Støvler

Takker :)

Jeg må nok få en skomaker til å legge på en gummisåle for å tåle høst og vintervær.

Bestilte dette paret i helga. Regner med de dukker opp i posten før helga :)

Jeg kjøpte de samme i fjor - meget behagelige, vellagde og vedlikeholdsvennlige støvler som jeg har brukt mye. Men jeg har også satt gummisåle på - den vinterlige saltsørpa her i bibelbeltet tar knekken på lærsåler uansett hvor godt man oljer dem inn. Det lønner seg å få sålen montert før du begynner å bruke dem.

Forøvrig bruker jeg også disse fra Brunello Cucinelli:

brunello-cucinelli-brown-combat-boots-product-1-4023971-814558626_large_flex.jpeg

De har tynnere, men penere lær enn arbeidsstøvlene fra Wolverine.

Fikk støvlene idag. Gikk ned ca. 1 størrelse, og de sitter som et skudd :D

I morgen skal jeg ta en prat med en skomaker for å høre hva han anbefaler mtp gummisåle etc.

Nå jeg skulle hatt en Panerai.... Støvlene hadde vært et fint motiv sammen med en feit ammo :cool:

Det lønner seg å få sålen montert før du begynner å bruke dem.

Her har jeg blitt fortalt det motsatte av skomakere, man ønsker å "gå inn sko og såle" før man kler de med gummisåle. Dette grunnet at lærsålen vil utvides og forandre form etter noen mnd med bruk. Som igjen fører til at om man legger gummisåle på skoen før man har brukt dem så vil denne etter noen uker begynne å løsne. Arrester meg om dette er helt bak mål og all fornuft :confused:

Kjøpte disse i går for den latterlige sum av 695kr! Red Wing Boots, Irish Setter Wingshooter.

resampler.aspx

Må bare si at bildet ikke yter støvlene rettferdighet. Læret er i en nydelig, litt rødbrun farge, derav navnet Irish Setter. Støvlene virker meget robuste, god kvalitet på sømmene, og læret er ganske mykt til tross for at støvlene er bygget såpass kraftig. Til den prisen, i butikk i Norge, er de nærmest uslåelige. Mye billigere enn samme støvler kjøpt på internettet fra det store utland.

Her har jeg blitt fortalt det motsatte av skomakere, man ønsker å "gå inn sko og såle" før man kler de med gummisåle. Dette grunnet at lærsålen vil utvides og forandre form etter noen mnd med bruk. Som igjen fører til at om man legger gummisåle på skoen før man har brukt dem så vil denne etter noen uker begynne å løsne. Arrester meg om dette er helt bak mål og all fornuft :confused:

Det kan godt hende du har rett. Mitt råd er ett jeg selv fikk fra en skomaker for mange år siden, og begrunnelsen var at en brukt lærsåle ofte var blitt ujevn og forurenset og dermed ga dårligere feste enn en ny. Men rådet du har fått høres strengt tatt minst like fornuftig. Kanskje det blir hipp som happ?

Forøvrig har jeg vedig lyst på disse før neste høst:

50102-main-200.jpg

Det kan godt hende du har rett. Mitt råd er ett jeg selv fikk fra en skomaker for mange år siden, og begrunnelsen var at en brukt lærsåle ofte var blitt ujevn og forurenset og dermed ga dårligere feste enn en ny. Men rådet du har fått høres strengt tatt minst like fornuftig. Kanskje det blir hipp som happ?

Forøvrig har jeg vedig lyst på disse før neste høst:

50102-main-200.jpg

Dette begynner å nærme seg det litt kinky, Hopalong ;) :eek:

(no offence!)

I jakten på et illustrerende bilde, støtte jeg på denne hysteriske siden... lol! Verd en sjekk! Wolfgang

wolfgang24.jpg

wolfgang16.jpg

wolfgang6.jpg

Beklager at jeg forsøpler tråden, men vi skal altså snart ut med jobben :p

De var jo ganske rimelige, Hopalong.

Jeg bruker disse endel, både på jobb og i skogen.

12023_11.jpg

Tenkte heller at du kunne investere i noe slikt:

Lobb%20Briar%20Boots.JPG