SKX007 på stållenke, urmaker på Østlandet

Medlem
25. juli 2013
Innlegg
161
Hei, lest en del her inne, men først nå jeg har laget bruker.

Vært på utkikk etter en SKX007K, J går nok bra det også, men K ser litt mer clean ut, på jubileestrap. Er egentlig mer keen på SuperOsyster, men er nok vanskelig å få kjøpe i Norge.

Jeg er klar over den ekstra prisen, men pappa vil ikke handle fra utlandet, og jeg har ikke eget Visa. Hjelper ikke å prøve å overtale, jeg har prøvd :( Brukt er heller ikke en mulighet, med mindre den er i utmerket stand.

Jeg har tidligere spurt på Ø. Thomassen på Strømmen Storsenter, og de sa de kunne bestille.
Knall tenkte jeg, men leste her i dag, og fant ut at Optura ikke tok inn 007'en på stållenke. Har av en eller annen grunn fått det for meg, at Optura er importøren av Seiko :D Ikke le :cool: Er det noen som vet hvem som er importøren av Seiko i Norge? Eller hvilken importør urmakerene bruker.

Søss jobber på Bjørklund, og hun sa at importøren ikke tok inn mekaniske Seikoer. Da må vel Ø. Thomassen bruke en annen importør?

Uansett, noen som vet om en urmaker som har SKX007 på lager eller som kan ta den inn?

Takker for svar,
SuperSaxy
 
Ser at Lervik ur fører seiko, send en mail der. Hyggelige folk og kjappe svar.

Eller så dukker det stadig opp strøkene skx007 på kjøp/salg delen av forumet.

Eneste forsjell på SKX007K og J er at K versonen er satt sammen i Korea med Japanske deler og J modellen samme men satt sammen i Japan. Noen sier at J modellene har bedre kvalitetskontroll men er nok hipp som happ. Klokkene er identiske.
 
Uten å være bastant, så mener jeg det er noe mer skrift på j-modellen enn K'en, men alt annet er likt bortsett fra hvor de er satt sammen som nevnt over.
 
Ser at Lervik ur fører seiko, send en mail der. Hyggelige folk og kjappe svar.

Eller så dukker det stadig opp strøkene skx007 på kjøp/salg delen av forumet.

Eneste forsjell på SKX007K og J er at K versonen er satt sammen i Korea med Japanske deler og J modellen samme men satt sammen i Japan. Noen sier at J modellene har bedre kvalitetskontroll men er nok hipp som happ. Klokkene er identiske.

Will do :) Skal følge med, men vil som sagt kjøpe ny :)
Ja, også er det litt mer clean urskive.
Uten å være bastant, så mener jeg det er noe mer skrift på j-modellen enn K'en, men alt annet er likt bortsett fra hvor de er satt sammen som nevnt over.
Japp, lest på en del forum at det er samme klokken, bortsett fra at den står 21 Jewls på J'en. Hvor den er produsert, spiller ingen rolle, og at det ikke står "21 Jewls" med rød skrift er bare positivt :)

Ser at Urmaker Jacobsen i Lillestrøm fører Seiko, skal maile de jeg :)
Takker for svar.
 
Alle butikkene jeg har vært i som selger seiko, har henvist meg til optura ved spørsmål de ikke selv kan besvare. Har også forstått det slik at optura er importøren av seiko i Norge. Men skal ikke være bastant her heller.
 
Alle butikkene jeg har vært i som selger seiko, har henvist meg til optura ved spørsmål de ikke selv kan besvare. Har også forstått det slik at optura er importøren av seiko i Norge. Men skal ikke være bastant her heller.
Uff, Optura har bare SKX007'en på gummi. Det er jeg ganske lei nå, vil ha noe annet enn G-Shocken ;)
Kan jo sende en mail til Optura også :D

Min feil, har ikke lagt merke til skriftforsjellen, selv om jeg har en selv :p
Hehe, er ikke så lett å få øye på, men er jo detaljene som teller :p

Edit: Må rette meg selv, det står "21 Jewls" i hvit skrift, ikke rød på den japanske.
 
Redigert:
Hvis du kun har visa electron og ønsker å bestille på nettet/utlandet kan du lage et virutelt visa kort på nettet f.eks Entropay.com

SKX007 koster vell over det dobbelte i Norge? mener å ha lest her et sted at listepris er på 3300 NOK.
 
Hvis du kun har visa electron og ønsker å bestille på nettet/utlandet kan du lage et virutelt visa kort på nettet f.eks Entropay.com

SKX007 koster vell over det dobbelte i Norge? mener å ha lest her et sted at listepris er på 3300 NOK.

Har prøvd å foreslå alt, brukt mine beste overtalelsesskills, men neida :p

Motargumentene er:
-Garanti
-Frakt, bli borte i Asia.
-Reperasjoner, han mener at urmakere ikke alltid er villige til å reparere klokker, som ikke er kjøpt i Norge..

Tror nok ikke det blir noe kjøp fra utlandet...

Vil hovedsaklig ha SKX007, men noen som har tips til noen mekaniske divere til rundt 3.5k?
 
Seiko får man vel ikke servet i Norge uansett? Alf Lie har noen Seiko hvertfall. Aner ikke hvilke modeller de har da.
 
Har prøvd å foreslå alt, brukt mine beste overtalelsesskills, men neida :p

Motargumentene er:
-Garanti
-Frakt, bli borte i Asia.
-Reperasjoner, han mener at urmakere ikke alltid er villige til å reparere klokker, som ikke er kjøpt i Norge..

Tror nok ikke det blir noe kjøp fra utlandet...

Vil hovedsaklig ha SKX007, men noen som har tips til noen mekaniske divere til rundt 3.5k?

Angående reparasjon :) Ser for meg at service eller reparasjon på en klokke til ca.1500kr fort blir dyrere enn å kjøpe en ny?
 
Hadde jeg vært deg @SuperSaxy hadde jeg prøvd å overtale far ennå litt til.

Bestill herfra: www.creationwatches.com
Jeg har bestilt 9 klokker herfra, aldri noe tull. Skjønner virkelig ikke bekymringene. Tar 3 dager fra bestilling til klokken er på døren min i Oslo.

Så bestiller du i samme slengen en ny lenke, super oyster fra denne karen på eBay: wjean28
Her også, aldri noe tull. Tar ca 10-14 dager.

Når det kommer til garanti/service så er dette Seiko. Går aldri i stykker:eek: Koster fort mer å fikse klokken enn å bare kjøpe en ny.

Uansett, velkommen til TS. Og lykke til.
 
Redigert av en moderator:
Hadde jeg vært deg @SuperSaxy hadde jeg prøvd å overtale far ennå litt til.

Bestill herfra: www.creationwatches.com
Jeg har bestilt 9 klokker herfra, aldri noe tull. Skjønner virkelig ikke bekymringene. Tar 3 dager fra bestilling til klokken er på døren min i Oslo.

Så bestiller du i samme slengen en ny lenke, super oyster fra denne karen på eBay: wjean28
Her også, aldri noe tull. Tar ca 10-14 dager.

Når det kommer til garanti/service så er dette Seiko. Går aldri i stykker:eek: Koster fort mer å fikse klokken enn å bare kjøpe en ny.

Uansett, velkommen til TS. Og lykke til.

Jeg vil bare si med helt enig med Wangensten, dette er en "no brainer" !:)
 
Redigert av en moderator:
Har prøvd å foreslå alt, brukt mine beste overtalelsesskills, men neida :p

Motargumentene er:
-Garanti
-Frakt, bli borte i Asia.
-Reperasjoner, han mener at urmakere ikke alltid er villige til å reparere klokker, som ikke er kjøpt i Norge..

Tror nok ikke det blir noe kjøp fra utlandet...

Vil hovedsaklig ha SKX007, men noen som har tips til noen mekaniske divere til rundt 3.5k?

Garanti: De aller fleste butikkene jeg har bestillt fra på nett tilbyr enten garanti fra seiko eller egen garanti.

Frakt: Har opplevd én gang at en klokke ble borte i posten, men leverandør hadde da sporing på pakken og kunne se hvor pakken ble borte. Hvordan de ordnet det rent praktisk med selskapet som sendte vet ikke jeg, men de sendte ihvertfall meg en ny klokke.

Så lenge du bruker en leverandør som du leser positive erfaringer om her inne burde begge punktene ovenfor gå bra :)

Reperasjoner: Som flere har sagt her er det ikke verdt å reparere en Seiko hos urmaker. Hvis du faktisk klarer å banke sund seikoen din, så se heller på det som en mulighet til å lære deg litt DIY urmakeri :)
 
Hadde jeg vært deg @SuperSaxy hadde jeg prøvd å overtale far ennå litt til.

Bestill herfra: www.creationwatches.com
Jeg har bestilt 9 klokker herfra, aldri noe tull. Skjønner virkelig ikke bekymringene. Tar 3 dager fra bestilling til klokken er på døren min i Oslo.

Så bestiller du i samme slengen en ny lenke, super oyster fra denne karen på eBay: wjean28
Her også, aldri noe tull. Tar ca 10-14 dager.

Når det kommer til garanti/service så er dette Seiko. Går aldri i stykker:eek: Koster fort mer å fikse klokken enn å bare kjøpe en ny.

Uansett, velkommen til TS. Og lykke til.
Har prøvd i over et halvt år allerede, men skader jo ikke å prøve igjen :D
Hvis jeg ender opp med å bestille, blir det denne:
Seiko Automatic Diver 200m Japan SKX007J3-Oys Watch
Her er Oysterlenken alledede på, samme lenken, right?
Fint å høre dine erfaringer, har fått inntrykk av at Creation Watches er en rimelig habil butikk.

Garanti: De aller fleste butikkene jeg har bestillt fra på nett tilbyr enten garanti fra seiko eller egen garanti.

Frakt: Har opplevd én gang at en klokke ble borte i posten, men leverandør hadde da sporing på pakken og kunne se hvor pakken ble borte. Hvordan de ordnet det rent praktisk med selskapet som sendte vet ikke jeg, men de sendte ihvertfall meg en ny klokke.

Så lenge du bruker en leverandør som du leser positive erfaringer om her inne burde begge punktene ovenfor gå bra :)

Reperasjoner: Som flere har sagt her er det ikke verdt å reparere en Seiko hos urmaker. Hvis du faktisk klarer å banke sund seikoen din, så se heller på det som en mulighet til å lære deg litt DIY urmakeri :)

Aha, takketakk :)
Slik jeg har forstått det, så har ikke 7S26-urverket hacking. Blir det ikke litt komplisert å stille klokken, slik at den blir så nøyaktig som mulig? Dette blir min første mekaniske, så har jo ingen erfaring med klokkene. Hvordan gjør dere det? Stiller dere klokken så nøyaktig som mulig uten hacking? Har skjønt at man kan hacke uten at klokken har mulighet til det, men har ikke helt skjønt det. Skal se noen videoer når jeg kommer hjem.

Hvordan er det å bytte urverk, til noe mer nøyaktig og noe med hacking?
Med garanti, må man vel sende klokken tilbake?


Fått svar fra Urmaker Jacobsen, de kunne bestille klokken på gummi + en stållenke, til den nette pris av 3700kr :eek:

Takker for svar :)
SuperSaxy
 
Redigert av en moderator:
Aha, takketakk :)
Slik jeg har forstått det, så har ikke 7S26-urverket hacking. Blir det ikke litt komplisert å stille klokken, slik at den blir så nøyaktig som mulig? Dette blir min første mekaniske, så har jo ingen erfaring med klokkene. Hvordan gjør dere det? Stiller dere klokken så nøyaktig som mulig uten hacking? Har skjønt at man kan hacke uten at klokken har mulighet til det, men har ikke helt skjønt det. Skal se noen videoer når jeg kommer hjem.

Hvordan er det å bytte urverk, til noe mer nøyaktig og noe med hacking?
Med garanti, må man vel sende klokken tilbake?

Med en mekanisk klokke vil klokken uansett legge på noen sekunder om dagen så sånn sett er vel egentlig "hacke"-funksjonen ganske unødvendig spør du meg. Personlig gidder jeg ihvertfall ikke stille klokkene mine hver dag så jeg stiller dem gjerne ett minutt eller to før den reelle tiden også stiller jeg dem tilbake igjen når de er 1-2-3 minutter etter den reelle tiden. Men er du veldig opptatt av nøyaktighet så kan vel quartz være løsningen, men det er jo litt anti-religiøst å si her inne :p

Vet ikke hvordan det er å bytte urverk i disse klokkene, men jeg ville heller ikke prøvd på det. 7S26-verket er et verk som både tåler en støyt og er mye "bang for the buck" (helt sikkert noen som er uenige med meg her men :p). Du kan heller prøve på det når du har oppgradert til ny klokke om en stund ;)
Når det gjelder garantien kommer det helt an på om du får med Seikos garanti eller butikkens garanti. Får du med Seikos garanti kan du levere den inn på en Seiko forhandler her i Norge, men får du leverandørens garanti må du sende den inn.
 
Med en mekanisk klokke vil klokken uansett legge på noen sekunder om dagen så sånn sett er vel egentlig "hacke"-funksjonen ganske unødvendig spør du meg. Personlig gidder jeg ihvertfall ikke stille klokkene mine hver dag så jeg stiller dem gjerne ett minutt eller to før den reelle tiden også stiller jeg dem tilbake igjen når de er 1-2-3 minutter etter den reelle tiden. Men er du veldig opptatt av nøyaktighet så kan vel quartz være løsningen, men det er jo litt anti-religiøst å si her inne :p

Vet ikke hvordan det er å bytte urverk i disse klokkene, men jeg ville heller ikke prøvd på det. 7S26-verket er et verk som både tåler en støyt og er mye "bang for the buck" (helt sikkert noen som er uenige med meg her men :p). Du kan heller prøve på det når du har oppgradert til ny klokke om en stund ;)
Når det gjelder garantien kommer det helt an på om du får med Seikos garanti eller butikkens garanti. Får du med Seikos garanti kan du levere den inn på en Seiko forhandler her i Norge, men får du leverandørens garanti må du sende den inn.
Aha, grei vane det :)
Hvis jeg trenger nøyaktighet, bruker jeg bare G-Shocken. Sikkert ikke så populært her inne det heller :D
Grunnen til at jeg har valgt SKX007'en, er fordi det er en billig mekanisk klokke. Er vel litt sjarm i å stille den :p

Okei, sikkert greit det urverket som er i den :)
 
Aha, grei vane det :)
Hvis jeg trenger nøyaktighet, bruker jeg bare G-Shocken. Sikkert ikke så populært her inne det heller :D
Grunnen til at jeg har valgt SKX007'en, er fordi det er en billig mekanisk klokke. Er vel litt sjarm i å stille den :p

Okei, sikkert greit det urverket som er i den :)

Har ikke akkurat den klokken, men har en annen Seiko diver med 7S26-urverk og pepsi bezel (ikke SKX009), og bruker den i rotasjon med andre dyrere klokker og jeg er storfornøyd med den.

G-Shock er forøvrig konge klokker å bruke til beater spør du meg. Kjøpte nesten en nylig selv, men endte på en Citizen diver quartz istedet. Grunnen til at jeg kjøpte meg en quartz-beater var rett og slett at den seikoen jeg nevnte ovenfor egentlig skulle være beater-klokka, men jeg klarer rett og slett ikke å bruke de mekaniske helt på samme måte som quartz-klokker. Jeg blir automatisk litt redd for de :p