SKX007 på stållenke, urmaker på Østlandet

Har ikke akkurat den klokken, men har en annen Seiko diver med 7S26-urverk og pepsi bezel (ikke SKX009), og bruker den i rotasjon med andre dyrere klokker og jeg er storfornøyd med den.

G-Shock er forøvrig konge klokker å bruke til beater spør du meg. Kjøpte nesten en nylig selv, men endte på en Citizen diver quartz istedet. Grunnen til at jeg kjøpte meg en quartz-beater var rett og slett at den seikoen jeg nevnte ovenfor egentlig skulle være beater-klokka, men jeg klarer rett og slett ikke å bruke de mekaniske helt på samme måte som quartz-klokker. Jeg blir automatisk litt redd for de :p

Aha, har 7S26-urverket en opptrekksfunksjon? Er dette noe som i det hele tatt blir brukt?

G-Shocken er helt knall den, men begynner å bli litt lei nå. Den er helt gull å ha i gymmen, fjellturer, bading eller fester, men den er svært uformell. Selv om SKX'en er en diver, kommer jeg nok til å ende opp med å bruke G-Shocken til slikt :rolleyes:

Skjønner hva du mener :)
Samtidig skiller man seg litt ut, fra de som drar i smykkebutikker å handler klokker :p
 
Har prøvd i over et halvt år allerede, men skader jo ikke å prøve igjen :D
Hvis jeg ender opp med å bestille, blir det denne:
Seiko Automatic Diver 200m Japan SKX007J3-Oys Watch
Her er Oysterlenken alledede på, samme lenken, right?
Fint å høre dine erfaringer, har fått inntrykk av at Creation Watches er en rimelig habil butikk.

Prøv litt mer @SuperSaxy
Så til spørsmålet. NEI, det er ikke samme lenken. Kan ikke sammenlignes engang:eek:
Den som leveres fra fabrikk er en skranglete sak som ikke er noe god, den jeg linket til fra wjean28 har SEL (Solid End Links) som er mye bedre og den har skruer mellom leddene og ikke bare "pinner". Jeg synes ihvertfall at denne lenken har mye høyere kvalitet.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok bare bestilt klokken på gummi og bestilt lenken fra wjean28 som er av en annen verden.
 
Redigert av en moderator:
Aha, har 7S26-urverket en opptrekksfunksjon? Er dette noe som i det hele tatt blir brukt?

Ikke manuelt opptrekk nei, noe som nok av mange kan ses på som et minus. Men bruker du klokken hver dag er ikke det noe problem. Min står i 2 dager uten opptrekk. I verste fall kan du vel kjøpe en winder, men det er kanskje litt overkill
 
Prøv litt mer @SuperSaxy
Så til spørsmålet. NEI, det er ikke samme lenken. Kan ikke sammenlignes engang:eek:
Den som leveres fra fabrikk er en skranglete sak som ikke er noe god, den jeg linket til fra wjean28 har SEL (Solid End Links) som er mye bedre og den har skruer mellom leddene og ikke bare "pinner". Jeg synes ihvertfall at denne lenken har mye høyere kvalitet.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok bare bestilt klokken på gummi og bestilt lenken fra wjean28 som er av en annen verden.

Og jeg som bestilte Seiko oyster fra CW i går :p
Da får jeg bestille ennå en da :eek:
 
Redigert av en moderator:
Prøv litt mer @SuperSaxy
Så til spørsmålet. NEI, det er ikke samme lenken. Kan ikke sammenlignes engang:eek:
Den som leveres fra fabrikk er en skranglete sak som ikke er noe god, den jeg linket til fra wjean28 har SEL (Solid End Links) som er mye bedre og den har skruer mellom leddene og ikke bare "pinner". Jeg synes ihvertfall at denne lenken har mye høyere kvalitet.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok bare bestilt klokken på gummi og bestilt lenken fra wjean28 som er av en annen verden.
Aha, får regne på prisene da :)
Dette visste jeg ikke, takker så meget :)


Ikke manuelt opptrekk nei, noe som nok av mange kan ses på som et minus. Men bruker du klokken hver dag er ikke det noe problem. Min står i 2 dager uten opptrekk. I verste fall kan du vel kjøpe en winder, men det er kanskje litt overkill
Blir nok til at jeg bruker G-Shocken noen dager, SKX'en blir nok liggende maks i et døgn :)

Hvordan skal klokken ligge over natten, for å få den til å gå fortere og saktere?
 
Redigert av en moderator:
Urmakeren på Bjølsen (tror den heter/het Walther Bjerke) har nylig blitt overtatt av en meget sympatisk TS bruker, urmaker og klokkeentusiast... Han skal selge Seiko ettersom jeg forstår, og jeg mener at SKX007 er en av modellene de kommer til å ha i butikken.

Jeg er også overbevist om at de kan hjelpe med service (uavhengig av om klokken er norskkjøpt eller ikke) når den tid kommer...

@Arcticboy jeg reklamerer litt for butikken din. ;) Du kan jo selv verifisere om du kan hjelpe trådstarter...
 
Redigert av en moderator:
Urmakeren på Bjølsen (tror den heter/het Walther Bjerke) har nylig blitt overtatt av en meget sympatisk TS bruker, urmaker og klokkeentusiast... Han skal selge Seiko ettersom jeg forstår, og jeg mener at SKX007 er en av modellene de kommer til å ha i butikken.

Jeg er også overbevist om at de kan hjelpe med service (uavhengig av om klokken er norskkjøpt eller ikke) når den tid kommer...

@Arcticboy jeg reklamerer litt for butikken din. ;) Du kan jo selv verifisere om du kan hjelpe trådstarter...

Supert, kjøper gjerne klokken hos deg Arcticboy, men klokken kommer nok til å bli kjøpt i nærmeste fremtid (en gang ute i august).

Hvordan er serviceintervallet på 7S26-verket? Og sånn ca. hvor mye kommer de full service på?
 
Redigert av en moderator:
Tipper det er billigere å bytte ut hele urverket. 300 kr inkl frakt fra Asia, pluss moms og arbeide.
 
Gjetter på at de vil helst ta 1500-2500 for å kjøre full service?

Cluet her er at disse klokkene er laget for Thailand - Indonesia - Filippinene - Singapore med tilhørende lave priser. Man kjøper dem ikke i Norge og man ber ikke en norsk urmaker gjøre timesvis med arbeid på dem.

Urverk kjøper du f. eks. hos 10watches.com.
 
Snuser litt på en Nato-reim til klokken. Ser webshopen her har et relativt greit utvalg. I teorien vet jeg hvordan man bytter reim, men er det noe man gjør ofte? Kommer vel hovedsakelig til å bruke stållenken, men kan vel være greit å bytte på litt. Tenker i retning Bond-natoen, ligger noen bilder på nettet, men falt ikke helt for de.
Sliter egentlig med å finne bruksområder til Nato-reimer? :eek:

Tidssonen-natoen hadde vært fet å ha til 17. mai, blir litt "tacky" til alt annet (ikke drep meg :p)
Men uten fast inntekt, blir det litt dyrt, for en reim som kommer til å bli brukt en gang i året.

Forslag til å gjøre klokken mer formell? Skinnreimene som selges på tidssonen så ganske tynne ut?
 
Snuser litt på en Nato-reim til klokken. Ser webshopen her har et relativt greit utvalg. I teorien vet jeg hvordan man bytter reim, men er det noe man gjør ofte? Kommer vel hovedsakelig til å bruke stållenken, men kan vel være greit å bytte på litt. Tenker i retning Bond-natoen, ligger noen bilder på nettet, men falt ikke helt for de.
Sliter egentlig med å finne bruksområder til Nato-reimer? :eek:

Tidssonen-natoen hadde vært fet å ha til 17. mai, blir litt "tacky" til alt annet (ikke drep meg :p)
Men uten fast inntekt, blir det litt dyrt, for en reim som kommer til å bli brukt en gang i året.

Forslag til å gjøre klokken mer formell? Skinnreimene som selges på tidssonen så ganske tynne ut?

Har selv en SKX009 som en meget habil beater. Den, og 007'en gjør seg bra på nato; Skinn - not so much, styr for alt i verden unna det :p

mvh
G.