Solbrilletråden

Synsam Majorstuen , gå til Malene og spør om hjelp! Veldig bra utvalg av de fleste merker, og denne dama er ærlig og dyktig!
Handlet mine briller hos henne og kommer til å fortsette med det!

Spennende tråd!

Er noen år siden jeg kjøpte solbriller, så nå har jeg nettopp bestilt meg disse;
Oliver Peoples The Row O'Malley.jpg

Oliver Peoples The Row O'Malley, gleder meg til å teste de ut i sommer :):cool:

Vil anbefale alle å se 60 Minutes innslaget om Luxottica.
Ser det er flere her inne som sier at man ikke skal kjøpe fra motemerker, og at man skal holde seg til de "skikkelige" produsentene. Vel, sannheten er at så og si alle er laget på samme fabrikk. Ledet av en figur som lett kunne vært en skikkelig Bond-villain.

Jeg ante ikke at det var et monopol på solbriller i verden før jeg så denne videoen, gjorde dere?
Dog er det jo veldig lett å sammenligne med klokkeverden, Swatchgroup osv :)

Takk for at du delte den videoen. Nyttig. :) Så, da vet jeg litt mer enn da jeg sto opp i dag morges - og litt historie om egne solbriller; Ray-Bans Wayfarer.

Vil anbefale alle å se 60 Minutes innslaget om Luxottica.
Ser det er flere her inne som sier at man ikke skal kjøpe fra motemerker, og at man skal holde seg til de "skikkelige" produsentene. Vel, sannheten er at så og si alle er laget på samme fabrikk. Ledet av en figur som lett kunne vært en skikkelig Bond-villain.

Jeg ante ikke at det var et monopol på solbriller i verden før jeg så denne videoen, gjorde dere?
Dog er det jo veldig lett å sammenligne med klokkeverden, Swatchgroup osv :)

Elementert for min del,som er i bransjen, men trudde dette var common knowledge..
Stor fremadstormende italiensk bedrift med masse peng som kjøper opp alle konkurrentar og har monopol ; de treng ikkje nevnast, men de skjønnar vel kvar dette konsernet har sitt opphav. :)

Kjøpte disse for 4 år siden, brukt flittig siden det. De føles fortsatt som helt ny hver gang jeg bruker de.
Lenge siden jeg har vært så imponert over et produkt.
Moscot lemtosh
lemtosh.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg liker godt The Bespoke Dudes Eyewear.

Finish og montering for hånd, Made in Italy, men ikke av Luxottica.

De fleste av acetate modellene ligger på 16-1700kr i Norge.
Gull og Rhodium belagte modeller ligger rundt 3000kr

Ferner Jacobsen i Oslo
Made with Hart i Stavanger
Retro i Bergen

18812896_1813017499014703_6985388024859197440_n.jpg

• Liker
Reaksjoner: aksgro og Jone