Steinhart Ocean one, yay or nay?

Jeg personlig ville bare kjøpt en sub, om lommeboken sier nei så får sparekontoen lide. Med så lav rente på vanlig sparekonto så vil jeg tro at avkastningen på en Rolex er bedre. I aller værste fall hvis du trenger penger fort så flipper du til innkjøpspris :)

Jeg sitter og vurderer om jeg skal tømme en DnB konto for en "ny" Rolex.

Satser på fond, aksjer og Rolex som sparing/investering :)

Om en hardtarbeidende student som meg har råd, har de fleste råd om de prioriterer riktig :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Eneste er at det er mye kroner. Risiko for riper er større på håndleddet enn i banken.

Derimot en velholdt Rolex? Synker ikke /lite i verdi. "Penger i banken, gleder ved tanken", het det da jeg var liten. Slik er det ikke nå. "Rolex på hånden, gleder ved tanken". Det klinger bedre. Klokke til noen få lapper som du ikke får solgt, veiet opp mot en som kanskje synker litt?

Noen laster skal man ha, og en liten risiko kan man ta?

Eller? Kjøp en Steinhardt nå og opplev at du vil ha og trives med en ekte! Steinhardten kan da bli arbeids-klokken og reise-klokken..

8

Jeg personlig ville bare kjøpt en sub, om lommeboken sier nei så får sparekontoen lide. Med så lav rente på vanlig sparekonto så vil jeg tro at avkastningen på en Rolex er bedre. I aller værste fall hvis du trenger penger fort så flipper du til innkjøpspris :)

Jeg sitter og vurderer om jeg skal tømme en DnB konto for en "ny" Rolex.

Satser på fond, aksjer og Rolex som sparing/investering :)

Om en hardtarbeidende student som meg har råd, har de fleste råd om de prioriterer riktig :)

Ganske sikker på at jeg ville blitt helgepappa relativt raskt om jeg tappet sparekontoen og kjøpte en Sub;)
Har forøvrig begynt å sikte meg inn på Certinaen over her. Føler meg litt som en 15 år gammel jente når det kommer til denne interessen.. Forelsker meg i annenhvert ur som "blinker" til meg;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ikke for å kapre tråden her, men har selv vurdert en Steinhart Ocean 1, dog GMT-utgaven. Den er utsolgt hos Steinhart, men har sett flere brukte komme og gå på kjøp/salg-siden her.
Det jeg stusser på er at ny pris på klokken er ca 6000,- med frakt og moms, mens samtlige av de brukte jeg har sett ligger på 3-3500,-
Var de billigere for et års tid siden, eller faller de såpass drastisk i verdi selv om de er velholdt?
Bryr meg lite om pristap selv, da jeg kommer til å beholde klokka når jeg først kjøper en ;)

@Newbie den enes nay er den andres yay. Følg din egen smak og lommebok og ikke la deg forlede vekk av alle forståsegpåere.

Som noen allerede har påpekt så er det mulig å finne fn pent brukt og kunne flippe den igjen uten tap hvis godfølelsen ikke var der.

Lykke til......

• Liker
Reaksjoner: Newbie
@Newbie den enes nay er den andres yay. Følg din egen smak og lommebok og ikke la deg forlede vekk av alle forståsegpåere.

Som noen allerede har påpekt så er det mulig å finne fn pent brukt og kunne flippe den igjen uten tap hvis godfølelsen ikke var der.

Lykke til......
Ja, @Pasop, har egentlig landet på den konklusjonen jeg også. Om det er pga. alle nay'ene vet jeg ikke, men forelskelsen til Steinharten har kjølnet litt. Har sett litt på Certinaen lenger opp i tråden, men med gummirem. Den blåfargen er rett og slett nydelig! Vi får se hvor jeg lander. Lojaliteten til disse små-forelskelsene har det med å være litt ustabil...;)

Helt klart yeah fra meg. Ikke for å kritisere rolex, men de klarte ikke fornye seg.
Se dem stygge 80 talls grønne boksen i fortsatt kommer i.
De de som står for design der kunne jo eksperiment litt med noe nytt.
Har hatt mange Steinhart og du får bang for bucks...

Helt klart yeah fra meg. Ikke for å kritisere rolex, men de klarte ikke fornye seg.
Se dem stygge 80 talls grønne boksen i fortsatt kommer i.
De de som står for design der kunne jo eksperiment litt med noe nytt.
Har hatt mange Steinhart og du får bang for bucks...
Men hva sier ikke dette om Steinhart; som kopierer design, ja faktisk «utgått» design :eek:;)

scuse-me-i-didnt-know-the-show-already-started-popcorn-meme.jpg