SKX009/007-erstattere i 2016?

Hei :)

Ser at utgaven i gull/sort ligger billig til salgs på ebay: http://www.ebay.com/itm/SRP775-SEIKO-PROSPEX-TURTLE-WATCH-SRP775K1-/361524209524?hash=item542c85a774

Hva kan årsaken til den lave prisen være? Selger har også andre farger, men disse til en del høyere pris.
Jeg har forstått det som også disse urene vil komme i både J og K versjon, stemmer dette?

Ønsker alle en fortreffelig helg :)

Kan dessverre ikke svare for prisingen i denne annonsen, men det stemmer at de kommer i en J og en K versjon. J-versjonen er i utgangspunktet forbeholdt det japanske markedet. Eneste praktiske forskjellen er da stempelet på skiven.
 
  • Liker
Reaksjoner: mnl
Hei :)

Ser at utgaven i gull/sort ligger billig til salgs på ebay: http://www.ebay.com/itm/SRP775-SEIKO-PROSPEX-TURTLE-WATCH-SRP775K1-/361524209524?hash=item542c85a774

Hva kan årsaken til den lave prisen være? Selger har også andre farger, men disse til en del høyere pris.
Jeg har forstått det som også disse urene vil komme i både J og K versjon, stemmer dette?

Ønsker alle en fortreffelig helg :)
Selger sender dessverre ikke til Norge heller... :( Men enig i at det er litt rart at gull/sort er den billigste. Personlig er det kanskje den som frister mest...
 
Selger sender dessverre ikke til Norge heller... :( Men enig i at det er litt rart at gull/sort er den billigste. Personlig er det kanskje den som frister mest...

SRP775 er ikke tilgjengelig i Norge før til sommeren, men vi har blitt opplyst om pris på 4.498,- (samme som SRP773). At akkurat denne personen selger modellen billig kan det dog være mange grunner til!
 
SRP775 er ikke tilgjengelig i Norge før til sommeren, men vi har blitt opplyst om pris på 4.498,- (samme som SRP773). At akkurat denne personen selger modellen billig kan det dog være mange grunner til!
Jeg har en tur innom dere på min lange "todo"-liste, og PADI-versjonen frister også, men jeg er redd for at det som alltid vil ende opp med at jeg i valget mellom PADI, SRPer i blått, svart, gull og pepsi velger "alle"... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: AdrianHel
Med andre ord kan en doble pengene hvis en kjøper en haug fra Skywatches? :D http://www.skywatches.com.sg/reviews/seiko-skx007j1.htm

Noen som vet om skywatches.com er like trygge og raske med levering som creationwatches.com?

Vurderer enten en skx007j eller en skx009j, men hva er forskjellen på disse to modellene egentlig? Er det kun fargen på bezelen, og er den ene modellen mer ettertraktet enn den andre?

Hva mener forresten dere hvilken lenke som gjelder på disse modellene, rubber, oyster eller jubilee?
 
Redigert:
Noen som vet om skywatches.com er like trygge og raske med levering som creationwatches.com?

Vurderer enten en skx007j eller en skx009j, men hva er forskjellen på disse to modellene egentlig? Er det kun fargen på bezelen, og er den ene modellen mer ettertraktet enn den andre?

Hva mener forresten dere hvilken lenke som gjelder på disse modellene, rubber, oyster eller jubilee?
007 og 009 er identiske bortsett fra fargen, ja. Har ikke hørt noe negativt om Skywatches, så det burde være greit, tror jeg. Du kan jo også vurdere SKX173, bare for å komplisere det ytterligere. Den er på billigsalg nå på Massdrop, i 5 dager til, hvis jeg husker riktig. Samme urverk som de andre, men litt annerledes skive. (https://www.massdrop.com/buy/seiko-core-skx-dive-watch)

Gummi, oyster eller jubilee er vel litt smak og behag. Jeg har hatt alle tre, og liker oyster best, men SKXene passer også ypperlig på NATO.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mauno
Og nå sitter de ikke like løst som før de ble sluttprodusert kan man si..

Kan dette bekreftes noen steder? Jeg har bare fått med meg at dette foreløpig er et rykte.

For meg virker det derimot rimelig at skx00-modellene med 7S26-urverket snart skal sluttproduseres helt siden de virker å bli erstattet med SRP-modellene og deres 4R36-urverk, og siden skx00-modellene virker å bli faset ut og vanskeligere å få tak i. Jeg har kun sett disse modellene på skywatches.com og amazon.com, og J-versjonen da i et begrenset opplag.
 
Redigert:
Kan dette bekreftes noen steder? Jeg har bare fått med meg at dette foreløpig er et rykte.

For meg virker det derimot rimelig at skx00-modellene med 7S26-urverket snart skal sluttproduseres helt siden de virker å bli erstattet med SRP-modellene og deres 4R36-urverk, og siden skx00-modellene virker å bli faset ut og vanskeligere å få tak i. Jeg har kun sett disse modellene på skywatches.com og amazon.com, og J-versjonen da i et begrenset opplag.

Var forresten innom Urmaker Christensen i dag og fikk det bekreftet.

Fikk også prøve en srp779k1, og merker nå at jeg har mest lyst på denne fremfor en skx009j. Førstnevnte modell var mer behagelig på hånden, gummi-remen var av bedre kvalitet og ikke like stiv som på foregående modell, og turtle-kassen som jeg var mest skeptisk til var faktisk ikke så ille når jeg først hadde klokken på hånden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
SKX007 och 009 är inte slutprodusert=) Däremot lagas de i begränsad upplaga alltså inte lika många som innan, detta kommer dock göra att de kommer bli dyrare hos greydealers, så priser på 1200 är nog bara att glömma i framtiden=)
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
6000,- er da hinsides for en skx007!
Det ligger da to andre 007 ute til ca 2500,- Et prisnivå som er mer realistisk