Sommer-/vintertid

Aha, så det er derfor toåringen har flyttet våknetidspunktet sitt fra klokken sju til klokken seks den siste uken. (Ferie, schmerie.)
 
På tide å bumpe denne tråden, allerede blitt en tradisjon:)

DSC_0825_zps506e8972.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
det sies jo at en ikke skal stille klokken mellom 21 og 03...
Hvordan skal en da klare å stille klokken fra 02.00 til 03.00 :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er vel kalenderen man helst ikke skal endre, tiden er vel generelt greit å endre, eller..?
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Når pleier dere å stille klokken? Personlig har jeg angst for å stille klokken mellom 21:00 og 03:00, så blir enten før 19:59 eller når jeg står opp.
 
Når pleier dere å stille klokken? Personlig har jeg angst for å stille klokken mellom 21:00 og 03:00, så blir enten før 19:59 eller når jeg står opp.
Hva gjør du da om klokken din stopper innen dettte tidspunktet? Det er datomekanismen som kan være i inngrep om du har det, men å stille tiden skal ikke være noe problem :)
 
  • Liker
Reaksjoner: tordfo og Akrapovic
Har aldri forstått denne ordningen med sommertid. Vi stiller altså klokken frem for å få lysere dager/kvelder på sommeren, en årstid hvor det er så godt som lyst hele tiden uansett? Skrur klokka tilbake på høsten, og med det får enda knappere med lys på ettermiddagen/kvelden i en årstid med kraftig lysdeprivasjon? Fullstendig og komplett uforståelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og Gin
IMG_0398.JPG
TRADISJONSBUMP!

Litt snikreklame for megler og klokkeentusiast, fra dagens DN.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mysil
Komigjena' Nordvik! Selv om klokka er nydelig og dette er en fin tradisjon kan du jo flashe noe annet gøy fra samlingen? :)

Tradisjonsbump. Gled dere til litt mindre søvn i morgen. Og lysere kvelder:)
IMG_7902.JPG
 
Kan ikke like. Ut og drikke pils for første gang på evigheter, og så har samboeren bestemt seg for å dra på barnas holmenkolldag i morgen tidlig - typ være der klokken ni. Mens jeg er hjemme med minstemann ("Du kan jo sette ham foran TVen"). Og nå ble altså klokken ni til klokken åtte
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Mr Davis