bare den ser utrolig fin ut, men så vil jeg liksom ikke være han som flyr rundt med en wannabe Rolex på armen heller. Akk, valgets kvaler her altså;)
Nå ser jeg at @bears1 unboxet en nydelig Borealis med mye av de samme trekkene her om dagen og det gjør jo ikke valget noe enklere.
Hva tenker folket? Yay or nay til Steinhart Ocean one Premium Blue?
 
Redigert:
Steinhart er helt OK. Har hatt flere av dem selv. :) Når det gjelder akkurat denne modellen, så synes jeg bezel med påtrykte tall er det som tipper den til nay for meg.

 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Personlig ney, men jeg er ikke av prinsipp imot at folk kjøper den hvis de har lyst. Den er tross alt bedre enn en fake Rolex. Det er så usannsynlig mange andre klokker jeg hadde kjøpt før denne, med like flott utseende, med like god eller bedre kvalitet, og uten og være en 100% kopi av en annen klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Den skamløse plagieringen gjør den til en klar nay for meg. Det blir uten betydning hvor bra eller lite bra kvalitet klokken ellers er av
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Hei @Newbie!
Så kjekt at du likte min nyerverva Borealis!
Eg er ein sucker for den blå/kongeblå fargen som er på klokker, og såg derfor etter klokker med dei fargane. Kom da over Borealisen og Steinharten.. Eg valgte å gå etter Borealisen pga gravert bezel med lume,glide lock på låsen og personlig finare blåfarge.
Eg har hatt ein Svart Ocean One tidlegare og føler det er mykje lik kvalitetsfølelse mellom merka.
Når eg vurderte dem blå utgava var det 2 ting som var pluss for min del.høgden er mindre, så den sklir under skjorter bedre, samt at den har sunburst skive som gir fantastisk spel.

Eg skjønnar kva du meiner ang wannabe Rolex, og eg kjente litt på det samme. (Heldigvis kom eg ikkje i ein kjip "er-det-ein-Rolex?"-situasjon)
Samtidig tenker eg at det er så mange klokker som er,i meir eller mindre grad, homage/inspirert/kopi/etterligning av dei store klokkene at det vert vanskelig å finne ei som er heilt utan referansar.
Borealisen eg har, liknar jo ein Tudor Pelagos/Snowflake Submariner.muligens ei mindre kjent klokke riktignok, men fortsatt lik.

Likar du klokka, så kjøp den! Garanterar at du vert fornøgd! Og om du ikkje du vil ha den, så er den berre å flippe (dibs!) ;)
Ser det er ein på finn.no fra klokkeriet, men har hørt litt diverse ang dei...
Håpar eg var til hjelp:)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: AJ.82 og Newbie
Hadde en gang en Steinhart Mil Sub kopi, klokka var forsåvidt fin, men ga meg en kjip feeling av å bruke en fake...Klokka fikk nesten ingen bruk pga dette og ble flippet fort.
 
Hmmm... Ikke lett dette.. Ja, @bears1 , det er den blåfargen jeg faller for også. Hva betyr sunburst skive? Du skal ikke bare flippe Borealis'en da? ;) Har sett den på finn jeg også, men den ligger noe over hva det vil koste å momse den inn til kongeriket inkl. frakt, så det er uaktuelt. Jeg har også hørt litt rykter ang. Klokkeriet...
Liten avsporing, men ser at det er endel som forsøker seg på det samme på finn. Altså å selge klokker sannsynligvis kjøpt via Creationwatches o.l. og selge de med litt påslag. Lurer på om de får solgt noe...?
 
Hmmm... Ikke lett dette.. Ja, @bears1 , det er den blåfargen jeg faller for også. Hva betyr sunburst skive? Du skal ikke bare flippe Borealis'en da? ;) Har sett den på finn jeg også, men den ligger noe over hva det vil koste å momse den inn til kongeriket inkl. frakt, så det er uaktuelt. Jeg har også hørt litt rykter ang. Klokkeriet...
Liten avsporing, men ser at det er endel som forsøker seg på det samme på finn. Altså å selge klokker sannsynligvis kjøpt via Creationwatches o.l. og selge de med litt påslag. Lurer på om de får solgt noe...?

Screenshot_2015-08-21-00-05-58_zpscdoqclhf.png
Høgre klokka har sunburst dial, venstre har ikkje.. lettare og visa forskjell, enn å forklara:)
Klokka til høgre har fleire nyansar og lysforskjell i seg, medan klokka til venstre er jamn og einsfarga..
Hehe, blir nok ikkje flippa enda
;) men den tid kan nok komme..
Ja såg prisen var dyrare enn å importera klokka sjølv, så ville styrt unna :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
@Newbie Liker du klokken, så kjøper du den. Er du i tvil om den vil bli brukt, så kjøper du en pent brukt her på KS for å teste ut.

Mange meninger fra ulike hold her inne, og du blir tidsnok forledet den ene eller andre veien. Nyt starten på denne hobbyen og føl deg frem i ditt eget tempo. IKKE la være å kjøpe en klokke som du virkelig liker bare fordi noen erfarne ringrever med 5+ kroneklokker i boksen ikke ville gjort det. Som nevnt, er du i tvil og vil minimere ett potensielt tap, kjøper du en pent brukt som kan flippes uten særlig stor risiko.

Følger K&S av nysgjerrighet ganske tett, og ser ut som om Steinhart generelt er nokså enkelt å få kjøpt/ bli kvitt.

Velkommen til galskapen og lykke til med valget.
 
Takk for hjelp og tips:) Har ikke bestemt meg ennå, men føler jeg har "litt mer kjøtt på beinet" nå. Lett er det uansett ikke, men det å se, lese, lure, tømme lommene for småmynt og telle har jo også sin sjarm.
At jeg lander på en av de to er nok uansett ikke usannsynlig.
 
Redigert:
Personlig ney, men jeg er ikke av prinsipp imot at folk kjøper den hvis de har lyst. Den er tross alt bedre enn en fake Rolex. Det er så usannsynlig mange andre klokker jeg hadde kjøpt før denne, med like flott utseende, med like god eller bedre kvalitet, og uten og være en 100% kopi av en annen klokke.

+1

Har du tittet på denne som et alternativ?

C013.407.11.041.00_0.png
 
En klar yay/go fra meg. Det at Steinhardt har Rolex-aner i designet en ikke noe de er alene om. Derfor er det litt for mye pepper de får for det?

Uansett liker du klokken så vil du få mye glede av den. Display back og mekanisk klokken. Det blir mye moro for pengene!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Jeg personlig ville bare kjøpt en sub, om lommeboken sier nei så får sparekontoen lide. Med så lav rente på vanlig sparekonto så vil jeg tro at avkastningen på en Rolex er bedre. I aller værste fall hvis du trenger penger fort så flipper du til innkjøpspris :)

Jeg sitter og vurderer om jeg skal tømme en DnB konto for en "ny" Rolex.

Satser på fond, aksjer og Rolex som sparing/investering :)

Om en hardtarbeidende student som meg har råd, har de fleste råd om de prioriterer riktig :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Eneste er at det er mye kroner. Risiko for riper er større på håndleddet enn i banken.

Derimot en velholdt Rolex? Synker ikke /lite i verdi. "Penger i banken, gleder ved tanken", het det da jeg var liten. Slik er det ikke nå. "Rolex på hånden, gleder ved tanken". Det klinger bedre. Klokke til noen få lapper som du ikke får solgt, veiet opp mot en som kanskje synker litt?

Noen laster skal man ha, og en liten risiko kan man ta?

Eller? Kjøp en Steinhardt nå og opplev at du vil ha og trives med en ekte! Steinhardten kan da bli arbeids-klokken og reise-klokken..

8
 
Jeg personlig ville bare kjøpt en sub, om lommeboken sier nei så får sparekontoen lide. Med så lav rente på vanlig sparekonto så vil jeg tro at avkastningen på en Rolex er bedre. I aller værste fall hvis du trenger penger fort så flipper du til innkjøpspris :)

Jeg sitter og vurderer om jeg skal tømme en DnB konto for en "ny" Rolex.

Satser på fond, aksjer og Rolex som sparing/investering :)

Om en hardtarbeidende student som meg har råd, har de fleste råd om de prioriterer riktig :)

Ganske sikker på at jeg ville blitt helgepappa relativt raskt om jeg tappet sparekontoen og kjøpte en Sub;)
Har forøvrig begynt å sikte meg inn på Certinaen over her. Føler meg litt som en 15 år gammel jente når det kommer til denne interessen.. Forelsker meg i annenhvert ur som "blinker" til meg;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel