Sommerklokka 2023

Denne kommer forhåpentligvis til å se mye sol i sommer. Elsker originalgummien, men tar gjerne tips til andre friske sommerfarger på gummi, nylon eller canvas i 19mm, som kan passe blågrå dial :D
Samme her med SLA043, min har vært på armen nesten siden jeg fikk den, dog på en uroriginal gummireim da den originale ikke føles bra og er veldig lang. Har bestilt meg uroginale tynnere springbars med tykk enda, for lettere å kunne bruke andre reimer (da de originale sitter som støpt i gummireimen, og for å slippe å utvidet hullet så mye i andre reimer). Tipper det går fint å bruke endel 20mm reimer også, men jakter selv etter den perfekte gummireimen som ikke er for tykk, stiv eller lang, med perfekte justeringsmuligheter (merker at jeg nå helst skulle hatt den midt i mellom to hull). :)

20230421_160342.jpg
 
Samme her med SLA043, min har vært på armen nesten siden jeg fikk den, dog på en uroriginal gummireim da den originale ikke føles bra og er veldig lang. Har bestilt meg uroginale tynnere springbars med tykk enda, for lettere å kunne bruke andre reimer (da de originale sitter som støpt i gummireimen, og for å slippe å utvidet hullet så mye i andre reimer). Tipper det går fint å bruke endel 20mm reimer også, men jakter selv etter den perfekte gummireimen som ikke er for tykk, stiv eller lang, med perfekte justeringsmuligheter (merker at jeg nå helst skulle hatt den midt i mellom to hull). :)

Pent! Det med tynnere springbars har jeg tenkt på flere ganger men aldri kommet så langt. Hvor har du bestilt, og har du målene lett tilgjengelig?
 
Pent! Det med tynnere springbars har jeg tenkt på flere ganger men aldri kommet så langt. Hvor har du bestilt, og har du målene lett tilgjengelig?

Sjekket med flere sjapper, fant kun 19mm på ebay her, de er da 1,1mm tykke i enden og 1,78mm tykke. Er flere kjente nettsider som selger 20mm 1,1mm tip (men flere hadde ikke på lager). Bestilte og 20mm 1.2 tip fra samme selger til andre Seiko jeg har. Kan melde når jeg har fått og hvordan de passer. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: hgnubel
Jeg lurer på om jeg ikke skal bestille meg Citizens, øh, homage til Oyster Precision.
1986A2BD-DF6B-4F23-ABA0-71DFDCF51860.jpeg

Sprek, gulorange skive, robust Miyota-verk og absolutt ingen ublu pris. (Litt avhengig av hvor du shopper kan du få betale mellom tre og sju frognertiere for den...)
 
Redigert:
Dette blir nok morsomt! I alle fall denne sommeren!
[A
IMG_1123.jpeg
IMG_1124.jpeg
IMG_1121.jpeg
IMG_1119.jpeg
IMG_1120.jpeg

Jeg har lenge likt Yema, men ikke helt funnet en som jeg liker godt nok. Inntil denne dukket opp på på vårparten. Da gikk jeg til bestilling.

Gode sommerfarger, GMT og vanntett til dypere enn jeg skal. Lenken kjennes sterk nok ut, og fordi den smaler til, passer den mine spinkle håndledd. Fornøyd så langt, i alle fall

☀‍‍