Sommerklokka 2023

IMG_1879.jpeg
 
Årets sommerferie går til et område hvor de lokale er kjent for å være langfingret.
Denne beateren bør kunne tåle saltvann, solkrem samt vin, Aperol og limoncello-fyll - uten at den tiltrekker seg for mye oppmerksomhet. Eller, det vil si, oppmerksomhet får den nok, men ingen har blitt ranet for en Seiko.

SPB317 summer.jpg
 
Er vel fare for at dette ble sommerklokka, hvertfall når vi reiser bort..

20230628_190702.jpg


Passe stor, komfortabel, funker til bading, og i følge reklamen også til pentøy på kvelden.. :mrgreen:

Virker også som om lenke trumfer gummi i det lange løp for min del.
 
Årets sommerferie går til et område hvor de lokale er kjent for å være langfingret.
Denne beateren bør kunne tåle saltvann, solkrem samt vin, Aperol og limoncello-fyll - uten at den tiltrekker seg for mye oppmerksomhet. Eller, det vil si, oppmerksomhet får den nok, men ingen har blitt ranet for en Seiko.

Vis vedlegg 337069
Jeg var i Napoli på forretninger og møtte kunden. Han merket seg Tudor GMTen min og spurte om det var en Rolex. Det er det jo ikke, men han kunne fortelle at han hadde nettopp hatt en annen nordmann innom, og han hadde blitt truet med kniv og befridd for sin GMT-Master på åpen gate.
På kvelden pakket jeg Tudoren nederst i vesken og tok på meg reserveklokken - en Seiko Speedtimer Panda. Nå har jeg riktignok aldri hatt en Daytona på hånden, men jeg tok meg i å håpe på at de napolitanske opportunistene hadde øynene med seg og så at det bare var en Seiko før de bestemte seg for å prøve seg. Neste gang tror jeg det blir Tunfisken som får bli med som reserve.