Starten på en budsjettsamling.

Denne klokka fikk jeg da jeg begynte på skolen i 1981. Da hadde den skive med blå detaljer og sølvfarget lenke. På ett tidspunkt fikk den denne skiva og ny, svart lenke. Jeg vil anta at den har ligget død i skuffen der jeg fant den i rundt 35 år.

Etter et lite besøk hos Urmaker Torp for nytt batteri, startet den rett opp igjen.

Artig å ha!

Som en kuriositet, går ikke kalenderen lenger enn til 31/12/2010. :)

E482B8DA-085A-435D-9F78-8C5C9B5732AE.jpeg
 
Enda eldre barneklokke. :)


Denne klokka fikk jeg til femårsdagen i 1979.

Pusset den litt og ga glasset en liten gnikk med Polywatch.

Den billige bund-remma fra CNS er ikke helt som den originale, men….

Enda en klokke det er artig å ha.

Det skranglet litt i den, men Urmaker Torp festet kjapt urverket til kassa igjen. Nå ligger den på hedersplass i boksen. :)

2AE64F15-55BB-4E1A-8D67-A11EE6F730D4.jpeg
 
Blir spennende å følge reisen din fremover. Synes du allerede har en variert og flott samling!
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Siste tilskudd.

Fin, bra størrelse, god opplevd kvalitet. I teorien perfekt. ….eneste minus er hysterisk mye innsving på lenken, fra 22 helt ned til 16mm. Ser litt uvant ut.

…men føles kanskje litt for "vanlig"? Merkelig følelse. Ser bra ut, men hadde kanskje satt pris på litt mindre Kylie Minogue og litt mer Courtney Love? ;)

Hva synes forumet?

E9A83B56-12F3-436E-A986-6227ED396FF2.jpeg


Edit: Beklager at hvitbalansen i bildet er litt på trynet. :)
 
Redigert:
Gratulerer med en flott klokke! :D

Jeg er generelt veldig fornøyd med min Christopher Ward C65, og prøver for øyeblikket en annen klokke fra CW. Kvaliteten mener jeg er generelt god. Din synes jeg har flere fine detaljer med blant annet appliserte timemarkører på skiven og oransje detaljer, men allikevel et ryddig design. Størrelsen kler deg godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Takk. Ja, jeg liker den. Får se hvordan den føles når jeg har hatt den litt, og den har vært noen runder "i rotasjonen". :)
 
Redigert:
Nostalgiboksen:

Disse er ikke verdt stort, og kommer ikke til å bli brukt, men er sånne man må ta vare på av ymse personlige årsaker.

….bortsett fra Swatch-en. Den kjøpte jeg på et innfall, og det var en ledig plass. :)

FC103326-663E-4C96-88FB-432C468F4DA1.jpeg
 
Jeg liker klokka, men her er det reima som stjeler showet.

Det begynte med at reima på Tissot-en jeg kjøpte uprøvd var for kort, så etter litt irritasjon hadde jeg et "Faen heller!"-øyeblikk. Etter litt frem og tilbake om specs, avtalte jeg med dyktige Sindre Hauglin (@bootsnbezel på Instagram, finnes ofte bak disken hos Urmaker Torp i Sarpsborg) at han skulle sy en passende rem i svart alligatorskinn til meg.

Den ble ferdig akkurat i tide til nasjonaldagen. Dressklokka i boks, og fy f… så fett!


…så får jeg heller være han tullingen som kjøper bespoke reim til billigklokka si. ;)

IMG_6040.jpeg

IMG_6042.jpeg
 
Siden jeg jo startet denne tråden i min Iver, kan jeg jo poste en oppdatering. En SOTC om du vil. :)

Kommentér gjerne.

Synes jeg har krysset av en del bokser, men "trenger" en kronograf og en felt-/militærklokke av noe slag. Ja, det er Litt overvekt av dykkerkklokker, men pyttsann. :)

Hvis noe skal byttes ut, må det bli Victorinox Diver-en. Kunne byttet ut Victorinox Alliance med en annen "GADA"-klokke også, men jeg liker den.

IMG_7577.jpeg
 
Redigert:
Et forslag til felt/militær vil være CWC. De har produsert mye for det britiske forsvaret.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Et forslag til felt/militær vil være CWC. De har produsert mye for det britiske forsvaret.

Ja, fine. Men jeg har mest lyst på noe automatisk, og CWC auto er litt dyrt. De faste remfestene er heller ikke så heldig, siden jeg ikke er så glad i NATO-remmer.
 
Redigert: