Spork (SRP043) - på tide å kjøpe en?

tor

Medlem
27. sep. 2010
Innlegg
19
Sted
Grimstad
Har lenge kikket lagt inn bud på diverse Spork på ebay, de fleste har gått for ca 200 dollar, men de siste dagene er det skjedd noe med prisene - flere ligger nå til over 500 dollar :(

Et google søk forklarer fenomenet med at Seiko har sluttet å produsere Spork .. hvis dette er riktig er det kanskje lurt å skaffe seg en billig en før alle får satt opp prisene sine.

fikk kjøpt meg en til rett over 200 i dag .

mvh,
=Tor=
 
Yep, Seiko sluttet å produsere den før i år. Prisene vil bare øke fremover, det var en ganske populær modell blandt samlere.

Solgte min for 1800kr for en ukes tid siden her på forumet. Tror www.longislandwatch.com har noen nye igjen, men de går nok kjapt.
 
Fikk selv kjøpt en for rett over 200dollar forrige uke, ser at han som solgte den ikke har flere ute nå. Så det kan være en smart og slå til om man ønsker en ny slik i samlingen til en fornuftig pris.
 
Min spork historie

Fikk klokka for noen uker siden med boks og papirer men stor var skuffelsen da jeg ikke klarte å stille tiden på den, datoen lot seg stille men altså ikke tiden.

Vurderte i fire sekunder om jeg rett og slett skulle la den ligge til den ble riktig også begynne å bruke den :eek: men fant fort ut at det beste var å få pengene igjen.

Kontaktet selger og han var tom for erstatningsklokker, han ville gi meg pengene tilbake mot retur. Jeg visste jeg hadde fått klokken billig og var ikke særlig glad for å sende den tilbake for så å måtte kjøpe en av en annen selger til mer penger så jeg spurte om jeg kunne prøve å få den reparert på garantien.

Dagen etter sendte jeg den til Optura sammen med garantikortet jeg hadde fått med og under 2 uker seinere hadde jeg fått den tilbake med helt nytt urverk og masse papirer om trykktesting osv.

Fantastisk service fra optura, og klokka er jeg sinnsykt fornøyd med. Nå har jeg hatt den på armen døgnet rundt i to uker (blir aldri mørkt på soverommet med den på armen kan du si :p ) og den er nå 22 sekunder for fort!!

Kan det bli bedre?

bilde.JPG
 
Kjempe bra! Det gleder å høre at det finnes god kundebehandling selv i Norge.


Flott klokke også, gratulerer.
 
kjenner jeg får veldig lyst på en spork.

Enig! Dette er en bra klokke. Urverket, 4R15, er forgjengeren til 6R20 som er det råeste Seiko-verket hvis man ser vekk fra diverse spring Drive og Grand Seiko verk. Dette verket er en kraftig oppgradering med utgangspunkt i 7S26 verket. det er ingen vesentlig større forskjeller fra 4R15 til 6R20.

Får man tak i denne til under 300usd mener jeg at det er et røverkjøp, utgått modell eller ei.

PS. srp043k1 er med oysterlenke og k2 er med gummi.
 
En vesentlig forskjell er at 4R15 ikke hacker eller kan trekkes for hånd.
6R20 har begge disse mulighetene.:)
 
Fikk lyst på en slik klokke jeg og. Men var vanskelig å finne den under 500$ Kom over en dansk nettside som selger den for ca 2350,- kr.