Starten på en budsjettsamling.

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
539
Sted
Sarpsborg
Junior har visst lagt merke til at jeg har vært litt opptatt av klokker de siste ukene, så i dag fikk pappa klokkeboks til bursdagen sin.

Det ga ekshibisjonisten i meg vann på mølla og en anledning til å vise frem.…. vel, jeg vet ikke om man kan kalle denne lille opphopningen av budsjettklokker en "samling", men likevel. :)

0C9FD83E-11D2-426A-A609-4097B3BCDB25.jpeg


Jeg har liksom tenkt å sikte mot "en klokke for hver anledning", og prøver å få ting jeg synes er morsomme å ha. ….på begrenset budsjett.

Og nå tenker jeg å prøve å holde meg til det som får plass i boksen. …eller kanskje full boks og én på armen? Det må jo være innafor. Og å bytte ut litt går jo an. Jeg er ikke gift med hverken Vostok, dressklokka elle Casioak. :)

Hva synes dere så langt?
 
Finfin og variert samling! :D Liker spesielt Seikoene. Litt av gleden tenker jeg er å prøve litt forskjellig, og smaken endrer seg jo etterhvert.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Finfin og variert samling! :D Liker spesielt Seikoene. Litt av gleden tenker er å prøve litt forskjellig, og smaken endrer seg jo etterhvert.

Takk. Jeg er mest fornøyd med den lett modifiserte 5 Sport-en og Zelos-en. De andre er jeg ikke veldig knyttet til, selv om jeg selvsagt liker alle. SRPH87K1 kjøpte jeg på impuls, og den er flott, men merker meg at jeg kanskje kunne ønske noe med litt mer "sjel" innimellom. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: cmarcussen
Fin samling :love: Her byttes det hele tiden, men Casio og Seiko er fortsatt favorittene til under 10.000 kroner!

Synes jeg ser en flott Zelos der! Har meget lyst på en eller to selv! Har bare hatt Spinnaker av microbrand klokker! Men den manglet god lume, sånn som Zelos er kjent for!

20220613_002950.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Fin samling :love: Her byttes det hele tiden, men Casio og Seiko er fortsatt favorittene til under 10.000 kroner!

Synes jeg ser en flott Zelos der! Har meget lyst på en eller to selv! Har bare hatt Spinnaker av microbrand klokker! Men den manglet god lume, sånn som Zelos er kjent for!

Vis vedlegg 308199

Takk. Ja. Kjøpte nettopp en Hammerhead 3 Bronze. :)

Vurderte lenge om jeg skulle slå til på en Aurora Titan feltklokke også, selv om jeg slett ikke hadde råd, men så ble de heldigvis utsolgt. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Jeg lar rett og slett tastaturet gå litt på tomgang her i tråden, jeg. :) ...så slipper jeg å rote til andre. ;)

Jeg ble litt fascinert av Citizen NJ1050-81Z med gul skive som har dukket opp "overalt" de siste dagene, som høres ut som en bra deal, med Miyota 8210, safirglass og integrert lenke, samt "stor nok" med sine 40mm.

1665669194012.png


Først tenkte jeg at det jo ville passet fint å bytte ut gul Vostok med en annen gul klokke. :)

...men samtidig ser jeg dem jo i hver eneste Bjørklund-butikk. ;)

Så da begynte jeg å tenke på alternativer i "DJ41 med knæsj farge på skiva"-aktige klokker-stil.

Når man ikke har Rolex-budsjett, og ser etter litt mer interessante klokker, synes jeg Microbrands er attraktivt.

Le Jour Brooklyn med lyseblå skive ser jo smashing ut. :)

1665669301643.png


...Men jeg prøver jo å begrense budsjettet så godt jeg kan, selv om ikke Le Jour er "dyrt" i sammenhengen. Så jeg kikket på Islander Watches, som har modellen Brookville. Men i 38mm barnestørrelse. ;)

1665670369174.png


....så jeg sendte en mail til Marc (Han fra YouTube) ;) og spurte, og det er faktisk en 41mm variant i produksjon nå.... Så da venter jeg i spenning.
 
Jeg er ikke 100% fornøyd med den insert-en... Fargen metcher ikke helt med skiva. Det synes ikke så godt i normalt lys, men likevel.

Vurderer å kjøpe ny i matt stål.

Meninger mottas med takk. :)
 
Enig med deg i at denne ikke matchet så bra, og syns generelt at det bør være god kontrast mellom markeringer og bakgrunn. Dette er jo en "tool watch" after all, og god lesbarhet er praktisk. Den du hadde før var pen syns jeg, og tror også et insert i børstet stål kan bli fint, ref denne her:

1666687749231.png


Men aller helst ville jeg latt den være original ;)
 
Takk. En orignal 5 sports er jo ikke så heftig, det heller. Ødelegger jo ikke akkurat noe samlerobjekt ved å fikse litt på en sånn. Bestilte en sølvfarget keramisk insert, så får vi se. :)

Ja, den svarte keramiske "sub-aktige" inserten var pen, men når den gikk i stykker, og det er noe annet på gang som dekker den looken, så tenkte jeg at jeg kunne forandre litt på denne. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester