Anders skrev:Hvis firkantede aviators er bra nok for Don er det bra nok for meg
![]()
Brillene Draper bruker er American Optical Aviators, brukt av det Amerikanske forsvaret siden 1958.
Orginale AO fåes kjøpt på ebay i stål/mattstål/double i 52/55/57 bredde for ca.50 - 80$.
Mine kom på ca. 600,- inkl. frakt og mva. Veldig bra pris for ekstremt god kvalitet - kan absolutt anbefales.
Nå ble jeg rent nostalgisk her. Jeg hadde slike i forsvaret, og brukte dem nærmest døgnet rundt, men de ble erstattet av sportsbriller og glemt. I letingen i går kveld dukket de ikke opp - jeg har en vag erindring om at de ble nedsittet av en velformet bakende på en studentfest engang - men jeg fant et bilde av en rynkefri og dummere utgave av meg selv med brillene på. Det ble jeg så inspirert av at jeg bestilte et nytt par på nettet. Dvs at jeg i løpet av kort tid har kjøpt den samme motorsykkelen og de samme brillene jeg hadde som tyveåring. Er det en midtlivskrise som kommer snikende tro? Hvor mye koster en hårtransplantasjon? På tide med et kamferdrops.
(Personen på bildet har så lite til felles med innleggets forfatter at han neppe vil bli gjenkjent og derfor kan publiseres usladdet.)