Støvler

Jeg har brukt mine 1000 mile med lærsåle i 2 år nå(høst, vinter og vår), og ser ingen tegn til at de ikke skal holde mange år til:)
Så lenge du er flink med vedlikehold vil de nok bare bli enda tøffere etter et par års bruk;)
Og da har du ikke lagt på gummi?

8ure6are.jpg

Tja tja. Kjøpte de på lørdag, nå har jeg løs tråd bak her. Imponert ? Nja...

Får stikke bort på ccvest i ettermiddag en gang og se hva de synes om dette...

edit;

dette er forøvrig hvorfor maskinsøm ikke er så ekstremt genialt, løsner det så skjer dette. Håndsøm så hadde det ikke vært noe problem.

Uff ! ikke bra dette.
Jeg kjøpte et par lettere Wolverine i fjor som er fine men kvaliteten er en ( kinesisk) vits.
disse sømmene tåler alt ( Carolina boots anno 1995 brukt hver eneste vinter) :

axoh6r.jpg

2hmq1yb.jpg

detv9h.jpg

til denne vinteren har jeg funnet et par fra NDC ekstra lette, nydelig skinn ( og fint nok håndverk) :

o10sra.jpg

Jeg må ta noen vedlikeholds tips her, mine ser ikke så freshe ut etter en ganske salt vinter i fjor. Håper å få de flotte igjen, ellers så blir det et par 1000 miles. Tittet på de på lørdag og de er utrolig lekre.

en boot som frister enormt er Viberg sin Cordovan Service Boot men prisen er drøy.

1330001.jpg
:p

noen her inne som sitter på den lekkerbisken ?

Hrmpf. Ikke 100% fornøyd med kveldens avlevering til Grensen Skotøimagasin på CC Vest.

Selvsagt var ikke jeg i 100% topp humør (i all hovedsak fordi noen støvler til 2000,- gikk i stykker etter én dag), men dialogen var da som følger:

"Hei, jeg kjøpte disse på lørdag, brukte de én dag og nå har de gått opp i sømmen"

"åh, det var dumt, har du kvittering?"

"Ja, selvsagt"

*Viser kvittering*

"Ok, da må vi ta de inn da hun som kan se på reklamasjoner har gått for dagen"

"..... ok?"

"Esken her er så stor, kan du ta den med tilbake?"

"Nei, det kan jeg nok ikke."

"Skal jeg hive den da?"

"Nei, det skal du nok ikke. Jeg vil ha skoene tilbake i esken er du grei"

"...... ok?"

"Så, hvor lang tid tar dette her?"

"Ehh torsdag, kanskje fredag vil du høre noe?"

"..... ok....?"

Og der endte det vel.

Ikke akkurat noen krise og jeg la vel ikke opp til vm i god stemning, men dog..... vi får se hva de sier da :rolleyes:.

Kjipt, jeg kjøpte mine på Grændsen (eller hvordan de skriver det), leverte de tilbake to ganger for småplukk. De var veldig hyggelige og raske begge gangene. Fikk også med ekstra skolisser til et annet par jeg har med sko den andre gangen jeg var innom. Handler nok der igjen.

Godt å høre det da. Får se hvordan de håndterer det.

Jeg kjenner bare at terskelen min for produktdefekter etter en dags bruk er noe lavere enn hva jeg normalt sett vil akseptere :p.