Sommerklokken 2020

Vi har jo forskjellig tilnærming til hva en sommerklokke er.
For noen så er det noe hvitt og fint som kanskje symboliserer lyse tider.
For noen så er det kanskje en diver som symboliserer svømming og dykking
For andre igjen så er det kanskje noen knæsje farger siden man er borte fra kontor og jobb, og tar den helt ut.

I mitt syke hode så har jeg alltid forbundet sommerklokke med blått.
Blått som havet. Blått som en klar himmel.
Det må være enkelt slik sommerdager og ferie er. Ikke noe dato som skal minne meg på når det er jobb igjen.
Samtidig noe solid som tåler bading og aktiviteter.

Jeg tror jeg har lekt med tanken om den dedikert sommerklokke i kanskje snart 10 år. Men alltid så har den blitt prioritert bort pga andre prosjekter som presser mer på.
Jeg er ingen flipper. Jeg kjøper, men selger ytterst sjeldent.
Så skulle jeg hatt meg en sommerklokke så blir det for å vare i årene fremover.

Men i fjor høst tok jeg beslutningen og bestilte sommerklokken 2020 (og fremover) fra Bjerke.
Jeg har mange ganger gått over kriteriene i hodet mitt, og for meg så var mitt åpenbare valg ganske så klart.
Ikke noe spesielt, men en plain og simple Rolex Oyster Perpetual med blå skive.
En blåfarge jeg synes er helt nydelig.

Jeg var redd det gikk "åt skogen" som sommerklokke 2020 pga Covid 19, men jammen klarte Bjerke å få det på plass.
Egentlig kom klokken til Oslo forrige uke, men siden jeg viste at jeg skulle innover denne uken uansett for å hente ny bil så klarte jeg å vente en uke slik at jeg kunne slå to fluer i en smekk.
Så torsdag kveld fløy jeg til Oslo, og fredag morgen var jeg først å plukket opp bilen før jeg kjørte inn til Bjerke rundt lunsj.
Etter en meget hyggelig handel, prat og tilpasning så var klokken på plass.

Og i årene fremover så tenker jeg denne kommer på armen rundt 15 juni og blir værende der mest mulig frem til 15 august.
En ren sommerklokke........

Vis vedlegg 204183
Gratulerer med flott Rolex! Enig i at den er en typisk sommerklokke, men like fin året rundt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Denne er nå klar for årest Sunnmørsferie.

B90FA1E8-62F5-4CE0-83D1-7BDC4FD568BB.jpeg
 
Nå har jeg byttet over til G-shock. Også med "dag". Blir spennende å se hvordan det blir med.en slik. Så langt er vi veldig gode venner. Flott og artig klokke!

15951052358371663092365732700774.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
20200726_155037.jpg

Det har vært en arbeidssommer, så det har i all hovedsak vekslet mellom denne og Samuraien så langt. Denne sommeren har vært en liten øyeåpner for meg, som hittil har trodd at jeg var en 90% lenkemann. Det er utrolig hvilken forskjell det er på en god og en mindre god gummireim, og her synes jeg Tunfisken leverer så til de grader.
Det kan hende jeg sparker inn vidåpne låvedører her, men jeg synes det tåles å nevnes.
 
Vis vedlegg 205871
Det har vært en arbeidssommer, så det har i all hovedsak vekslet mellom denne og Samuraien så langt. Denne sommeren har vært en liten øyeåpner for meg, som hittil har trodd at jeg var en 90% lenkemann. Det er utrolig hvilken forskjell det er på en god og en mindre god gummireim, og her synes jeg Tunfisken leverer så til de grader.
Det kan hende jeg sparker inn vidåpne låvedører her, men jeg synes det tåles å nevnes.
Kul sak? Kor mange mm måler den?
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple
Kul sak? Kor mange mm måler den?
Selve kassen er vel 50 mm, men den bærer ikke så stort siden hornene er akkurat i kantene på kassen.
Nå kan jeg heller ikke ta bilder for fem flate øre, så du får velge om du tror meg hvis jeg sier at den er ikke så stor som bildet gir inntrykk av, men som Panerist kjenner du sikkert til problemstillingen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Da er sommeren på hell for min del og jeg har husket å logge hva jeg har brukt (stort sett) hver dag. Tenkte at G-shock kom til å bli årets sommerklokke men endte opp med samme som i fjor. Endte dere andre opp med å bruke sommerklokken så mye som dere trodde?
16CD8D87-3353-4051-A963-851B45FDFCA0.jpeg