Jeg har på ingen måte noen fasit til noe som helst her i livet og tar av erfaring mer feil enn rett, men får slenge meg på diskusjonspunktene:
Siden vi er på tidssonen kan jeg også innrømme jeg bryter regelen om ingen klokke til smoking, jeg har en liten, diskret, vintage omega seamaster på sort reim.
Det viktigste er uansett at man prøver å kle seg til anledningen, og at alle er gentlemen og aldri snakker ned andre eller får noen til å føle seg utilpass når man er i dannet selskap - jeg ser da bort fra tidssonen og de fleste internett-forum som dannet selskap.
- Magebelte eller vest er obligatorisk! Mangler disse ser det ut som du bommet på dressen i farten. Hvis du ikke skal ta smokingen på alvor kan du like gjerne bruke joggesko til.
- Vest er det mest klassiske og mest formelle, dog det er en distinksjon som er uvesentlig her til lands, her er det en smakssak.
- Hvis du har vest som passer til livkjole har du kjøpt feil og må be far ta deg med tilbake til butikken og be mannen om hjelp denne gangen.
- Magebelte ser mer elegant ut om man er noenlunde slank, men så lenge det ikke krøller seg og forsvinner i magen er det bedre enn å gå uten. Vest er et godt alternativ for generøst proposjonerte herremenn.
- Sløyfa skal være selvknyttet, dette tar 5 minutter og tre forsøk første gangen, etter det er det like enkelt som å knytte slips.
Siden vi er på tidssonen kan jeg også innrømme jeg bryter regelen om ingen klokke til smoking, jeg har en liten, diskret, vintage omega seamaster på sort reim.
Det viktigste er uansett at man prøver å kle seg til anledningen, og at alle er gentlemen og aldri snakker ned andre eller får noen til å føle seg utilpass når man er i dannet selskap - jeg ser da bort fra tidssonen og de fleste internett-forum som dannet selskap.